اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980412382199250

آنچه شرکت‌های سرویس‌دهنده تبلیغ در گوگل نمی‌خواهند شما بدانید

کد: 13980412382199250

http://bit.ly/2SPeOm9

، تهران , (اخبار رسمی): انتخاب شرکتی معتبر و مناسب برای انجام تبلیغات در گوگل برای کسب و کار، شاید در ابتدا بسیار ساده و بدون پیچیدگی به نظر برسد اما همچون سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، نیاز به دانستن نکاتی ظریف و اطلاعاتی دارد که معمولا شرکت‌های ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ نمی‌خواهند شما از آن باخبر شوید.

آنچه شرکت‌های سرویس‌دهنده تبلیغ در گوگل نمی‌خواهند شما بدانید
آنچه شرکت‌های سرویس‌دهنده تبلیغ در گوگل نمی‌خواهند شما بدانید

راهنمای کامل انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر برای تبلیغ در گوگل

انتخاب شرکتی معتبر و مناسب برای انجام تبلیغات در گوگل برای کسب و کار، شاید در ابتدا بسیار ساده به نظر بیاید‌ اما همچون سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، نیاز به دانستن نکاتی ظریف و اطلاعاتی دارد که معمولا شرکت‌های ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ نمی‌خواهند افراد از آن باخبر شوند.

ممکن است فردی تصمیم بگیرد که برای افزایش ترافیک سایت، ایجاد سرنخ و در نهایت فروش در کسب و کار از تبلیغات گوگل ادز استفاده کند و عباراتی همچون «تبلیغ در گوگل»  «تبلیغات ادوردز» یا «گوگل ادوردز» را جستجو کرده باشد. اما میان این همه گزینه‌هایی که نتایج گوگل پیش‌رو قرار می‌دهد، کدام‌یک را باید انتخاب کرد؟

هر کدام از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خدمات تبلیغات در گوگل خود را طوری توصیف می‌کنند، که گویی از یک تا آژانسی دیگر یک دنیا اختلاف وجود دارد. اما اصل ماجرا ثابت است. برای درک دقیق این گزاره خواندن راهنمای انتخاب بهترین شرکت تبلیغات گوگل پیشنهاد می‌شود.

تبلیغات در گوگل چیست؟

سرویس تبلیغات گوگل، یکی از هوشمندترین پلتفرم‌های تبلیغاتی است که می‌توان با استفاده از آن براساس استراتژی‌های متنوع با پرداخت مبلغ دلخواه به گوگل، کسب و کار خود را تبلیغ کرد. تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل، تبلیغات در شبکه نمایش گوگل، ریمارکتینگ، CPC ،CPA ،CPI، ... کلماتی است که ممکن است افراد در حوزه گوگل ادز با ان برخورد کرده باشند.

این موارد از اصطلاحات تخصصی تبلیغ در گوگل هستند که در صورت تمایل می‌توان در مرجع آموزشی سایت وی دیجیتال مارکتینگ با تمام آنها آشنا شد. اما استفاده صحیح از آنها به مهارت و دانش کافی نیاز دارد. اینکه دقیقاً قصد ارائه چه خدمات و محصولی با چه هدفی به کاربر وجود دارد و چطور از سایر رقبا پیشی گرفت می‌تواند در نوع قیمت‌گذاری و بودجه تخصیصی تاثیر بگذارد.

تعرفه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

باید گفت که در ازای پرداخت x تومان چه خروجی (کلیک، نصب، مشاهده و..) دریافت می‌شود بنابراین در اولین گام، کارشناس رسمی و تایید شده از گوگل، باید برآورد دقیقی از وضعیت رقبا، کلمات کلیدی و هزینه تقریبی هر کلیک ارائه کند. پس از دریافت این برآورد با شارژ اکانت با مبلغی معین تبلیغات آغاز می‌شود.

دلار آمریکا یا نیوزیلند؟ لیر یا درهم ؟

وجود جداول قیمت‌ براساس ارزهای متفاوت در ابتدا کاربران بسیاری را سردرگم می‌کند. 4 نکته مهم در این جداول قیمت‌ وجود دارد که با دانستن آن می‌توان صادق‌ترین آژانس ارائه دهنده خدمات را انتخاب کرد.

ارزش ارز در سرویس تبلیغات در گوگل چگونه ارزیابی می‌شود؟

ارز معیار در گوگل دلار آمریکاست و سایر ارزها طبق ارزش در مقایسه با دلار آمریکا محاسبه می‌شود. بنابراین اگر اکانت گوگل ادوردز با درهم شارژ شود، فردی که واحد پولی درهم داشته باشد در شرایط مساوی و جایگاه یکسان با رقیب دیگر که به‌ازای هر کلیک 1 دلار آمریکا می‌پردازد، بایستی 5.66 درهم هزینه کند.

برای دیدن ارزش ارزها می‌توان به سایت xe.com مراجعه کرد. باید ذکر کرد که استفاده از دلار آمریکا یا ارزی دیگر چندان مهم نیست چرا که براساس نرخ روز هر ارز اکانت شارژ می‌شود و این تبدیل در سرویس گوگل انجام می‌شود. اگر فردی واحد ارزی اکانت را به‌عنوان امتیاز معرفی کرد، در انتخاب آن سرویس‌دهنده احتیاط باید کرد!

تاثیر نوسانات نرخ ارز در ایران بر هزینه تبلیغات در گوگل

با وجود نوسانات زیاد ارز در ایران، اما سایت‌های ارائه قیمت ارز همیشه بروز و به تعداد فراوان هستند. پیش از آنکه دکمه خرید اکانت ادوردز را کلیک کرد به پلن‌های تبلیغات در گوگل باید نگاه کرد. آیا قیمت ارز را درج کرده‌اند؟ قیمت ارز نوشته شده با قیمت واقعی چقدر اختلاف دارد؟ اگر قیمتی درج نشده است. به یکی از سایت‌های نرخ ارز رفته و قیمت به تومان پلن را تقسیم بر میزان نرخ ارز در پلن باید کرد.

جدول زیر مربوط به یکی از شرکت‌های تبلیغات در گوگل است.

نرخ روز درهم، هنگام درج این تعرفه‌ها 3560 تومان است اما در این جدول درباره نرخ درهم هیچ اطلاعاتی ذکر نشده است. مجموع کارمزد دریافت شده از کاربر حدود 63 درصد است! طبیعی است که این نکته نیز در هیچ‌جا ذکر نشده است.

178.000 = 50 * 3560 (نرخ واقعی برای 50 درهم)

112.000 = 178.000- 290.000 (مابه التفاوت قیمت پلن با قیمت درهم؛ 63% کارمزد)

مراقب کارمزد ارز و گران فروشی ارز باشید

برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تبلیغات گوگل دلار را گران‌تر می‌فروشند اما با پیچیده کردن جداول قیمت و ایجاد سردرگمی کاربران هیچگاه این حقیقت را علنا فاش نمی‌کنند. این گروه از افراد به دلیل نداشتن اکانت‌های معتبر و نداشتن امکان واریز پول به‌صورت مستقیم، هزینه خود را از افراد دریافت می‌کنند! بدتر آنکه در ظاهر کارمزد مدیریت اکانت را کم اعلام می‌کنند اما ارز را تا 3 برابر گران‌تر می‌فروشند.

از طرفی با افزودن ردیف‌های زیاد در جدول قیمت موجب سردرگمی کاربران می‌شوند. به تعبیری دیگر قصد دارند با برجسته‌تر از سایرین نشان دهند و ذهن را از محاسبات قیمت ارز و ارزش اکانت دور کنند.

نرخ هر کلیک فقط 1 سنت!!

تبلیغات در گوگل مانند تبلیغات بنری در پلتفرم‌های ایرانی نیست بنابراین نرخ ثابتی برای هر کلیک تعریف نمی‌شود. سیستم تبلیغات گوگل طبق فاکتورهای مختلفی نظیر Quality Score، پررقابت بودن عبارات هدف و... نرخ هر کلیک روی تبلیغ را تعیین می‌کند.

اگر در تعرفه قیمت تبلیغات ادوردز با دیدن عبارت هر کلیک 1 تا 5 سنت، کمی تامل باید کرد. اغلب اوقات در روز اول تبلیغات، نرخ کمی برای کمپین‌ها تعریف می‌شود اما با گذشت یک روز نرخ‌ها تغییر می‌کند.

کوپن تخفیف یا شارژ رایگان می‌دهید؟

اگر فردی با دنیای گوگل ادوردز چندان آشنا نباشد احتمالاً چیزی درباره بن تخفیف ادوردز نشنیده است. البته به نفع بسیاری از شرکت‌های تبلیغات در گوگل نیست که درباره کوپن تخفیف اطلاعات بدهند، اما این امتیاز وجود دارد.

گوگل به گوگل پارتنرها براساس میزان شارژ اکانت، کوپن تخفیف بصورت دوره‌ای تخصیص می‌دهد. این کوپن تخفیف حق مسلم کاربران و مشتریان هر شرکتی است و اساساً گوگل از این سیاست تشویقی برای افزایش تبلیغات ادوردز و کمک به کاربران استفاده می‌کند.

به جرات می‌توان گفت که نزدیک به 90 درصد از شرکت‌های پارتنر گوگل در ایران بن تخفیف دارند اما شاید کمتر از 10% از آنان این بن را با مشتریان خودبه اشتراک می‌گذارند و الباقی را به آنها در قالب خرید اکانت می‌فروشند!

جدول زیر مربوط به یکی از معدود پارتنرهای رسمی گوگل در ایران است که کوپن تخفیف را به کاربران ارائه کرده است.

چطور می‌توان به اکانت گوگل ادورز دسترسی داشت؟

دسترسی مستقیم به اکانت گوگل ادوردز حق شماست. هیچ شرکتی به هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند دسترسی مستقیم و کامل را ندهد یا آن را منوط به رسیدن به حدنصاب مبلغ معینی از شارژ کند. حتی اگر فردی قصد ندارد ساخت کمپین و یا تغییر در قیمت‌گذاری کمپین را به‌عهده بگیرد همچنان باید به اکانت خود دسترسی داشته باشد. برخی شرکت‌ها حتی دسترسی مستقیم را جزو آپشن‌های پلن‌های گرانتر به حساب می‌آورند.

متاسفانه برخی از شرکت با ساخت رابط کاربری فرعی در ظاهر دسترسی مستقیم می‌دهند اما واقعیت چیز دیگری است.

برای ایجاد این دسترسی، شرکت باید اکانت گوگل را دریافت کرده و سپس دسترسی مستقیم را به آن بدهد.

اگر تا چند سال پیش گوگل پارتنر بودن در ایران شبیه یک جادو بود اما این روزها گرفتن گواهینامه گوگل پارتنر و مشاهده تاییدیه آن بسیار شفاف است. با این حال هنوز هستند شرکت‌های بسیاری که بدون داشتن این گواهینامه کاربران زیادی را فریب می‌دهند.

چطور فریب نخوریم؟

گوگل به کارشناسان تبلیغات خود پس از گذراندن دوره و قبول شدن در امتحانات، گواهینامه‌ای تحت عنوان گوگل پارتنر اعطا می‌کند.

باید توجه داشت که گواهینامه‌ای که در صفحه دیده می‌شود باید با عنوان مجموعه یکی باشد. برخی ممکن است با استفاده از گواهینامه شرکت‌های دیگر و توجیهاتی نظیر تحریم ایران این مغایرت را برای افراد طبیعی جلوه دهد، اما اینگونه نیست.

این گواهینامه در وبسایت رسمی گوگل قرار داد. بنابراین پس از کلیک بر تصویر به بخش آدرس بار خود نگاه کنید. اگر چیزی به غیر از آدرس زیر در مرورگر شما ظاهر شد، متاسفانه آن شرکت به شما دروغ گفته است.

چرا گوگل پارتنر بودن مهم است؟

استفاده از امکانات سرویس تبلیغات گوگل نیاز به دانش تخصصی و تجربه کافی دارد. این تخصص با دیدن ساعت‌ها مشاهده ویدیو آموزشی یا انجام چند ده کمپین به دست نمی‌آید. انجام تبلیغات در گوگل به تنهایی موجب فروش محصول یا افزایش ترافیک هدفمند نمی‌شود. نداشتن اطلاعات و تجربه کافی مجری ادوردز می‌تواند تبلیغات گوگلی را به جهنمی تبدیل کند.

اما پارتنر رسمی گوگل می‌تواند به افراد کمک کند که چطور با سایرین رقابت کنند، چه استراتژی برای دریافت نتایج حداکثری بکار ببندند، نرخ هر کلیک را کم کنند و تبلیغات در گوگل را به ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش و دستیابی به اهداف تبدیل کنند.

افرادی که قصد دارند تبلیغات در گوگل را بازوی قوی برای کسب‌وکار خود داشته باشند فقط به پارتنرهای گوگل مانند وی دیجیتال مارکتینگ بایتد اعتماد کنند و تبلیغات را به آنان بسپارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وی دیجی مارکتینگ

شرکت وی دیجی مارکتینگ، مشاور و مجری دیجیتال مارکتینگ وی دیجی مارکتینگ تنها پارتنر رسمی گوگل در ایران می باشد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]