اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803113727511803

خرمای صادراتی که در ایران مصرفی ندارد

کد: 139803113727511803

http://bit.ly/2JTuDXb

، تهران , (اخبار رسمی): نوعی از خرما در ایران وجود دارد که صادرات بسیار زیادی دارد ولی در ایران مصرف ندارد. این خرما با نام خرمای استعمران شناخته می‌شود.

خرمای صادراتی ، که در ایران مصرفی ندارد !!!
خرمای صادراتی که در ایران مصرفی ندارد

خرمای سایر با نام خرمای استعمران نیز شناخته می‌شود. این خرما یکی از شیرین‌ترین خرماهای ایران و جهان است. این خرما در بازارهای جهانی نیز فروش مناسبی دارد.

این خرما یکی از خرماهای تولیدی در کشور ایران است.

زادگاه خرما سایر

این خرما در استان خوزستان می‌روید. استان خوزستان که یکی از استان‌های مرزی ایران است و به کشور عراق نزدیک است و محل رشد این خرما است. نخلستان‌های زیادی در خوزستان زیر کشت این خرما هستند.

در واقع این خرما ارزش زیادی در صادرات دارد و یکی از مهم‌ترین خرماهای خوزستان به شمار می‌آید. با وجود اینکه این خرما می‌تواند در سایر نقاط جنوبی ایران نیز رشد کند، در سایر نقاط ایران کشت نمی‌شود.

70 درصد از نخلستان‌های خوزستان زیر کشت این خرما هستند چرا که اهمیت اقتصادی بسیار بالایی دارد.

ویژگی‌های خرما سایر

این خرما جزء خرماهای نیمه خشک محسوب می‌شود و شکل این خرما بیضی شکل دارد و دارای طعم منحصر به فردی است.

این خرما شیرینی بسیار زیادی دارد که جزء ویژگی‌های جالب این خرما شمرده می‌شود. سایر را می‌توان جزء یکی از خرماهای منحصر به فرد دانست. به رنگ قهوه‌ای تیره وجود دارد هر چند که تا زمان رسیدن کامل خرما مراحلی را طی می‌کند و چند بار تغییر رنگ می‌دهد. از طرفی این خرما در کشور ایران مصرف زیادی ندارد و بیشتر برای صادرات اهمیت دارد.

خرمای سایر در استان خوزستان به صورت کاملا ارگانیک کشت می‌شود و مواد افزودنی و شیمیایی در پرورش آن نقشی ندارند.

یکی از شهرهایی که در کشت خرما نقش مهمی دارد، شهر شادگان است.

از نکات بارز این خرما این است که هسته خرما به گوشت آن زیاد نمی‌چسبد که این موضوع نیز در مصرف خرما تاثیر دارد و هسته خرما به راحتی جدا می‌شود.

زمان برداشت

زمان برداشت این خرما اواسط ماه اکتبر است. در واقع این خرما نیز در تابستان به مرحله برداشت می‌رسد.

شرایط نگهداری

این خرما به دلیل نیمه مرطوب بودن شرایط نگهداری مناسبی دارد. همین موضوع باعث شده تا شرایط نگهداری بهتری نسبت به سایر خرماها داشته باشد.

این خرما اگر در دمای مناسب و همچنین مکان مناسب نگهداری شود می‌تواند بیشتر از سایر خرماها ماندگاری داشته باشد. البته باید به این مورد نیز توجه داشت که شیرینی بیش از حد این خرما می‌تواند در نگهداری آن تاثیر گذارد، در واقع اگر در مکان مناسبی نگهدای نشود ممکن است محلی برای تجمع حشرات باشد.

همچنین این خرما باید کاملا به دور از آفتاب نگهداری شود.

این خرما باید در یخچال نگهداری شود  و این موضوع در نگهداری و صادرات این خرما تاثیر بهسزایی داشته چرا که باعث شده این خرما از نظر اقتصادی بسیار به صرفه باشد.

موارد استفاده

این خرما بیشتر در بازارهای جهانی و خارج از ایران کاربرد دارد.

در تولید انواع شیرینی‌ها و محصولاتی که از خرما استفاده می‌کنند نقش دارد.

این خرما با توجه به شیرینی منحصر به فردش می‌تواند به عنوان یک طعم دهنده فوق العاده در تهیه مواد غذایی استفاده شود.

همچنین این خرما در تهیه ترافل‌های خرمایی استفاده می‌شود.

بسیاری از افراد به دلیل مغذی بودن این خرما، از این خرما در تهیه سایر غذاها استفاده می‌کنند که این نکته به سلامت افراد کمک زیادی می‌کند.

برای دانش آموزان و دانشجویانی که در طول روز در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند این خرما نیز می‌تواند به عنوان یک میان وعده مفید انرژی لازم را به بدن آن‌ها برساند.

سایر خواص خرما سایر

سایر نیز همانند بقیه خرماهای تولیدی در ایران خواص بسیارزیادی دارد.

این خرما دارای فیبر، مواد معدنی، مواد آلی و منبع غنی از پروتئین است. سایر را می‌توان برای کودکان و همچنین ورزشکاران یک خوراکی مکمل مناسب دانست.

به دلیل داشتن قند کافی می‌تواند به سرعت همانند یک انرژی دهنده عمل کند و ضعف و خستگی را از بین ببرد.

همچنین خرما برای جلوگیری از پوکی استخوان مناسب است.

البته برای افرادی که دیابت دارند مصرف این خرما بهتر است با مشورت با پزشک همراه باشد.

همچنین این خرما به دلیل داشتن قند طبیعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای قندهای مصنوعی باشد.

بسته بندی خرما سایر

بسته بندی خرما سایر در سال‌های اخیر رشد مناسبی داشته است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این خرما هنوز هم توسط بسیاری از شرکت‌ها با بسته‌بندی ضعیف به دست مشتری می‌رسد.

شرکت کریستال با توجه به اهمیت بسته بندی در فروش خرما، همواره این خرما را بسته بندی به روز ومناسب روانه بازار می‌کند. در واقع بسته بندی علاوه بر کیفیت بالا، باید دارای طراحی مناسب و قوی باشد چرا که این موضوع باعث می‌شود در فروش تاثیر مستقیم داشته باشد.

بسته بندی باید از جنس بسته بندی مناسب برای مواد غذایی باشد چرا که باعث می‌شود در نگهداری خرما مشکلی پیش نیاید وهمچنین برای سلامت فرد مصرف کننده ضرری نداشته باشد.

شرکت کریستال همواره سعی داشته در فروش خرما، رضایت مشتری را اولویت قرار دهد و همواره بر این اصل خود تاکید داشته است.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید خرما سایر یا خرمای استعمران و قیمت به روز خرما می‌توانند می‌توانند با شرکت کریستال تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کریستال

شرکت خرمای کریستال با فعالیت در زمینه صادرات به بیش از 20 کشور در جهان و همچنین پخش عمده خرما در کشور توانسته با تجربه ی کافی در این زمینه سال ها فعالیت کند . همچنین شرکت کریستال با داشتن شعبه در کشورهای امارات و فرانسه به خوبی می تواند با بازرگانان و تاجران خرما در سراسر جهان ارتباط برقرار کند و همچنین خرما را برای انواع نقاط جهان ارسال نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]