اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805133919012696

هزینه زندگی در کانادا

کد: 139805133919012696

http://bit.ly/2Km0Tl7

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از گزینه‌هایی که مورد توجه متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا است هزینه زندگی در کانادا است که باید قبل از اقدام مورد ارزیابی قرار گیرد. کانادا از جمله کشورهای کم‌جمعیت و مهاجرپذیر در جهان است که با توجه به مزیت‌های فراوان خود، نظر بسیاری از افراد را برای مهاجرت جلب کرده است.

هزینه زندگی در کانادا
هزینه زندگی در کانادا

تحقیق و اطلاع از هزینه زندگی در کانادا یکی از الزامات منطقی جهت مهاجرت به کانادا است که باید قبل از هر تصمیمی بدان اقدام کرد. با یک جستجوی ساده اینترنتی در می‌یابیم که مهاجرت به کانادا در سه سال اخیر نزد ایرانیان بیشترین مقصد مهاجرتی بوده است. کلمه مهاجرت در سال گذشته بیشترین جستجوی اینترنتی نزد ایرانیان بوده است. یکی از گزینه‌هایی که مورد توجه متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا است هزینه زندگی در کانادا است که باید قبل از اقدام مورد ارزیابی قرار گیرد. کانادا از جمله کشورهای کم‌جمعیت و مهاجرپذیر در جهان است که با توجه به مزیت‌های فراوان خود، نظر بسیاری از افراد را برای مهاجرت جلب کرده است.

  • هزینه زندگی دانشجویی در کانادا چقدر است؟
  • قیمت اجاره خانه در کانادا چقدر است؟
  • درآمد در کانادا به چه نحوی است؟
  • مشاغل مورد نیاز کانادا کدام ها هستند؟
  • مشکلات زندگی در کانادا چیست؟
  • هزینه غذا و خورد و خوراک و پوشاک و حمل و نقل در کانادا چقدر است؟

تلاش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که در این مقاله اطلاعاتی در خصوص هزینه زندگی در کانادا در اختیار افراد قرار دهد تا بتوانند برآورد درستی از میزان هزینه‌های خود و سرمایه مورد نیاز پیش از اقدام داشته باشد.

کلیات هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا اصولا مرتبط با سبک زندگی افراد است که تا حد زیادی به محل اقامت فرد در استان، ناحیه و منطقه مورد نظر وی بستگی دارد. به طور معمول هزینه زندگی در این کشور به سه دسته تقسیم می‌شود. این دسته‌بندی بر اساس نیاز متقاضی به وسایل، ابزار و مایحتاج شروع یک زندگی مناسب و نزدیک به استانداردهای این کشور است که عبارت است از:

  • هزینه‌هایی که فرد باید یک‌بار به صورت ثابت پرداخت کند که نسبت به سایر هزینه‌ها جزء هزینه‌های سنگین محسوب می‌شود مانند هزینه خرید خودرو یا هزینه خرید مسکن.
  • هزینه‌هایی که به صورت جاری برای متقاضی منظور می‌شود. مثل هزینه‌هایی که متقاضی برای خرید وسایل روزمره، خورد و خوراک، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، استفاده از  انرژی برق، گاز، تلفن، اینترنت، پوشاک، مالیات و … می‌پردازد.
  • هزینه‌هایی که با اقامت و زندگی در کانادا به وجود خواهد آمد و در واقع نوعی هزینه برای آینده است مانند بیمه عمر، هزینه بیماری‌‌های سخت، پس انداز برای زمان بیکاری، هزینه سفر و …

هزینه اجاره یا خرید ملک در کانادا

هزینه اجاره آپارتمان در برخی مناطق کشور کانادا یکسان است. شهرهای تورنتو و ونکوور در این دسته قرار می‌گیرند. هزینه اجاره آپارتمانی تک خوابه با توجه به اینکه در حومه شهر باشد یا در مرکز شهر از 800 دلار تا 1200 دلار متفاوت خواهد بود که این هزینه برای آپارتمان‌های سه خوابه تقریبا از 1400 دلار در ماه تا 1900 دلار در ماه متغیر است. هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر از 3000 دلار و در مرکز شهر از 4000 دلار شروع می‌شود. تورنتو شهری بسیار وسیع با پراکندگی زیاد است که برای خرید خانه می‌توان از وام‌های بانکی نیز استفاده کرد. برق یک آپارتمان دو خوابه در کشور کانادا تقریبا ماهیانه 100 تا 120 دلار هزینه در برخواهد داشت.

