اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804013789111683

راه‌هایی برای افزایش ماندگاری کاربران در سایت

کد: 139804013789111683

http://bit.ly/2x9naLc

، تهران , (اخبار رسمی): ماندگاری کاربران در سایت به چه عواملی بستگی دارد و چه عواملی باعث ترک سریع سایت توسط کاربران می‌شود؟ پاسخ این سوالات در ادامه ارائه شده است.

راه‌هایی برای افزایش ماندگاری کاربران در سایت
راه‌هایی برای افزایش ماندگاری کاربران در سایت

به طبع هر کسی دوست دارد که بازدید از سایت را بالا ببرد و کاربران زمان زیادی را در سایت صرف کنند که این صرف زمان زیاد هم بر سئو سایت تاثیر می‌گذارد و هم باعث می‌شود صاحب سایت متوجه علاقه مندی و رضایت کاربران شود. برای ربات‌های گوگل میزان ماندگاری در یک سایت بسیار اهمیت دارد و تاثیر مهمی در سئو سایت خواهد داشت.

در ادامه در مورد محتوای مناسب و دیگر عواملی که بر ماندگاری کاربران تاثیر دارد توضیحاتی ارائه شده است.

1-محتوای با کیفیت

وجود یک محتوای جامع  و کامل که نیاز مخاطب را برطرف کند و تا آخرین خط مقاله در سایت باقی بماند نکته مثبتی برای سایت است. اینکه یک سایت نیاز کاربران را بشناسد و بر اساس آن محتوا تولید کند کاری ماهرانه است.

تولید محتوا فقط به معنای نوشتن متن و یا مقاله نیست بلکه وجود تصاویر معنادار و کامل کننده متن و یا انتشار یک ویدیو، پاورپوینت و یا یک پی دی اف قابل دانلود می‌تواند هم برای کاربران جذاب باشد و هم باعث شود تا مخطبان باز هم به سایت برگردند.

می‌توان با ربط دادن و لینک دادن مقالات به یکدیگر مخاطبان را به مقالات خود منتقل کرد که در این حالت هم از دیگر مطالب بازدید می‌شود و هم ممکن است سوالات و ابهاماتی که وجود دارد در دیگر مطالب رفع شود

به عنوان مثال زمانی که شما متنی درباره لباس‌های تابستانه می‍‌نویسید می‌توانید با نوشتن مقاله‌هایی چون شستشوی لباس‌های نخی، رازهای ست کرد لباس‌های تابستانه، ترندهای تابستانه 2019 و... مقالات را به هم لینک دهید که باعث رشد دیگر مطالب نیز خواهد شد.

اگر ویدیویی منتشر می‌شود حتما امکان دانلود را باید برای آن در نظر گرفت و سعی داشت تا ویدیویی جذاب برای محتوای خود درست کرد تا کاربران تمام آن را تماشا کنند.

2-کلمات کلیدی

 زمانی که متنی منتشر می‌شود، می‌توان کلماتی را که ممکن است کاربران بیشتر به دنبال آن باشند را با رنگی دیگر برجسته کرد تا توجه مخاطب را جلب کرد. همچنین اگر کلمه کلیدی خود مقاله و یا دیگر مقالات در این محتوا قرار داشته باشد و کاربر بتواند بر روی آن کلیک کند بسیار برای ربات‌های گوگل مورد پسند است.

3-تبلیغات

در اینترنت سایت‌هایی وجود دارند که به محض ورود از افراد در خواست ثبت نام می‌کنند و یا تبلیغاتی در کنار صفحه دارند که معمولا برای جلب توجه کاربران در آنها از رنگ‌های تند و چشمک زن استفاده شده است.

شلوغی صفحه و وجود تبلیغات متعدد باعث می‌شود کاربران مدت زیادی را در این گونه سایت‌ها سپری نکنند و سریع از آن خارج شوند.

به دلیل اینکه این نوع سایت‌ها باعث حواس پرتی و از دست رفتن موضوعی می‌شود که افراد برای آن وارد سایت شده‌اند. البته وجود این تبلیغات برای افرادی که سایت آنها اینگونه به کاربران نشان داده می‌شود بسیار موثر و مفید است زیرا ممکن است در همین شلوغی و تبلیغات، افراد ناگهان موضوعی را ببینند که شاید مدتی است به دنبال آن بوده‌اند.

وحود اینگونه تبلیغات همیشه بد نیست. اما افرادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند در سایت‌هایی که خلوت هستند مطلبی را مطالعه کنند.

4- سرعت سایت

 مهم‌ترین فاکتور در بازدید و ماندگاری در یک سایت سرعت است! اگر سایتی کمی با تاخیر باز شود خیلی از افراد به سرعت آنجا را ترک کرده و در سایت‌های دیگر به دنبال موضوع خود می‌روند. پس همیشه سرعت سایت خود را باید چک کرد.

5- لحن نوشته

سعی شود محتوا به صورت ساده و صمیمی نوشته شود و از به کار بردن اصطلاحات سنگین که کاربران متوجه نمی‌شوند خودداری کرد.

بعضی از افراد فکر می‌کنند هر چقدر از اصطلاح و لغات تخصصی استفاده شود می‌توانند توانایی و مهارت خود را بیشتر نشان دهند و در جذب افراد موفق‌تر هستند. در صورتی که ممکن است بعضی از مخاطبان افراد معمولی باشند که ممکن است آگاهی زیادی از این اصطلاحات نداشته باشند. اگر از لغات تخصصی هم استفاده می‌شود بهتر است در ادامه توضیحاتی در مورد آن ارائه شود تا مخاطب متوجه آن شود.

6-ریسپانسیو بودن سایت

اگر کاربری با گوشی همراه خود وارد سایتی شود و این سایت از لحاظ واکنش گرا بودن وضعیت مطلوبی نداشته باشد باعث کلافگی وی می‌شود و کاربر سایت را ترک خواهد کرد. بسیاری از سایت‌ها به واکنش گرایی سایت خود بی توجه هستند و این مسئله به ضرر آنها خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پیشرو ارتباط

شرکت فن آوران پیشرو ارتباط از سال 1384 در زمینه ارائه خدمات تخصصی مبتنی بر وب فعالیت خود را شروع کرد.

اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]