اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805143922412736

هزینه ساخت استخر خانگی وابسته به چه مواردی است؟

کد: 139805143922412736

http://bit.ly/2KlPJNa

، تهران , (اخبار رسمی): مسلما داشتن یک استخر درخانه، آرزوی بسیاری از مردم است. علاوه بر اینکه شنا کردن و دراز کشیدن در زیر آفتاب بسیار لذت‌بخش است، جمع شدن خانواده در کنار هم و استراحت در روزهای گرم تابستانی نیز یکی دیگر از مزایای داشتن استخر در خانه است.

هزینه ساخت استخر خانگی وابسته به چه مواردی است؟
هزینه ساخت استخر خانگی

یک استخر معمولا از موادی مانند، فولاد، پی‌وی‌سی، بتن، پلاستیک و ... ساخته می‌شود. درضمن جنس متریال به کار رفته در هزینه ساخت استخر خانگی بسیار تاثیرگذار است

بسیاری از مردم تمایل دارند که از هزینه ساخت استخر خانگی به منظور ساخت آن در ویلاهای خود آگاهی داشته باشند. در این مقاله به بررسی روش‌های ساخت استخر خانگی، هزینه ساخت آن و انواع استخرهای خانگی پرداخته می‌شود.

هزینه ساخت استخر خانگی وابسته به چه مواردی است؟

مسلما داشتن یک استخر در خانه، آرزوی بسیاری از مردم است. علاوه بر اینکه شنا کردن و دراز کشیدن در زیر آفتاب بسیار لذت‌بخش است، جمع شدن خانواده در کنار هم و استراحت در روزهای گرم تابستانی نیز یکی دیگر از مزایای داشتن استخر در خانه است. به همین دلیل افرادی که جا و مکان کافی برای این کار را دارند به دنبال یافتن اطلاعاتی در خصوص هزینه ساخت استخر خانگی هستند. استخرهای خانگی در اشکال و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند و این قضیه وابسته به سلیقه افراد است. هزینه ساخت استخر خانگی با توجه به مدل و شکل آن، روباز یا سرپوشیده بودن و ... متفاوت است.

استخر روباز

استخرهای خانگی به دو گروه کلی سرپوشیده و روباز تقسیم می‌شوند. استخرهای روباز نیاز به برخی امکانات مورد نیاز برای استخرهای سرپوشیده را ندارند به همین دلیل هزینه ساخت استخر خانگی روباز در مقایسه با سرپوشیده کمتر است و همچنین از این گونه استخرها می‌توان تنها در فصول گرم سال استفاده کرد. استخرهای روباز دارای ویژگی‌های مثبت مختص به خود هستند. مسلما نمی‌توان وجود باغی سرسبز و با صفا به همراه استخر را با هیچ چیز دیگری عوض کرد، آب تنی در فضای آزاد و در زیر نور آفتاب دارای لذت بسیار بالایی است که در استخرهای سرپوشیده نمی‌توان تجربه کرد.

استخر سرپوشیده

معمولا هزینه ساخت استخر خانگی سرپوشیده بیشتر از روباز است. استخر سرپوشیده نیاز به مکانی برای موتورخانه و همچنین تجهیزاتی برای سیستم تهویه هوای مطبوع دارد. این نوع استخر را می‌توان در تمام فصول سال مورد استفاده قرار داد و همچنین آلودگی آب آن بسیار کمتر از استخرهای روباز است. این‌گونه استخرها را می‌توان علاوه بر طبقات همکف، در طبقات دیگر ساخته و مورد استفاده قرار داد. امروزه در برخی از برج‌ها و ساختمان‌های بزرگ، اینگونه استخرها ایجاد است. لازم به ذکر است که هر چه مراحل ساخت پیچیده‌تر باشد، بر مبنای آن هزینه ساخت استخر خانگی نیز افزایش خواهد یافت. ساختن استخر در طبقات دیگر نیازمند استحکامات بسیار قوی و استفاده از مواد بسیار مقاوم است در نتیجه هزینه آن نسبت به یک استخر ساده بسیار چشمگیر است.

مراحل ساخت استخر

یک استخر معمولا از موادی مانند، فولاد، پی وی سی، بتن، پلاستیک و ... ساخته می‌شود. درضمن جنس متریال به کار رفته در هزینه ساخت استخر خانگی بسیار تاثیرگذار است. به طور کلی به منظور ساخت یک استخر بتنی ساده باید چند مرحله را مد نظر قرار داد. ابتدا باید جنس خاک و مقاومت آن بررسی شود و پس از آن نوبت به طراحی و تعیین ابعاد آن با توجه به اندازه زمین مورد نظر می‌رسد. در مرحله بعد گودبرداری، آرماتور بندی و زیرسازی، سفت کاری استخر،کارگذاشتن لوله های گرمایشی و تصفیه آب، پیاده‌کردن سیستم اسکیمر و سرریز برای استخر به منظور تمیز کردن آب‌های سطحی و جلوگیری از به هدر رفتن آب و در مرحله آخر سفت کاری بدنه استخر با استفاده از بتن و همچنین نازک‌کاری با استفاده از کاشی و سرامیک است. این نکته را باید مدنظر قرار داد که تمامی تجهیزات الکترونیکی باید عایق‌بندی شده و همچنین به منظور حفظ بهداشت استخر از دستگاه تصفیه آب استفاده شود.

هزینه گندزدایی استخر

گندزدایی و استریل کردن استخر دارای روش‌های مختلف با هزینه‌های متفاوت است. ضدعفونی کردن استخر با استفاده از کلر یکی از قدیمی‌ترین روش‌هاست که در حال حاضر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلر دارای نیمه عمر طولانی است و اثرات آن تا مدت‌ها از رشد باکتری جلوگیری می‌کند. مضرات استفاده از کلر ایجاد حساسیت و مشکلات تنفسی برای برخی از افراد و همچنین بوی زننده آن است.

استفاده از ژنراتور کلر نمک یکی دیگر از روش‌های گندزدایی استخر است که حساسیت و مشکلات کمتری را برای افراد ایجاد می‌کند اما به دلیل اینکه هزینه ساخت استخر خانگی را بالا می‌برد، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضدعفونی کننده برم یکی دیگر از روش‌‌های گندزدایی استخر است که نسبت به کلر دارای بوی کمتر و دوام بیشتری است اما متاسفانه برم یک اکسیدکننده ضعیف است و همچنین هزینه استفاده از آن نسبت به کلر و نمک بالاتر است.

گندزدایی با ازن نیز یکی دیگر از روش‌ها محسوب می‌شود که هزینه تعمیر و نگهداری استخر را کمتر کرده و همچنین موجب تغییر PH آب نمی‌شود اما دارای نیمه عمر کوتاه است و قادر نیست که همه آلاینده‌ها را حذف کند در نتیجه در کنار آن باید از مواد ضدعفونی کننده دیگر نیز استفاده کنیم. استفاده از دستگاه یونیزه کننده یکی دیگر از روش‌های گندزدایی است که هزینه ساخت استخر خانگی را به دلیل کم بودن هزینه نگهداری، کاهش می‌دهد و همچنین همانند کلر، به تجهیزات استخر آسیب نمی‌زند و در نهایت میزان استفاده از موادشیمیایی را کاهش می‌دهد اما سرعت ضدعفونی آنها کند بوده و زمان استفاده از آن باید PH را ثابت نگه داشت در غیر این صورت موجب زنگ زدگی تجهیزات خواهد شد. استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده UV نیز یکی دیگر از روش‌ها محسوب شده که به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی و عملکرد سریع در گندزدایی یکی از بهترین روش‌ها محسوب می‌شود. قیمت و هزینه دستگاه‌ها و مواد ضدعفونی کننده بر اساس نوع و همچنین قدرت دستگاه متغیر است و بر اساس حجم و اندازه استخر باید یکی از روش‌های مناسب را انتخاب کرد.

ضروریات در هزینه ساخت استخر خانگی

به طور کلی می‌توان گفت که هزینه ساخت استخر خانگی وابسته به امکانات و تجهیزاتی است که یک فرد تمایل دارد در استخر خود داشته باشد. البته لازم به ذکر است که برخی امکانات نظیر دستگاه گرم کننده آب استخر، پمپ‌های تصفیه و همچنین استفاده از دستگاه و مواد گندزدای آب برای هر استخری لازم است اما تجهیزاتی نظیر سیستم‌های نوری برای زیباتر کردن فضای استخر ضروری نیست. در پایان می‌توان گفت که برند پمپ تصفیه و کیفیت تجهیزات به کار رفته، در هزینه ساخت استخر خانگی بسیار موثر است.

جهت مشاوره تخصصی طراحی و اجرای استخر با کارشناسان فنی صدای آب دریا می‌توان با شماره ۰۲۱76700437 تماس حاصل کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صدای آب دریا

شرکت صدای آب دریا در سال ۱۳۸۹ جهت ارائه خدمات در حوزه تاسیسات مکانیکی تاسیس گردید. این شرکت با توجه به نیروهای متخصص و جوان خود در زمینه های تهویه مطبوع ، پمپاژ و بوستر پمپ ها ، لوله و اتصالات آب رسانی ، موتور خانه و تاسیسات استخر فعالیت داشته که در زیر به صورت مختصر توضیحاتی خدمتتان ارائه می گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]