اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803053713311803

آشنایی با ریز‌ترین خرمای جهان

کد: 139803053713311803

http://bit.ly/2Wu8rZG

، تهران , (اخبار رسمی): ریز‌ترین خرمای جهان در ایران کشت می‌شود که در بین مردم نیز هنوز ناشناخته است و بسیاری حتی اسم این خرما را نیز نشنیده‌اند.در ادامه مطلب به معرفی کامل آن پرداخته می‌شود.

آشنایی با ریز ترین خرمای جهان
آشنایی با ریز‌ترین خرمای جهان

ریز‌ترین خرمای جهان که نام آن خاصویی است در ایران کشت می‌شود و یکی دیگر از موهبت‌های الهی برای این سرزمین به شمار می‌آید. 

خرما خاصویی یکی از خرماهای ناشناخته و در عین حال از خوشمزه‌ترین خرماهای موجود در ایران و جهان است و در مناطقی از کشور نام‌های دیگری هم‌چون خاصی و خاصه نیز دارد .

زادگاه خرمای خاصویی

خرمای خاصویی در مناطق کوهپایه‌ای رشد مناسبی دارد و زادگاهش در استان‌های بوشهر و فارس است که البته خرمای بوشهر به دلیل کیفیت بالا محبوبیت بیشتری دارد.

ویژگی‌های خاصویی

رنگ آن قهوه ای روشن است و مزه‌ای تقریبا شبیه به خرما پیارم دارد هر چند قیمت آن بسیار ارزان تر از پیارم است.طعم آن کاملا شیرین هست ولی شیرینی آن به حدی نیست که فرد مصرف کننده اذیت شود.

بسیاری از افراد که تجربه کافی در زمینه خرما ندارند و این نوع را با خرما آلویی اشتباه می‌گیرند در صورتی که خرمای آلویی کمی بزرگ‌تر از خاصویی است.

این خرما دارای دو نوع خشک و شیره دار است که نوع خشک آن همان‌گونه که از نام آن پیدا است در واقع جزء دسته خرماهای خشک به شمار می‌آید، همچنین نوع شیره دار نیز جزء دسته خرماهای مرطوب حساب می‌شود و یکی از جالب‌ترین خرماهای مرطوب است.خاصویی شیره‌دار اگر برای چند ساعت در ظرفی سر بسته قرار گیرد به راحتی در شیره خود غرق می‌شود و سراسر این خرما را شیره می‌گیرد.

خرماهای عادی را می‌توان در طول روز تا 5 عدد مصرف کرد حال آن که این نوع به دلیل اندازه کوچک که تقریبا هر  3 عدد خرمای خاصویی به اندازه 1 خرمای معمولی است و به دلیل ریز بودن می‌توان در طول روز تا 14 یا 15 عدد نیز مصرف شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کریستال

شرکت خرمای کریستال با فعالیت در زمینه صادرات به بیش از 20 کشور در جهان و همچنین پخش عمده خرما در کشور توانسته با تجربه ی کافی در این زمینه سال ها فعالیت کند . همچنین شرکت کریستال با داشتن شعبه در کشورهای امارات و فرانسه به خوبی می تواند با بازرگانان و تاجران خرما در سراسر جهان ارتباط برقرار کند و همچنین خرما را برای انواع نقاط جهان ارسال نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی