اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806053992612736

نکاتی ضروری در خصوص وسایل استخر

کد: 139806053992612736

http://bit.ly/325JvHa

، تهران , (اخبار رسمی): بدون شک شنا کردن یکی از بهترین و آرام بخش ترین تفریحات محسوب می‌شود و بیشتر افراد نمی‌توانند در مقابل آب زلال، گرمای آفتاب و یک آبتنی لذت بخش، مقاومت کنند.

نکاتی ضروری در خصوص وسایل استخر
خرید وسایل استخر

برخی از افراد که تمایل دارند در خانه خود استخر داشته باشند، بهتر است که با موارد و ملزومات مورد نیاز برای ساخت آن آشنا شوند. انتخاب صحیح وسایل استخر یکی از موارد ضروری است که در صورت انتخاب درست، کمک زیادی به کاهش هزینه و بهبود عملکرد استخر خواهد کرد. در ادامه لوازم مورد نیاز برای ساخت استخر بررسی شده است.

  • پمپ استخر

به جرأت می‌توان گفت که پمپ‌‌ها یکی از پرکاربردترین و از جمله مهم ترین وسایل استخر به حساب می‌آیند. انتقال و جابه جایی آب استخر بر عهده این پمپ‌ها است. به طور کلی در طول 24 ساعت آب استخر باید حداقل سه بار سیرکوله و یا تصفیه شود. در نتیجه یک پمپ با کیفیت باید قابلیت جابه جایی آب به این میزان را داشته باشد. لازم به ذکر است که قدرت موتور و نحوه کارکرد پمپ استخرهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال استخر جکوزی نیاز به پمپ متفاوت نسبت به استخر معمولی دارد. پس در هنگام خرید وسایل استخر باید نهایت دقت را به کار برد.

  • فیلتر استخر

یکی دیگر از وسایل ضروری که در فهرست وسایل استخر قرار می‌گیرد. فیلتر است. فیلترهای استخر وظیفه اصلاح کردن و بهبود کیفیت آب استخر را بر عهده دارند. با استفاده از این فیلترها، ذرات معلق روی آب، آلاینده‌های موجود در آب و همچنین ناخالصی‌ها جدا می‌شود. فیلترها معمولا به دو گروه کلی فیلتر دیاتومه و فیلتر شنی آب استخر تقسیم می‌شوند. انتخاب نوع فیلتر بستگی به حجم و همچنین نوع استخر دارد پس در هنگام خرید وسایل استخر نظیر فیلتر باید کمال دقت را به کار برد.

  • دستگاه کلرزن استخر

به وسیله دستگاه کلرزن می‌توان میزان کلر را برای ضدعفونی کردن آب استخر کنترل و مدیریت کرد. دستگاه کلرزن یکی از وسایل استخر است که وجود آن کمک زیادی به حفظ کنترل کیفی آب و پاکیزگی آن خواهد کرد. نام دیگر این دستگاه کلریناتور است. با استفاده از این دستگاه مدت زمان نگهداری و رسیدگی به استخر کاهش پیدا کرده و این دستگاه به طور اتومات، کلر مورد نیاز را در طول شبانه روز به استخر تزریق می‌کند.

افرادی که تمایل دارند زمان کمتری را صرف نگهداری از استخر کنند، دستگاه کلریناتور یکی از وسایل استخر مورد نیاز خواهد بود. از جمله دستگاه‌های کلریناتور می‌توان به کلرزن شناور، کلرزن خطی، کلرزن اتوماسیون و کلرزن نمکی اشاره کرد.

  • نردبان استخر

مسلما نردبان استخر یکی از ملزومات و جزو ضروریات در وسایل استخر است. سهولت در رفت و آمد و بالا آمدن شناگران از داخل استخر توسط نردبان انجام می‌شود. معمولا در استخرهایی که دارای عمق متفاوت هستند از دو نردبان استفاده می‌شود اما استخرهایی که طول کمتر از 10 متر داشته باشند نیازی به دو نردبان نخواهند داشت و نصب یکی از آنها کافی است.

  • سیلیس استخر

به طور کلی می‌توان گفت که سادهترین نوع فیلتراسیون آب استخر، استفاده از خاک است. از خاک سیلیس به منظور فیلتر کردن آب‌های شهری نیز استفاده می‌شود. خاصیت سیلیس به گونه‌ای است که آب پس از گذشتن از آن بسیار روان و زلال شده و از هر گونه رسوب پاک می‌شود. استفاده از سیلیس جهت فیلتر کردن آب استخر بسیار مهم است و در وسایل استخر جزو موارد اصلی به حساب می‌آید.

سیستم گرمایشی آب استخر

استخرهایی که معمولا در تمام فصول مورد استفاده قرار میگیرند، باید دارای سیستم گرمایشی باشند. با استفاده از این سیستم میتوان درجه حرارت آب استخر را به صورت متعادل نگه داشت و به حفظ سلامت شناگران کمک کرد. به طور کلی دمای مناسب برای آب استخر 27 تا 29 درجه است و همچنین لازم به ذکر است که دمای استخرهای جکوزی آب گرم معمولا بین 40 تا 43 درجه قرار میگیرد. از جمله وسایل استخر که برای گرمایش مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از  گرمکن برقی، پکیج گازی مخصوص آب استخر، سیستم سولار و مبدلهای حرارتی.

  • سایر وسایل استخر

از دیگر وسایل استخر میتوان به کفشور استخر، چراغ استخر، رینگ استیل جکوزی، تصفیه ازن و ... اشاره کرد که به طور کلی برای ساخت استخر به صورت حرفهای مورد استفاده قرار میگیرد اما موارد ذکر شده و توضیح داده شده در مقاله برای ساخت هر نوع استخری که در تمام فصول سال مورد استفاده قرار میگیرد، لازم و ضروری است.

لازم به ذکر است که مراحل ساخت استخر نیازمند مطالعه و دقت فراوان است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شرکت صدای آب دریا به ادرس www.seawater.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صدای آب دریا

شرکت صدای آب دریا در سال ۱۳۸۹ جهت ارائه خدمات در حوزه تاسیسات مکانیکی تاسیس گردید. این شرکت با توجه به نیروهای متخصص و جوان خود در زمینه های تهویه مطبوع ، پمپاژ و بوستر پمپ ها ، لوله و اتصالات آب رسانی ، موتور خانه و تاسیسات استخر فعالیت داشته که در زیر به صورت مختصر توضیحاتی خدمتتان ارائه می گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار