اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804153827612277

چگونه می‌توان یک طرح توجیهی کسب و کار نوشت؟

کد: 139804153827612277

http://bit.ly/2LIToFM

، تهران , (اخبار رسمی): طرح توجیهی کسب و کار یا همان بیزینس پلن یک گام مهم برای شروع کسب و کار برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک است، به ویژه کسانی که ایده‌های خود را به سرمایه گذاران و یا موسسات اعتباری برای تامین بودجه ارائه دهند. طرح کسب و کار یکی از بخش‌های سنگین و پر حجم شروع یک کسب و کار است.

چگونه یک طرح توجیهی کسب و کار یا بیزینس پلن بنویسیم؟
طرح توجیهی و امکانسنجی پروژه

در ادامه یک راهنمای جامع و ساده برای طرح توجیهی کسب و کار ارائه شده که نشان می‌دهد این مراحل به چه ترتیبی انجام می‌شوند. هر یک از بخش‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود شامل توضیحات و بررسی‌هایی است که در مورد آن بخش باید اطلاعات کافی داشت.

۱- خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی، اولین بخش از یک طرح توجیهی کسب و کار است که به طور معمول در پایان کار (اخر از همه) نوشته می‌شود. در این بخش خلاصه یا چکیده‌ای از سایر بخش‌های طرح کسب و کار بیان می‌شود. به علاوه اینکه اطلاعات پایه در مورد کسب و کار مانند نام و محل کسب و کار، شرح کار، محصولات/ یا خدمات، تیم مدیریت و بیانیه ماموریت را شامل می‌شود.

۲- توصیف شرکت

بخش توصیف شرکت در طرح توجیهی کسب و کار، معمولا بخش دوم است که بعد از خلاصه اجرائی می‌آید. در این بخش، جزئیات حیاتی در مورد شرکت از قبیل این که شرکت در کجا قرار گرفته است، بزرگی شرکت، در حال حاضر چه کاری انجام می‌دهد و به دنبال دستیابی به چه چیزی است، بیان می‌شود.

در این بخش همچنین چشم انداز و مسیر شرکت شرح داده می‌شود، بنابراین وام دهندگان بالقوه و شرکا می‌توانند درک دقیقی از اینکه این کسب و کار برای چه کسی است و چه کاری انجام می دهد، پیدا کنند.

۳- محصولات یا خدمات

بخش محصولات یا خدمات طرح کسب و کار باید به وضوح محصولات/ خدماتی که به فروش می‌رسد را با تأکید بر ارزشی که به مشتریان ارائه می‌دهد، توضیح دهد. این بخش همچنین شامل اطلاعات قیمت گذاری، مقایسه محصول با محصولات یا خدمات مشابه در بازار و طرح‌های پیشنهادی آینده خواهد بود.

۴- تحلیل بازار

 این بخش بایستی یک نمای کلی از اطلاعات صنعت مورد نظر که فرد تمایل دارد در آن، محصول یا خدمات خود را بفروشد، ارائه دهد. از جمله آمار برای حمایت از ادعاهای خود. این بخش همچنین شامل اطلاعات مربوط به صنعت، بازار هدف و رقابت است.

۵- استراتژی بازاریابی

بخش استراتژی بازاریابی طرح کسب و کار مبتنی بر بخش تحلیل بازار است. این بخش بازار کسب و کار را تعریف خواهد کرد. در این بخش نحوه قیمت، تبلیغ و فروش محصول یا خدمات مشخص می‌شود.

۶- خلاصه مدیریت

بخش خلاصه مدیریت طرح کسب و کار را توصیف می‌کند که چگونه کسب و کار شکل گرفته (ساختار شرکت) است. این بخش معرفی می‌کند که شرکت شامل چه کسانی است، منابع خارجی را شرح داده و نحوه مدیریت کسب و کار را توضیح می‌دهد.

۷- تحلیل مالی

بخش تجزیه و تحلیل مالی طرح کسب و کار باید شامل جزئیات مالی کسب و کار در حال حاضر، نیازهای مالی برای رشد آینده و همچنین برآورد هزینه‌های عملیاتی آتی باشد.

۸- ضمیمه‌ها و اطلاعات پشتیبانی

ضمیمه طرح کسب و کار حاوی اطلاعاتی است که از بیانیه‌ها، مفروضات و استدلال‌ها در قسمت‌های دیگر طرح پشتیبانی می‌کند. این بخش ممکن است شامل نمودار، آمار، عکس، مواد بازاریابی، تحقیق و سایر اطلاعات مربوطه باشد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت راهکار صنعت به آدرس rahkarsanat.ir مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راهکار صنعت

گروه همکاران “راهکار صنعت” با بهره گیری از متخصصین برگزیده و با سابقه در رشته های مختلف همچون مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مدیریت و MBA و با بهره گیری از مشاوران مجرب در صنایع گوناگون ایجاد شده است و در نظر دارد نسبت به ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه تهیه انواع طرح های توجیهی سرمایه گذاری و بیزینس پلن ، برنامه ریزی و کنترل انواع پروژه ها و همچنین اتوماسیون و سیستم سازی فرایندهای کسب و کار فعالیت نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]