اطلاعات تماس
  • 051360*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806094004212129

افزایش جذب کلسیم

با 7 تغییر سالم در رژیم غذایی، جذب کلسیم را افزایش دهید

کد: 139806094004212129

http://bit.ly/2ZJDUoe

، مشهد , (اخبار رسمی): کلسیم، به میزان زیاد برای رشد و استحکام استخوان‌ها و به میزان کم برای خون و سیستم عصبی لازم و ضروری است. نقش کلسیم در کنترل ضربان قلب، جلوگیری از لخته شدن خون و حفظ توانایی عضلات ثابت شده است.

افزایش جذب کلسیم
با 7 تغییر سالم در رژیم غذایی، جذب کلسیم را افزایش دهید

خوشبختانه راه‌های طبیعی برای افزایش جذب کلسیم شناخته شده‌اند که به کارگیری آنها مانع از ابتلا به بیماری‌های ناشی از کمبود کلسیم می‌شود.

افزایش دریافت کلسیم

میزان کلسیم مورد نیاز بدن بر اساس سن، جنس و قد متفاوت است. با این حال مصرف 1000 میلی گرم کلسیم در روز توصیه می‌شود. این میزان در زنان باردار و سالمندان می‌تواند به 1200 میلی گرم در روز افزایش یابد. برخی منابع غذایی کلسیم عبارتند از محصولات لبنی، کلم بروکلی، تخم مرغ، ماهی، سویا و مشتقات آن، نخود.

دریافت کافی ویتامین D

کمبود ویتامین D یکی از عواملی است که منجر به فقر کلسیم در بدن می‌شود. ویتامین D از طریق نور خورشید و توسط پوست تولید می‌شود و سبب افزایش جذب کلسیم در روده‌ها می‌شود. راه‌های دیگر برای دریافت این ویتامین از طریق مصرف روغن ماهی، تخم مرغ، ماهی ساردین، ماهی سالمون، قارچ و شیر است.

کاهش مصرف چربی‌های ناسالم

رژیم‌های غذایی پرچرب از علل اختلال در جذب کلسیم است. با کاهش مصرف غذاهای سرخ کرده، سوسیس و سایر چربی‌های اشباع می‌توان باعث افزایش جذب کلسیم در بدن شد.

تعادل در مصرف پروتئین

پروتئین‌ها اساس و پایه هر رژیم غذایی هستند و تا حدی برای جذب کلسیم ضروری به نظر می‌رسند. اما مصرف بیش از حد آنها ممکن است اثرات مخربی درجذب کلسیم داشته باشد.

بررسی نحوه طبخ غذا

روش پخت و پز مواد غذایی ممکن است از مواردی باشد که افراد آن را نادیده می‌گیرند. طبخ غذا در دمای بسیار بالا سبب از بین رفتن بسیاری از مواد معدنی می‌شود. بنابراین بهتر است  کمترین حرارت را برای طبخ غذا در نظر گرفت.

اجتناب از غذاهای اسیدی

خوردن غذاهای اسیدی سبب کاهش جذب مواد معدنی ضروری شده و فقر آنها را در میان مدت و بلند مدت به همراه دارد. برای اطمینان از جذب کافی کلسیم، از مصرف بیش از حد قهوه، قند، نوشابه‌های گازدار، وعده‌های غذایی آماده پخته، مواد غذایی کنسروی و گوشت‌های خرد شده اجتناب شود.

مصرف کلروفیل بیشتر

مصرف کلروفیل یک عادت سالم برای جذب بهتر کلسیم است همچنین سبب بهبود سوخت و ساز بدن می‌شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقش کلسیم دربدن و علائم کمبود کلسیم می‌توانند به سایت دکتر رویا خادمیان به ادرس dr-khademian.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رژیم غذایی دکتر رویا خادمیان

دکتر رویا خادمیان پزشک عمومی ، مشاور رژیم غذایی ، مشاور ژنتیک فارغ التحصیل سال 1372 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عضو انجمن پزشکان عمومی پزشک مشاوره ی ژنتیک طرف قرارداد سازمان بهزیستی پزشک معتمد آموزشکده فنی و حرفه ای الزهرا پزشک معتمد بیمه سینا فعالیت ها مشاوره ی ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی مراقبت پوست و مو و درمان بیماری های مرتبط آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی تنظیم رژیم غذایی و نحوه تغذیه بزرگسالان تنظیم رژیم غذایی و نحوه تغذیه کودکان و نوجوانان کنترل سلامت قبل از بارداری کنترل سلامت دوران بارداری کنترل بعد از زایمان بهداشت باروری و تنظیم خانواده پیشگیری و درمان بیماری های زنان پیشگیری و درمان بیماری های داخلی ارزیابی و مدیریت سلامت پرتوکاران

اطلاعات تماس
  • 051360*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی