اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805023884611803

نگهداری از خرما در فصل برداشت

کد: 139805023884611803

http://bit.ly/2K3ZI8x

، تهران , (اخبار رسمی): خرما در فصل برداشت و همچنین بعد از آن باید به نحو مناسبی نگهداری شود.

خرما در فصل برداشت
نگهداری از خرما در فصل برداشت

در فصل برداشت خرما معمولا به دلیل افزایش موجودی در بازار، قیمت تمام شده آن کاهش می‌یابد. فصل برداشت خرما از اواسط مرداد ماه شروع و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

انواع خرما بستگی به نوع و محل کاشت در بازه‌ی زمانی ذکر شده قابل برداشت است. خرما پس از برداشت راهی سردخانه می‌شود تا در شرایط مناسب نگهداری شود.

بسیاری از شرکت‌ها و همچنین سردخانه داران شهرهای تولید کننده خرما همانند بم، حاجی آباد، جیرفت، بوشهر، اهواز و ... تناژ بسیار بالایی را خریدارای می‌کنند به نحوی که بتوانند در سال پیش رو جوابگوی نیاز مشتریان باشند. همچنین به دلیل کاهش قیمت در فصل برداشت عمده فروشان خرما نیز تناژ بالایی از خرما را خریداری می‌کنند.

نگهداری پس از برداشت

 خرما پس از برداشت باید در سردخانه اختصاصی خرما نگهداری شود، چرا که شرایط نگهداری انواع خرما با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال دمای نگهداری رطب مضافتی و رطب عسلی با یکدیگر تفاوت دارد و اگر این دو در یک شرایط نگهداری شوند ممکن است آسیب ببیند.

سردخانه خرما همچنین باید مجهز به سیستم تهویه مناسب و به دور از آفتاب باشد. مسئله‌ی دمای محیط بسیار مهم در نگهداری خرما است. به این نکته نیز باید توجه داشت که مکان سردخانه باید کاملا ایزوله باشد و محل ورود جانداران و حشرات موذی نباشد چرا که خرما به دلیل شیرین بودن جانداران و حشرات را به خود جذب می‌کند.

از طرفی مسئله‌ی آفت نیز مهم است، چرا که اگر خرما آفت داشته باشد به خوبی نمی‌تواند در سردخانه نگهداری شود و باعث خرابی آن می‌شود. دسته‌ای از خرما‌ها نیز برای نگهداری کوتاه مدت به سردخانه نیاز ندارند ولی در صورتی که قصد نگهداری آنها برای چند ماه وجود داشته باشد باید حتما در سردخانه نگهداری شوند. خرماهایی نظیر زاهدی را می‌توان برای مدت کوتاه در دمای محیط نگهداری کرد.

زمان نگهداری در سردخانه

این که تا چه مدت زمانی می‌توان خرما را در سردخانه نگهداری کرد به نوع خرما بستگی دارد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شرکت کریستال به آدرس www.crystaldate.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کریستال

شرکت خرمای کریستال با فعالیت در زمینه صادرات به بیش از 20 کشور در جهان و همچنین پخش عمده خرما در کشور توانسته با تجربه ی کافی در این زمینه سال ها فعالیت کند . همچنین شرکت کریستال با داشتن شعبه در کشورهای امارات و فرانسه به خوبی می تواند با بازرگانان و تاجران خرما در سراسر جهان ارتباط برقرار کند و همچنین خرما را برای انواع نقاط جهان ارسال نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی