اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803083721411803

آشنایی با خرمای شاهانی از جمله خرماهای تولیدی ایران

کد: 139803083721411803

http://bit.ly/2QAydpU

، تهران , (اخبار رسمی): خرماهای زیادی در کشور وجود دارند که به دلیل شرایط مختلف تاکنون ناشناخته مانده‌اند.

با نخواندن این مطلب جزء 40 میلیون نفری هستید که با این خرما آشنا نیستند !
آشنایی با خرمای شاهانی از جمله خرماهای تولیدی ایران

خرمای شاهانی یکی از خرماهای تولیدی کشور ایران است. این خرما در ایران مصرف زیادی دارد و در سال‌های اخیر توانسته تا حدودی در بازارهای جهانی نیز فروش مناسبی داشته باشد. این خرما کشیده و دارای نوک باریکی است.

زادگاه خرمای شاهانی جنوب ایران و استان فارس و هرمزگان است. شهرستان جهرم نیز محل اصلی کشت خرمای شاهانی است. هر چند این خرما در استان هرمزگان نیز کشت می‌شود ولی بسیاری از خریداران خرما شاهانی جهرم را می‌پسندند.

انواع خرمای شاهانی

این خرما هم جزء خرماهای نرم و هم خشک است. در واقع مصرف خرما هم به صورت نرم وجود دارد و هم خشک. این خرما یکی از خرماهای بسیار شیرین است که در دو نوع درجه یک و درجه دو موجود است. یکی از عواملی که بین درجه یک و درجه دو تفاوت می‌گذارد در واقع اندازه خرما است. خرماهای بلندتر و درشت‌تر باکیفیت بالا جزء خرماهای درجه یک به شمار می‌روند.

ویژگی‌های خرما شاهانی

این خرما نسبت به سایر خرماها شیرینی بیشتری دارد. همچنین گوشت و پوست این خرما کاملا از هم جدا می‌شود و رنگ آن در حالت کاملا رسیده قهوه‌ای روشن است. این خرما دارای رنگ روشن‌تری نسبت به سایر خرماها است. شاهانی را معمولا به عنوان میان وعده‌ی خوشمزه نیز مصرف می‌کنند.

زمان برداشت خرما شاهانی، شهریور ماه است و بسیاری از خریداران برای خرید این خرما به شهر جهرم سفر می‌کنند.

شرایط نگهداری

خرما شاهانی باید در دمای مناسب نگهداری شود؛ یعنی دمایی بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد. خرما معمولا با توجه به ساختار ذاتی آن، باید در شرایطی باشد که فاسد نشود. بسیاری از خرماها به دلیل نگهداری نامناسب سریعا فاسد شده و به دلیل شیرینی زیاد اگر در محل مناسبی نگهداری نشود محلی برای نفوذ جانداران خواهند بود. حتما محیط نگهداری این خرما باید در مکان مناسب به دور از نور خورشید و همچنین حشرات باشد.

سردخانه‌های نگهداری این خرما باید دارای استانداردهای لازم باشند. همچنین برای حمل و نقل این خرما نیز باید از وسایل دارای سیستم تهویه مناسب استفاده شود.

موارد استفاده

این خرما به عنوان طعم دهنده استفاده‌ی زیادی دارد. همچنین برای مصرف ورزشکارانی که تمرین‌های سنگین انجام می‌دهند این خرما مناسب است. این خرما به صورت فشرده وجود دارد و می‌توان از آن به عنوان یک میان وعده استفاده کرد. از این خرما برای تهیه‌ی شیرینی و کیک هم استفاده می‌شود.

در تهیه‌ی انواع مربا و خوراکی‌های شیرین نیز می‌توان از این خرما استفاده کرد. می‌ توان این خرما را به صورت عادی نیز مصرف کرد. همچنین به عنوان یک خوراکی خوشمزه و کاملا طبیعی برای خانم‌های باردار مناسب است و به رشد جنین کمک قابل توجهی می‌کند.

خواص خرما شاهانی

این خرما شبیه به خرما ربی است. هر چند که رنگ این دو خرما متفاوت است اما از نظر اندازه این دو خرما شبیه هم هستند. این خرما همچنین بسیار خون ساز است و به دلیل داشتن آهن برای افرادی که کمبود آهن دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خرما همچنین برای جلوگیری از پوکی استخوان نیز می‌تواند مصرف شود. البته باید به این نکته توجه داشت که ممکن است در صورت مصرف بسیار زیاد خرما نیز مشکلاتی برای هر شخصی به وجود آید. 

مصرف خرما تا روزی 5 یا 6 عدد مشکلی ندارد و در طب سنتی برای حفظ آرامش و همچنین تنظیم ضربان قلب توصیه شده است. این خرما کلسترول بالایی ندارد و برای تنظیم کلسترول خون نیز مناسب است و افراد دیابتی نیز به عنوان جایگزین قند می‌توانند از آن استفاده کنند؛ البته افرادی که دیابت دارند بهتر است با مشورت پزشک این خرما را مصرف کنند.

این خرما به دلیل داشتن ویتامین A  برای تقویت بینایی نیز مناسب است. خرمای شاهانی خواصی مشترک با سایر خرماها دارد.

بسته‌بندی خرما شاهانی

بسته بندی این خرما نیز باید مطابق اصول باشد. این خرما به دلیل شرایط خاص و همچنین ویژگی‌های ذاتی اغلب در بسته بندی‌های ضعیف ارائه می‌شود. شرکت کریستال باتوجه به اصول بسته بندی و همچنین طراحی‌های به روز سعی دارد بسته بندی خرما را مطابق با سلیقه‌های مشتریان انجام دهد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شرکت کریستال مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کریستال

شرکت خرمای کریستال با فعالیت در زمینه صادرات به بیش از 20 کشور در جهان و همچنین پخش عمده خرما در کشور توانسته با تجربه ی کافی در این زمینه سال ها فعالیت کند . همچنین شرکت کریستال با داشتن شعبه در کشورهای امارات و فرانسه به خوبی می تواند با بازرگانان و تاجران خرما در سراسر جهان ارتباط برقرار کند و همچنین خرما را برای انواع نقاط جهان ارسال نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار