اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805033886511803

بررسی وضعیت خرما در فصل تابستان

کد: 139805033886511803

http://bit.ly/2YmyVgT

، تهران , (اخبار رسمی): در تابستان به دلیل شرایط موجود، مصرف خرما دچار تغییراتی می‌شود که این تغییرات در ادامه بررسی شده است.

وضعیت خرما در فصل تابستان
بررسی وضعیت خرما در فصل تابستان

خرما میوه‌ای است که بنابر طب سنتی طبع گرم دارد که معمولا در فصل تابستان، به دلیل گرمی هوا، مصرف آن کم می‌شود. از آنجا که در فصل تابستان معمولا گرایش مردم به سمت مصرف میوه‌های خنک و با طبع سرد همانند هنداونه، خربزه و طالبی می‌رود، به همین سبب مصرف خرما کاهش می‌یابد.

در این میان عده‌ای نیز باتوجه به ارزش غذایی بسیار بالای خرما، آن را در تمام طول سال مصرف می‌کنند. از این رو تمامی این افراد در طول تابستان نیز مصرف خرما را در میان وعده‌های خود و در مصارف گوناگون نیز دارند.

دلایل کاهش مصرف خرما در تابستان

خرما از آنجا که میوه‌ای است که معمولا موجب افزایش دمای بدن می‌شود باعث شده مصرف آن در تابستان کاهش یابد.

از دلایل دیگر می‌توان به رو به پایان بودن خرماهای موجود در بازار اشاره داشت زیرا  فصل به بار نشستن خرما از اوایل شهریور است و در واقع شروع فصل تابستان همان اواخر فصل خرمایی است.

همانطور که اشاره شد باتوجه به شروع فصل خرمایی از اواخر تابستان، کاهش مصرف خرما توسط مردم اتفاق می‌افتد.

همچنین نکته مهم دیگری که از علل مهم کاهش مصرف خرما شناخته شده، شرایط اقتصادی بد است که این امر خرما را به یکی از کالاهای غیر اساسی سبد خانوار تبدیل کرده است، به نحوی که با توجه به قیمت اجناس مصرف خرما چندان به صرفه نیست.

وضعیت صادرات خرما در تابستان

با توجه به کاهش مصرف خرما در فصل تابستان، صادرات خرما نیز به دنبال آن کاهش چشمگیری را نسبت به سال‌های گذشته داشته است. اما این امر به معنای توقف کامل صادرات نیست و این صادرات با روند کندتری ادامه دارد.

نکات حاشیه‌ای دیگری که در راستای امر صادرات می‌توان به آن اشاره کرد این است که صادرات خرما در تابستان برای کشور روسیه نیز همچنان ادامه دار است و انجام می‌شود. باتوجه به این نکته در دو ماه اول تابستان حجم برداشتی خرما کم بوده و تقریبا مصرف و خرید آن بسیار کم خواهد بود و پس از آن در اواخر تابستان برداشت خرما مجددا از سر گرفته می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کریستال

شرکت خرمای کریستال با فعالیت در زمینه صادرات به بیش از 20 کشور در جهان و همچنین پخش عمده خرما در کشور توانسته با تجربه ی کافی در این زمینه سال ها فعالیت کند . همچنین شرکت کریستال با داشتن شعبه در کشورهای امارات و فرانسه به خوبی می تواند با بازرگانان و تاجران خرما در سراسر جهان ارتباط برقرار کند و همچنین خرما را برای انواع نقاط جهان ارسال نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار