اطلاعات تماس
  • 051360*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803283779912129

مواد غذایی که به ترک سیگار کمک می‌کنند

کد: 139803283779912129

http://bit.ly/2RmKwXf

، مشهد , (اخبار رسمی): استعمال دخانیات به شکل‌های مختلف بیش از 5 قرن است که به یک عادت غیرقابل جایگزین برای بشر تبدیل شده است. این در حالی است که امروزه به خوبی ثابت شده که اعتیاد به دخانیات در کنار ناباروری، منجر به اختلال در سیستم عصبی، ضعف بینایی و همچنین سرطان می‌شود.

مواد غذایی که به شما در ترک سیگار کمک می کنند!
اعتیاد به دخانیات در کنار ناباروری، منجر به اختلال در سیستم عصبی، ضعف بینایی و همچنین سرطان می شود.

مصرف منظم برخی از غذاها و نوشیدنی‌‌ها برای کسانی که قصد ترک سیگار را دارند، خالی از لطف نیست که در ادامه بررسی شده‌اند.

تخم آفتابگردان

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که مصرف دانه‌های آفتابگردان اثری مشابه اثرات تنباکو بر روی ذهن فرد می‌گذارد. همچنین این دانه‌ها سبب افزایش ترشح آدرنالین می‌شوند. ویتامین‌های ب کمپلکس موجود در دانه‌های آفتابگردان به تغذیه سیستم عصبی کمک می‌کنند. البته به دلیل محتوای چربی بالا، مصرف بیش از حد این دانه‌ها توصیه نمی‌شود.

شیر

بعد از نوشیدن شیر، فرد سیگاری نسبت به استعمال سیگار بی میل می‌شود. همچنین زمانی که فرد به سبب کاهش انرژی تمایل به نیکوتین پیدا می‌کند، پروتئین موجود در شیر می‌تواند انرژی مورد نیاز این فرد را تامین کند. هر زمان که احساس شود تمایل به کشیدن سیگار وجود دارد، نوشیدن یک جرعه شیر و یا ماست یا پنیر می‌تواند فرد را از کشیدن سیگار منصرف کند.

میوه‌های خشک

تمام میوه‌های خشک شده نظیر خرما، زردآلو، انجیر، توت و…به دلیل بافت غنی و عطری که دارند، می‌توانند باعث کاهش میل به سیگار شوند.

آجیل

تعداد انگشت شماری از انواع آجیل مانند بادام و یا فندق، ذهن را از سیگار کشیدن منحرف خواهند کرد. همچنین این نوع از آجیل میان وعده‌ای بزرگ با مقادیر زیادی از مواد مغذی و پروتئین‌ها هستند.

آب

برای کسانی که مصمم هستند سیگار را ترک کنند، نوشیدن آب اهمیت بسیاری دارد. آب سبب می‌شود فرد احساس سیری کامل کند و تمایل به استعمال سیگار نداشته باشد. علاوه بر این، افراد سیگاری اغلب از کمبود آب رنج می‌برند و نوشیدن آب برای آنها ساده ترین راه برای غلبه بر عواقب سیگار مانند خشکی پوست و دهان است.

موز

این میوه حاوی ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که انرژی فرد را تقویت کرده و سبب کاهش استرس ناشی از نیاز به نیکوتین می‌شود.

هویج

سیگار رابطه تنگاتنگی با ابتلا به سرطان دارد. هویج نیز یک ماده ضد سرطان است. کاروتنوئیدهای موجود در هویج نه تنها به ترک سیگار کمک می‌کنند بلکه از فرد در برابر سرطان نیز محافظت می‌کنند. پس هر وقت تمایل به سیگار کشیدن وجود داشته باشد، خوردن یک هویج لازم است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت رژیم غذایی دکتر رویا خادمیان به آدرس Dr-Khademian.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رژیم غذایی دکتر رویا خادمیان

دکتر رویا خادمیان پزشک عمومی ، مشاور رژیم غذایی ، مشاور ژنتیک فارغ التحصیل سال 1372 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عضو انجمن پزشکان عمومی پزشک مشاوره ی ژنتیک طرف قرارداد سازمان بهزیستی پزشک معتمد آموزشکده فنی و حرفه ای الزهرا پزشک معتمد بیمه سینا فعالیت ها مشاوره ی ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی مراقبت پوست و مو و درمان بیماری های مرتبط آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی تنظیم رژیم غذایی و نحوه تغذیه بزرگسالان تنظیم رژیم غذایی و نحوه تغذیه کودکان و نوجوانان کنترل سلامت قبل از بارداری کنترل سلامت دوران بارداری کنترل بعد از زایمان بهداشت باروری و تنظیم خانواده پیشگیری و درمان بیماری های زنان پیشگیری و درمان بیماری های داخلی ارزیابی و مدیریت سلامت پرتوکاران

اطلاعات تماس
  • 051360*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی