اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804033794310797

روش‌های تشخیص زگیل تناسلی

کد: 139804033794310797

http://bit.ly/2StxcRi

، تهران , (اخبار رسمی): زگیل تناسلی و واژن و زگیل مقعدی که با نام زگیل‌های مقاربتی شناخته می‌شوند که با روش‌های مختلف نمونه‌برداری زگیل تناسلی مانند تست پاپ اسمیر و روش مولکولی PCR قابل تشحیص هستند.

روش های تشخیص زگیل تناسلی، مقعدی و واژن در مردان و زنان و پیشگیری از آن
روش‌های تشخیص زگیل تناسلی

تمامی روش‌های تشخیص بیماری زگیل تناسلی، مقعدی و واژن بر پایه‌ی نمونه برداری انجام می‌شود

زگیل واژن یا مقعدی در دسته بیماری‌های پر نشانه قرار دارد و با علائم و نشانه‌های مشخصی همراه است در نتیجه با انجام یک معاینه روتین و ساده توسط پزشک متخصص به راحتی قابل تشخیص است.

اما گاهی ممکن است فرد به ویروس HPV مبتلا شده و ناقل آن باشد ولی علائم و نشانه‌های ظاهری آن را مشاهده نمی‌کند. همچنین در برخی موارد زگیل تناسلی در نواحی داخلی بدن به طور مثال داخل واژن و مقعد ایجاد شده و به راحتی قابل رویت نیستند.

از طرفی برخی زائده‌ها و عفونت‌های پوستی شباهت ظاهری زیادی با این عفونت دارند. از این رو بهترین و قطعی‌ترین روش تشخیص این بیماری انجام تست‌های آزمایشگاهی است. به طور کلی تمامی روش‌های تشخیص بیماری زگیل تناسلی، مقعدی و واژن بر پایه نمونه برداری انجام می‌شود.

نمونه برداری زگیل تناسلی یا مقعدی

روش نمونه برداری برای تشخیص این بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمونه برداری یا بیوپسی به برداشتن تکه‌ای کوچک از زائدات پوستی می‌گویند که برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده می‌شود.

یک نمونه برداری صحیح و اصولی از زگیل‌ها باید تیپ ویروس HPV را به طور دقیق و واضح مشخص کند که از چه نوعی است.

برای نمونه برداری از دو روش زیر استفاده می‌کنند.

  • تست پاپ اسمیر
  • روش مولکولی PCR

تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر یکی از معروف‌ترین و دقیق‌ترین تست‌های تشخیصی برای بررسی سرطان‌های دستگاه تناسلی زنان و زگیل واژن است که احتمال وجود ویروس HPV را مورد بررسی قرار می‌دهد. انجام سالیانه این تست به تمامی زنان بالای 35 سال توصیه می‌شود.

در روش پاپ اسمیر با کمک دستگاهی به نام اسپکولوم دهانه رحم را باز می‌کنند و با کمک برس استریل و مخصوصی از دیواره‌های رحم و واژن نمونه برداری‌های کوچکی انجام می‌دهند و برای بررسی به آزمایشگاه ارسال می‌کنند. (این تست فقط مخصوص زنان است.)

روش مولکولی PCR

این روش مبتنی بر انجام آزمایش خون و نمونه برداری است. به همین دلیل دقیق‌ترین روش برای تشخیص ویروس HPV و انواع زگیل تناسلی، واژن و مقعدی است. انجام تست روش مولکولی فقط در آزمایشگاه مجهز و پیشرفته امکان‌پذیر است.

تمامی روش‌هایی که در روش مولکولی مورد استفاده قرار می‌گیرند مبتنی بر بررسی ژن‌ها و توالی‌یابی آنها است، از این روی میزان خطای بسیار کمتری دارد و به وسیله آن می‌توان تیپ ویروس HPV را تشخیص داد.

پیشگیری از زگیل تناسلی، واژن و زگیل مقعدی

مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به این ویروس تزریق واکسن آن است، واکسن این بیماری گارداسیل نام دارد که قادر است از ابتلای فرد به برخی از تیپ‌های HPV جلوگیری کند. لازم است این واکسن در سنین بین 9 تا 26 سالگی که سن آغاز فعالیت‌های جنسی محسوب می‌شود، تزریق شود. همچنین راهکارهای دیگری برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • استفاده از کاندوم
  • خودداری از رابطه با افرادی که علائم زگیل واژن، تناسلی و مقعدی دارند.
  • ترک سیگار زیرا که افراد سیگاری احتمال بیشتری برای ابتلا و یا عود مجدد این بیماری را دارند.
  • استفاده از قرص‌های ضدبارداری موجب می‌شود از وسایل جلوگیری مثل کاندوم استفاده نکرده و این خود احتمال ابتلا به بیماری را افزایش خواهد داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان