اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805023885711803

بررسی وضعیت خرمای ایران در جهان

کد: 139805023885711803

http://bit.ly/2SIIqRY

، تهران , (اخبار رسمی): وضعیت خرمای ایران در جهان در ادامه به صورت مختصر بررسی شده است.

وضعیت خرمای ایران در جهان
بررسی وضعیت خرمای ایران در جهان

کشورهای رقیب ایران همانند عربستان، مصر، تونس و ... نمی‌توانند تنوع خرماهای ایران را داشته باشند. همین موضوع می‌تواند به ایران در فروش خرما در بازارهای جهانی کمک کند.

آیا همه‌ی کشورها از ایران خرما تهیه می‌کنند؟

بسیاری از کشورهای جهان مشتریان خرمای ایران هستند اما همه‌ی کشورها خریدار نیستند که این موضوع به عوامل زیادی وابسته است. مهم ترین عامل را می‌توان بازاریابی خرما در سایر کشورها دانست چرا که کشورهایی وجود دارند که طعم خرمای ایران را به خوبی نچشیده‌اند و یا اگر خرمای ایران در آن کشورها وارد شده خرمای باکیفیت و مرغوبی نبوده است.

عامل بعدی موضوع بازاریابی خرمای ایران است. ایران خرمای مرغوب و همچنین پتانسیل تامین خرما را دارد اما متاسفانه در موضوع بازاریابی تمرکز مناسبی بر روی خریداران نشده است و همچنین نشست‌های مشترک بین ایران و سایر کشورهای خریدار برای صحبت درباره تامین خرما انجام نشده است.

بسیاری از شرکت‌های ایرانی همانند شرکت کریستال توان تامین انواع خرما را برای صادرات در طول فصول دارند اما به دلیل عدم حمایت‌های مورد نیاز هنوز نتوانسته‌اند بازار خارجی را به صورت قطعی در دست بگیرند و خرمای ایران را در جهان به جایگاه واقعی برسانند.

یکی دیگر از مواردی که در سال‌های اخیر شرکت‌ها را درگیر کرده است، مسئله‌ی انتقال پول بین ایران و همچنین خریداران خرما بود، چرا که تحریم‌های بین المللی باعث شده، مراودات بانکی و انتقال ارز برای تاجران ایرانی سخت شود.

همچنین تصمیمات ناآگاهانه‌ای گاها در بازار خرما را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. برای مثال ممنوعیت صادرات خرما در ماه رمضان باعث می‌شود ، جایگاه ایران در بین تولید کنندگان خرما به خطر بیفتد و سایر کشورهای تولید کننده بتوانند به راحتی خرمای خود را وارد بازار کنند که این موضوع چیزی جز ضرر نیست.

همچنین دو خرمای صادراتی ، پیارم (مریمی) و مضافتی (کیمیا) نیز دو خرمای پرطرفدار ایران در جهان هستند به نحوی که این دو خرما در طول سال صادرات بسیار زیادی دارند.

پیارم گران ترین خرمای ایران به شمار می‌آید و همچنین مضافتی نیز پرمصرف ترین خرمای ایران است. نقطه قوت ایران در فروش این دو خرما را می‌توان انحصاری بودن فروش آنها دانست. بهترین نوع مضافتی و پیارم در ایران کشت می‌شود و شرایط رشد این دو خرما در سایر نقاط فراهم نیست، بعلاوه اگر بذر این دو خرما در نقاط دیگر کشت شود کیفیت خرمای ایران را ندارد و نمی‌تواند نظر مشتریان را جلب کند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کریستال به ادرس crystaldate.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کریستال

شرکت خرمای کریستال با فعالیت در زمینه صادرات به بیش از 20 کشور در جهان و همچنین پخش عمده خرما در کشور توانسته با تجربه ی کافی در این زمینه سال ها فعالیت کند . همچنین شرکت کریستال با داشتن شعبه در کشورهای امارات و فرانسه به خوبی می تواند با بازرگانان و تاجران خرما در سراسر جهان ارتباط برقرار کند و همچنین خرما را برای انواع نقاط جهان ارسال نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]