مزیت خرید اتومبیل نو و صفر کیلومتر این است که شما را تا چند سال آینده از هزینه های تعمیر بی نیاز می کند و عیب آن نیز این است که بیمه خودروهای صفر کیلومتر بسیار بالا و گاهی تا 500 $ نیز است. هزینه‌های تعمیر اتومبیل قدیمی و کهنه هم آنقدر زیاد است که به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.

قیمت اجاره خانه در کانادا

بهترین زمان جهت ورود به کانادا از ماه آوریل تا ماه جون است که مصادف با نوروز ایرانیان است و این موضوع باعث خرسندی است. ولی البته باید به یاد داشت که قیمت‌ها در این فصل، بیشتر است. در عوض، در فصل زمستان گرچه سرد و طاقت‌فرسا است ولی قیمت‌ها کمتر است.

اجاره منزل در کانادا می‌تواند ماهیانه پرداخت شود. در زیر میانگین اجاره بها، در شهرهای مهم و معتبر کانادا تحلیل می‌شود.

شهر تورنتو

آپارتمان یک اتاقه نزدیک به مرکز شهر 1750 دلار کانادا

آپارتمان یک اتاقه دور از مرکز شهر 1380 دلار کانادا

آپارتمان سه اتاقه نزدیک مرکز شهر 3000 دلار کانادا

آپارتمان سه اتاقه دور از مرکز شهر کانادا 2050 دلار کانادا

شهر کلگری

آپارتمان یک خانه نزدیک به مرکز شهر 1150 دلار کانادا

آپارتمان یک خوابه بیرون از مرکز شهر 890 دلار کانادا

آپارتمان سه خوابه نزدیک مرکز شهر 1900 دلار کانادا

آپارتمان سه خوابه بیرون از مرکز شهر کانادا 1390 دلار کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه ی زندگی دانشجویان در کانادا بستگی به شهر و منطقه‌ای دارد که دانشگاه فرد در آن واقع شده است. از این رو هزینه زندگی دانشجویی در شهر تورنتو ماهیانه چیزی بالغ بر 1500 دلار کانادا است. و هزینه زندگی دانشجویی در شهر ونکوور چیزی بالغ بر 2000 دلار کانادا در ماه است.

هزینه غذا در کانادا (خورد و خوراک) چقدر است؟

هزینه خورد و خوراک در کشور کانادا زیاد نیست و اگر بتوان از حراجی‌های هفتگی خرید کرد، مبلغ قابل توجهی را در ماه می‌توان صرفه جویی کرد. معمولا برای یک خانواده 4 نفره هزینه خورد و خوراکی را معادل 500 دلار باید در نظر گرفت. به این علت که در ونکوور هزینه‌ها کمی بالاتر است این رقم شاید 10درصد افزایش یابد. ضمن اینکه در ونکوور اثری از حراج‌های فصلی و هفتگی جذاب تورنتو نیست.

هزینه حمل و نقل در کانادا

اگر شخصی قصد اقامت در شهری مثل تورنتو را دارد، باید به منطقه‌ای که در آن ساکن می‌شود توجه زیادی داشته باشد. شهر تورنتو و شهرهای اطراف، دارای سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مناسبی است که اگر در ناحیه‌ای اقامت کند که به محل کار نزدیک باشد یا بتوان با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کرد. بخش قابل توجهی از هزینه‌های زندگی خود را کاهش می‌دهند.

یکی از مناسب‌ترین مناطق برای سکونت مهاجران خیابانی به نام یانگ است. در امتداد این خیابان ساختمان‌هایی وجود دارد که دسترسی مستقیم به مترو از داخل ساختمان وجود دارد. البته ساختمان‌های با دسترسی مستقیم نسبت به ساختمان های معمولی اجاره بیشتری را می‌طلبد ولی آسایش و دسترسی مستقیم به وسایل حمل ونقل عمومی این هزینه‌ها را جبران می‌کند. حراجی‌ها در این کشور بعضا تا 70 درصد قیمت اجناس را تخفیف داده‌اند. حتی اگر مشکل مالی وجود دارد می‌توان با اجناس فوق العاده سالم و تمیز اما دست دوم بخشی از هزینه‌های خود را سرشکن کرد.

هزینه زندگی در کانادا (هزینه‌های جانبی)

بخش زیادی از هزینه‌های ماهیانه صرف بیمه خودرو، بنزین، تعمیر خودرو  و ایاب و ذهاب می‌شود. بنزین در ونکور کمی گران‌تر از تورنتو است. در تورنتو بنزین هر لیتر 1.3 دلار کانادا است ولی ونکوور این مزیت را دارد که حد فاصل مسیرها کوتاه‌تر است. بیمه درمانی همگانی در تورنتو رایگان است ولی در ونکوور برای یک خانواده چهار نفره حدودا ماهیانه 120 دلار باید هزینه شود. برخی هزینه‌ها نیز در اکثر مناطق کشور کانادا یکسان است مثلا هزینه استفاده از تلفن ثابت 30 دلار، اینترنت 30 دلار، تلویزیون 40 دلار، موبایل 35 دلار به بالا برای همه افراد مقرر شده است.

در زمینه مالیات اگر کسی، کارفرما است باید مبلغی را به عنوان مالیات در انتهای سال مالیاتی به دولت پرداخت کند و اگر کارمند است و برای فرد یا نهادی کار می‌کند، در این‌صورت به صورت مستقیم مالیات از حقوق او کسر خواهد شد. مبلغ مالیات رابطه مستقیم با میزان درآمد فرد دارد، درآمدهایی که به 100.000 دلار در سال می رسند رقمی معادل 40 درصد را مالیات می‌دهند.

و اما هزینه بیمه عمر یا بیمه بیماری‌‌های سخت نوسان شدیدی دارد. سن و سال متقاضی این نوع بیمه‌ها، وضعیت سلامت جسمی فرد متقاضی، مبلغ بیمه و حتی مرد و زن بودن متقاضی، تاثیر زیادی بر مبلغ بیمه می‌گذارد پس رقم ثابتی را نمی‌توان عنوان کرد. هزینه مسافرت نیز بستگی به کشور مقصد دارد. گاهی یک مسافرت تقریبا کوتاه مدت مثلا یک ماهه به کشور ایران و برای یک خانواده‌ی چهار نفره به 10.000 دلار می‌رسد. علت گرانی مسافرت به کشوری مثل ایران یکی بعد مسافت ایران و کانادا و هزینه زیاد بلیط، خانواده‌های شلوغ و پرجمعیت و … است که با کمی درایت و جستجو می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد.

با توجه به اطلاعاتی که بیان شد هزینه زندگی در کانادا به طور متوسط برای یک خانواده 4 نفره در ماه از حدود 2500 تا 3000 دلار شروع می‌شود.

اقامت کانادا

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات دقیق و تکمیلی درخصوص هزینه مهاجرت به کانادا و مقایسه هزینه زندگی در ایالات های مختلف کانادا می‌توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت به کشور کانادا از راه‌های قانونی و متناسب با شرایطی اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه ترین مجموعه مهاجرتی ایران با شخصیتی حقوقی مستقل و تشکیل شده از دپارتمان های مختلف مهاجرتی در زمینه ی ویزاهای سرمایه گذاری و ویزاهای کاری و کار آفرینی و ویزاهای تحصیلی و ویزاهای کوتاه مدت و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه داشته است. این مجموعه یک شخص کاملا حقوقیست که مالکیت آن به صورت سهامی بوده که منحصر و متعلق به یک فرد نیست که در آن وکلای کشورهای کانادا و انگلستان و ایران به صورت سهامدار شناخته شده واین مجموعه به صورت کاملا شرکتی اداره میشود. بیشترین آمار ویزاها و اقامت واخذ پاسپورت کشور دوم را این مجموعه داشته که در قسمت ویترین مجموعه میتوانید مشاهده بفرمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی