اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803283777611986

پژوهش بازاریابی به کسب و کارها چه کمکی می‌کند؟

کد: 139803283777611986

http://bit.ly/2SSFTF0

، (اخبار رسمی): از پژوهش بازاریابی در تعیین سیاست‌های بازاریابی استفاده می‌شود و به این ترتیب از عوامل قابل کنترل و خارج از کنترل بازار به بهترین صورت استفاده می‌شود. در واقع تحقیقات بازار کمکی برای کارخانه‌های تولیدی است تا خطر اتخاذ تصمیم‌های اشتباه را کم کنند.

پژوهش بازاریابی به کسب و کارها چه کمکی می‌کند؟
پژوهش بازاریابی به کسب و کارها چه کمکی می‌کند؟

پژوهش بازاریابی اولین قدم برای پیروزی محصول است

شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۹۹ با شکستی مواجه شد. این شرکت با استخدام برترین متخصصین مرکز پژوهش بازاریابی زیراکس کار بر روی پروژه تبلت خود به نام مایکروسافت تبلت پی سی را آغاز کرد. در سال 2000 این ایده به تحقق پیوست و تبلت مایکروسافت که با سیستم عامل ویندوز کار می‌کرد، تولید شد. هدف از تولید این دستگاه نت برداری و انجام امور تجاری بود. ثبت تجربیات بیمار در بستر برای بخش سلامت نیز یکی از کاربرد‌ها این تبلت بود. 

تا اینجا همه چیز عالی به نظر می‌رسد. یک دستگاه جدید معرفی شده که نه موبایل است و نه کامپیوتر و همزمان کاربرد هر دو را دارد. تنها چیزی که برای موفقیت باقی است یک کمپین تبلیغاتی است که مایکروسافت این کمپین را نیز به بهترین شکل اجرایی می‌کند و انتظار فروش بالایی برای محصول و ایده جدید خود دارد. محصول در دسترس عموم قرار می‌گیرد و بر خلاف انتظار، استقبال بسیار ضعیفی از تبلت صورت می‌گیرد!

نوکیا نیز در سال ۲۰۰۱ اقدام به معرفی اولین تبلت خود کرد که چیزی جز شکست برای این برند اروپایی در بر نداشت. ۱۰ سال بعد از معرفی اولین تبلت دنیا، اولین نسخه آی پد توسط استیو جابز، در تاریخ ۲۷ ژانویه سال ۲۰۱۰ معرفی شد. اینطور به نظر می‌رسید که اپل هم سومین بازنده در این محصول باشد ولی در کمال ناباوری آی پد1 فروش خوبی داشت و تبدیل به محصولی شد که همه امروزه آن را تبلت می‌دانند.

چرا تبلت باعث شکست مایکروسافت و نوکیا شد ولی برای اپل پیروزی به همراه داشت؟ اپل از سال ۲۰۰۶ برروی پروژه آی پد1 تحقیقات خود را شروع کرد و ۴ سال بعد آی پد به بازار معرفی شد. شروع پژوهش بازاریابی اپل با بررسی دلایل شکست مایکروسافت همراه بود و اپل پی برد که مهمترین دلایل شکست تبلت، سنگینی تبلت، عدم کارکردن صفحه‌ی لمسی با انگشتان دست و عدم وجود اپلیکیشن‌های اختصاصی بوده است که هر ۳ مورد را در آی پد1 خود برطرف کرد و تبلیغات خود را نیز بر اساس این ۳ مورد قرار داد.

پژوهش بازاریابی اولین قدم برای پیروزی محصول است.

اگر محصول تولید شده تمامی استانداردهای مورد نیاز را کسب کرده و توانسته بهترین کیفیت را همراه با کمترین قیمت ممکن همگام سازد ولی پژوهش بازار در ان فراموش شده باشد احتمال شکست اصلا کم نیست! امروزه بازاریابی به عنوان یک وظیفه خاص مدیریتی است که کلیه فعالیت‌های مرتبط با توسعه، تولید و توزیع محصولات به بازارهای خاص، یعنی جایی که باید رضایت مصرف‌کنندگان آن‌ها تأمین شود را در بر می‌گیرد؛ بنابراین تحقیقات بازاریابی نیز شامل توسعه محصول، شناخت بازار، روش‌های مناسب فروش، توزیع، تبلیغ و تسهیلات خدمات و یا فروش می‌شود و در واقع، همه جنبه‌های فعالیت‌های کسب و کار از مرحله ایده تا رضایت مشتری را پوشش می‌دهد.

از پژوهش بازاریابی در تعیین سیاست‌های بازاریابی استفاده می‌شود و به این ترتیب از عوامل قابل کنترل و خارج از کنترل بازار به بهترین صورت استفاده می‌شود. در واقع تحقیقات بازار کمکی برای کارخانه‌های تولیدی است تا خطر اتخاذ تصمیم‌های اشتباه را کم کنند. به طور مثال قبل از راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی خود به این آگاهی برسند که مخاطب چه چیزی را دوست دارد، یا اینکه بعد از کمپین به تأثیر تبلیغ خود پی ببرند و معرفی بهتری از محصول خود در سطح جامعه داشته باشند.

شناخت هرچه بهتر پتانسیل کسب و کار خود و رقیبان، این فرصت را در اختیار قرار می‌دهد که بتوان زمینه‌هایی که بستر فعالیت‌های بازاریابی کسب و کار است را پیدا کرد. پس از بررسی‌های لازم در این زمینه، باید با توجه به میزان اهمیت حوزه‌های فعالیتی، هزینه و وقت خود را به گونه‌ای صرف کرد که بیشترین بازخورد را از این فعالیت‌ها گرفت و این امر محقق نخواهد بود مگر با ایجاد بستری مناسب برای فعالیت در این حوزه. اولین قدم در این زمینه، انتخاب یک پلتفرم در فضای وب است که بتواند پروسه نظرسنجی آنلاین و پژوهش بازاریابی را میسر کند.

شرکت تحقیقاتی راهبربازار از سال ۱۳۸۲ شروع به فعالیت کرده و تنها نماینده رسمی شرکت کانتار (دومین شرکت تحقیقاتی بین المللی) در ایران بوده است. این شرکت همچنین مجوز سازمان آمار را با رتبه 2 برای فعالیت‌های خود کسب کرده است. راهبر بازار به تازگی محصول جدید خود را با نام پولر معرفی کرده است.

پولر یک اپلیکیشن نظرسنجی آنلاین است که در آن صاحبان کسب و کار می‌توانند پاسخ سؤالاتی را که به ذهن می‌رسد در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه دریافت کنند . این اپلیکیشن در کافه بازار و گوگل پلی نیز منتشر شده و امتیاز بالایی از نظرات کاربران به دست آورده است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پولر به آدرس poller.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پولر

پولر یک بستر نظرسنجی آنلاین است. گروه‌های مختلف مردم با نصب پاسخ دادن به انواع نظرسنجی‌های آنلاین می‌توانند از جوایز نقدی بهره‌مند شوند و یا با مجموع امتیازات به‌دست آمده، در قرعه کشی‌های ماهیانه شرکت نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش