اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980328377790005

بررسی‌ بازتاب‌ خبر‌ قتل‌ همسر شهردار‌ سابق‌ تهران‌ در‌ شبکه‌های‌ اجتماعی

کد: 13980328377790005

http://bit.ly/2RmldVc

، تهران , (اخبار رسمی): افکارسنجی از دیرباز مورد توجه اکثر جامعه شناسان و تحلیل گران مسائل سیاسی و اجتماعی بوده است. به همین دلیل سه مجموعه دیتاک، اینفوگرام و اخبار رسمی، به بررسی بازتاب قتل همسر محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران نزد افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی پرداختند و آمار جالب و بحث برانگیزی را به دست آوردند.

بررسی‌ بازتاب‌ خبر‌ قتل‌ همسر شهردار‌ سابق‌ تهران‌ در‌ شبکه‌های‌ اجتماعی
بررسی‌ بازتاب‌ خبر‌ قتل‌ همسر شهردار‌ سابق‌ تهران‌ در‌ شبکه‌های‌ اجتماعی

رخدادهای متنوع در بستر وب، بازتاب و بازخوردهای متنوعی هم دارند. قتل شهردار سابق تهران نیز از جمله رخدادهایی بود که بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشت اما در مقایسه با رویدادهای دیگر این موضوع بازتابی متفاوت در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

مطالعه افکار عمومی و شناخت آنها، همواره مورد توجه بوده است. افکارسنجی نه تنها برای فعالان سیاسی که برای جامعه شناسان، برنامه‌ریزان، رسانه‌ها، مدیران صنایع و اقتصاددانان نیز کاربرد دارد. از این رو برای بررسی قتل همسر محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران نزد افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی، مطالعه‌ای جامعه توسط سه مجموعه دیتاک، اینفوگرام و اخبار رسمی انجام شد.

سه مجموعه دیتاک، به عنوان گردآورنده و تحلیل‌گر داده‌ها، اینفوگرام به عنوان ارائه دهنده خروجی‌های تحلیلی و اخبار رسمی به عنوان بازوی رسانه‌ای و انتشاردهنده محتوا در راستای ارائه اطلاعات آماری، تحلیلی و رسانه‌ای به بررسی این رخداد در مقایسه با دو رخداد دیگر یعنی استعفا و بازگشت دکتر ظریف و درگیری نماینده سراوان در گمرک پرداختند.

از نکات بررسی شده در این رخداد، بررسی حواشی قتل، کلیات، شخصیت‌های سیاسی و آمار کلی بسترها بوده است.

در این بررسی نکاتی متفاوتی به دست آمد که می‌توانند توجه اقشار مختلف متخصصان را به خود جلب کنند و در مقایسه با تصور عمومی اختلافی فاحش داشتند.

یکی از آمارهای جالب استخراج شده از این بررسی حاکی از این است که حادثه قتل شهردار سابق تهران در مقایسه با دو دیگر حادثه یعنی استعفای ظریف و درگیری نماینده سراوان، در توئیتر کمتر بازتاب داشته و در اینستاگرام و تلگرام بازخورد بیشتری دریافت کرده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این E-book این رویداد می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی