اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806254049912277

نرم افزار کامفار و نقش آن در تهیه طرح توجیهی

کد: 139806254049912277

http://bit.ly/2LBCpF6

، تهران , (اخبار رسمی): طرح تجاری و پیش بینی درآمد و برآورد هزینه پروژه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، زیربنایی، … با استفاده از نرم افزار کامفار انجام می‌پذیرد. نرم افزار تخصصی کامفار یک برنامه کامپیوتری است که از طرح تحقیقات قبل از بهره‌برداری حمایت کرده و استفاده از آن سازماندهی و محاسبات مالی و اقتصادی را آسان می‌سازد.

نرم افزار کامفار و نقش آن در تهیه طرح توجیهی
نرم افزار کامفار و نقش آن در تهیه طرح توجیهی

امروزه به علت وقت‌گیر بودن محاسبات مالی توسط نیروی انسانی و احتمال خطا، برای تهیه طرح توجیهی از نرم افزار کامفار استفاده می‌شود، چرا که دقت بالایی داشته و در مدت کوتاهی بهترین نتیجه را ارائه می‌دهد

کلمه COMFAR اختصار عبارت انگلیسی Computer Model for Feasibility Analaysis and Reporting «مدل کامپیوتری برای آنالیز امکان سنجی و گزارش‌گیری» است. نرم افزار کامفار به منظور تحلیل مالی و اقتصادی طرح‌ها توسط واحد ارزیابی اقتصادی بخش عملیات یونیدو در سال ۱۹۷۹ در نیویورک تهیه و تدوین شده است. 

طرح تجاری و پیش بینی درآمد و برآورد هزینه پروژه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، زیربنایی، دریانوردی و … با استفاده از نرم افزار کامفار انجام می‌پذیرد. نرم افزار تخصصی کامفار یک برنامه کامپیوتری است که از طرح تحقیقات قبل از بهره برداری حمایت می‌کند و استفاده از آن سازماندهی و محاسبه گزارشات مالی و اقتصادی را آسان می‌سازد.

امروزه به علت وقت‌گیر بودن محاسبات و تحلیل مالی توسط نیروی انسانی و احتمال خطا برای تهیه طرح توجیهی از نرم افزار کامفار استفاده می‌شود، چرا که دقت بالایی داشته و در مدت زمانی کوتاه بهترین نتیجه را ارائه می‌دهد.

خوشبختانه از نرم افزار کامفار برای ارائه گزارش توجیهی به بانک‌ها نیز می‌توان استفاده کرد، چرا که دقت این برنامه مورد تائید است. در حال حاضر این نرم افزار از 15 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند که زبان فارسی نیز در میان آن‌هاست، بنابراین استفاده از آن برای ما ساده‌تر خواهد بود.

طرح توجیهی با کامفار

برای تهیه طرح‌های توجیهی توسط نرم افزار کامفار COMFAR باید به این امر واقف بود که شرط توجیه پذیر بودن طرح، صحت اطلاعات وارد شده است. یعنی باید فرم‌ها و جدول‌هایی که در آن تعبیه شده است با اطلاعات صحیح و دقیق تکمیل شوند. وارد کردن اطلاعات صحیح است که منجر به طرح توجیهی بدون نقص می‌شود. البته لازم به ذکر است خود نرم افزار کامفار با توجه به استانداردهایی که در برنامه ریزی آن تعبیه شده است در صورت وارد کردن اطلاعات نادرست خطا می‌دهد.

کسی که برای طرح توجیهی از این روش استفاده می‌کند باید خطاهای آن را نیز بشناسد. این خطاها به علت عدم تناسب اعداد و ارقام رخ می‌دهند که پس از تصحیح برطرف می‌شوند.

طرح توجیهی با استفاده از کامفار در صورتی قابل قبول است که پس از انجام تحلیل مالی هیچ خطایی رخ ندهد. این به معنای ورود اطلاعات درست و واقعی است. خروجی نرم افزار کامفار در صورت وارد کردن اطلاعات درست، یک طرح توجیهی قابل ارائه به سرمایه گذار خواهد بود.

ورودی‌های نرم افزار کامفار

تعریف پروژه

برنامه ریزی زمانی (فاز ساخت، فاز بهره برداری)

محصولات

واحدهای پولی (واحد پول داخلی، واحد پول خارجی)

تورم (داخلی، خارجی)

مشارکت‌ها (داخلی، خارجی)

تنزیل (نرخ تنزیل کل سرمایه گذاری، نرخ تنزیل سهام دار)

هزینه‌های ثابت سرمایه گذاری شامل خرید زمین، محوطه سازی و بهبود زمین، کارهای عمرانی و ساختمان‌ها، ماشین آلات و تجهیزات کارخانه، تجهیزات خدماتی و جانبی کارخانه، حفاظت‌های زیست محیطی، هزینه‌های سربار، هزینه‌های قبل از بهره‌برداری و هزینه‌های پیش بینی نشده است.

هزینه‌های تولید شامل مواد خام، ملزومات کارخانه، یوتیلیتی، انرژی، قطعات یدکی مصرف شده، تعمیرات و نگهداری، حق امتیاز، دستمزد، مالیات، هزینه سربار کارخانه، هزینه‌های اداری، هزینه‌های اجاره بلند مدت، هزینه های بازاریابی است.

برنامه فروش (فروش داخلی، فروش خارجی)

سرمایه در گردش (موجودی کالا، مطالبات، تنخواه)

منابع تامین مالی (یارانه، آورده سهام دار، وام کوتاه مدت و دراز مدت)

مالیات، یارانه

خروجی های بررسی‌های مالی نرم افزار کامفار

برآورد سرمایه گذاری ثابت

برآورد سرمایه در گردش

برآورد هزینه سالیانه تولید

برآورد استهلاک سالیانه سرمایه گذاری

برآورد کل سرمایه مورد نیاز طرح

برآورد قیمت تمام شده به تفکیک هزینه‌ها

تعیین منابع تأمین مالی طرح و هزینه‌های مالی آن

تحلیل درآمدها و هزینه‌های طرح

تعیین عملکرد سود و زیان طرح برای کل سرمایه‌گذاری و آورده سهام

خروجی‌های بررسی‌های اقتصادی نرم افزار کامفار

تعیین جریان خالص نقدی کل سرمایه‌گذاری

تحلیل جریان نقدینگی تنزیل شده  DCF

نرخ بازده داخلی IRR

تعیین ارزش فعلی خالص (NPV)

تعیین نرخ و دوره بازگشت داخلی (PBP) کل سرمایه

تعیین نرخ و دوره بازگشت داخلی برای آورده سهامداران

تعیین دوره بازگشت سرمایه

تحلیل نقطه سربسر

شاخص سود آوری  PI

تحلیل حساسیت طرح به هزینه‌های پیش‌بینی نشده

انجام آنالیز حساسیت پروژه و تحلیل ریسک

تحلیل نسبت‌های مالی

تحلیل اثرات متقابل طرح ها (آنالیز تلفیقی)

تهیة صورت حساب‌های مالی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راهکار صنعت

گروه همکاران “راهکار صنعت” با بهره گیری از متخصصین برگزیده و با سابقه در رشته های مختلف همچون مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مدیریت و MBA و با بهره گیری از مشاوران مجرب در صنایع گوناگون ایجاد شده است و در نظر دارد نسبت به ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه تهیه انواع طرح های توجیهی سرمایه گذاری و بیزینس پلن ، برنامه ریزی و کنترل انواع پروژه ها و همچنین اتوماسیون و سیستم سازی فرایندهای کسب و کار فعالیت نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید