اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803283778312020

چهارده دستورالعمل از ذات اقدس اله به انسان کامل در کتاب طریق سرّ

کد: 139803283778312020

http://bit.ly/2x7wL5k

، قم , (اخبار رسمی): رساله‌‏ای عرفانی با زبانی رمزگونه درباره کشف حقایق عالم وجود از طریق باطن است. ابن عربی در این رساله در قالب یک مقدمه نسبتا طولانی و خاتمه‌‏ای نسبتا مختصر و چهارده مشهد، ادله خویش بر اثبات علوم کشفی و قبول شریعت نسبت به آن را مستدل به آیات و روایات بیان می‏‌کند.

چهارده دستورالعمل از ذات اقدس اله به انسان کامل در کتاب طریق سرّ
رساله‌‏ای عرفانی از محی الدین بن عربی با زبانی رمزگونه درباره کشف حقایق عالم وجود از طریق باطن است.

مهمترین بخش کتاب، مشاهد چهارده‌گانه آن است که می‌‏توان آنها را چهارده دستورالعمل دانست که ابن عربی در مراتب سلوک یا در کشفی کامل و معراجی روحی در مکالمه‌‏ای باطنی از ذات حق دریافت کرده است. در این مشاهده سالک الی الله آنچه برای سیر باطنی و تحقق به اسماء و صفات ذات حق و مراتب فنا و بقا لازم است، دریافت می‌‏کند.

مکالمات مطرح شده در این رساله از مرتبه وصول تام و مراتب فنا و بقاء بالله تنازل نکرده و از مراتب مادون ذات حق و پایین‌تر از تجلیات ذاتی و اسماء ذات حق خبری نیست. همین مسأله مهم باعث شده که زبان کتاب رمزگونه و ظاهرا متناقض باشد.

خواندن این رساله برای سالکان کوی حق ضروری است؛ زیرا اطلاع بر آنها مسیر حرکت سالک را روشن‏‌تر می‌‏کند و باعث استقامت بیشتر او در برابر موانع و فتنه‌‏های نفسانی و شیطانی می‌‏شود و عزم و ارده او را در وصول به غایت و هدف اعلی راسخ‌‏تر خواهد کرد و وی را در مقابله با وسوسه خنّاسان و تلبیس ابلیسان محفوظ و مصون خواهد داشت.

علاقه مندان جهت دسترسی و خرید کتاب طریق سرّ (ترجمه مشاهد الأسرار القدسیه و مطالع الأنوار الالهیه ابن عربی) می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی انتشارات آیت اشراق به نشانی ayateeshraq.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات آیت اشراق

کتابسرای اشراق در فضای لهیب طعنه‌ها و هجمه‌ها بر علیه کتب عرفانی و فلسفی در قم در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و بصورت تخصّصی در زمینه کتب عرفانی و فلسفی و اخلاقی شروع به فعالیت نمود و تلاش کرد دلبری این موضوعات را در عرصه فرهنگ پررنگ‌تر نماید. بعد از ۱۵ سال کسب تجربه در امر کتابفروشی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز نشر به نام “آیت اشراق” با محوریّت کتب علوم عقلی و عرفانی شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب