اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808084172512736

نحوه ساخت استخر سرپوشیده

کد: 139808084172512736

http://bit.ly/2N6Uewo

، تهران , (اخبار رسمی): ساخت استخر سر پوشیده آیتم‌ها و نکاتی دارد که قبل از انجام هر کاری باید در مورد آنها اطلاعات کافی کسب کرد. کدام نوع استخر مناسب فضای سر پوشیده است؟ نکات نگهداری از یک استخر سر پوشیده چیست؟ هزینه ساخت و نگهداری آن چه تفاوتی با استخر رو باز دارد؟ و... از نکاتی هستند که باید در مورد آن تحقیق کرد.

ساخت استخر سرپوشیده
ساخت استخر سرپوشیده

در ادامه در مورد ساخت استخر سرپوشیده اطلاعاتی ارائه شده است. اما پیش از آن که به بحث استخر سر پوشیده پرداخت، به طور خلاصه تاریخچه استخر و انواع استخرها بررسی خواهد شد.

استخر به گودالی مملو از آب گفته می‌شود که بعدها به صورت مصنوعی توسط بشر ساخته شد. تاریخچه استخرهایی که امروزه دیده می‌شوند به اواسط قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد. از آن تاریخ تاکنون اشکال استخرها به تدریج متنوع شد، ورزش‌های آبی مختلفی به وجود آمد و افراد حتی می‌توانستند در ملک خود صاحب یک استخر شخصی باشند.

استخرها از لحاظ معیارهای مختلف انواع متفاوتی دارند، به طور مثال از لحاظ سایز، عمق و گجایش، بسته به نوع کاربرد یا محل قرار گیری آن متفاوت است. استخرهای خانگی کوچک‌تر و استخرهای عمومی بزرگ‌تر و با گنجایش بیشتری هستند. از لحاظ نوع استفاده استخرها به استخرهای تمرینی، قهرمانی، تفریحی، غواصی، استخرهای مخصوص ورزش واترپلو و .... تقسیم می‌‌شوند. همچنین از لحاظ نوع ساختار، سازه استخرها می‌تواند بتنی، فایبرگلس، آب بندی شده با وینیل و چوبی باشد و در آخر استخرها از لحاظ نحوه قرار گیری ممکن است روی زمین و یا درون زمین ساخته شوند.

ساخت استخر

یک نوع دیگر از تقسیم بندی استخرها تقسیم بندی به استخر باز و سر پوشیده است. در ادامه در مورد ساخت استخر سر پوشیده، نکات مثبت و منفی استخر سرپوشیده صحبت شده است.

نکات مثبت و منفی استخر سرپوشیده 

  • نکات مثبت

1. چه چیزی از این بهتر که بتوان در تمام فصول سال چه سرد چه گرم از استخر استفاده کرد. استخرهای سر پوشیده این امکان را می‌دهند تا بتوان هر فصل از سال که نیاز بود از آن استفاده کرد.

2. ساخت استخر سر پوشیده این امکان را می‌دهد تا زحمت نگهداری کمتری بر دوش صاحب آن باشد. به این دلیل که استخرهای سرپوشیده نسبت به استخرهای رو باز کمتر در معرض آلودگی، زباله‌ها و گرد و غبار قرار دارند.

3. ساخت استخر سر پوشیده همچنین از لحاظ استفاده از موارد شیمیایی گند زدا و کلر، زحمت و همینطور هزینه‌ها را کاهش خواهد داد. به این علت که این نوع استخرها در معرض نور مستقیم خورشید قرار نمی‌گیرد.

4. اگر قصد ساخت استخر سرپوشیده در فضای منزل، ویلا و یا باغ وجود دارد، استخر سرپوشیده راحتی و آسایش بیشتری را می‌تواند به افراد ببخشد.

  • نکات منفی

1. خبر بد اینکه ساخت استخر سر پوشیده نسبت به استخر رو باز هزینه بیشتری را می‌طلبد، زیرا ممکن است مجبور به ساخت فضایی برای قرار گیری استخر در آن شد. همچنین ساخت استخر پوشیده امکانات بیشتری نسبت به استخر رو باز نیاز دارد.

2. یکی از امکاناتی که در مورد بالا ذکر شد سیستم گرمایش آب و فضای استخر است که به هزینه‌ها اضافه می‌شود.

3. یکی دیگر از نقاط ضعف استخر سر پوشیده این است که فرد دیگر امکان حمام آفتاب گرفتن را ندارد.

ساخت استخر سر پوشیده

ساخت اسخر سر پوشیده به چه امکاناتی احتیاج دارد؟ تمام استخرها دارای امکاناتی نظیر فیلتر آب، تصفیه آب، امکانات ضد عفونی کننده آب، تجهیرات گرمایشی آب و غیره هستند. اما برای ساخت استخر سرپوشیده علاوه بر اینها دو مورد زیر را نیز باید حتماً در دستور کار قرار داد.

1. کنترل رطوبت محیط و تهویه هوا برای محیط بسته یک استخر سر پوشیده موضوعی ضروری است که در طولانی مدت می‌تواند بر طول عمر استخر تأثیر گذار باشد.

2. علاوه بر سیستم گرمایش آب باید برای سیستم گرمایش و سرمایش محیط نیز در موتور خانه استخر خود جایی باز کرد. حال این سوال پیش می‌آید که از بین تقسیم بندی استخرها از لحاظ نوع ساختار و نحوه جای گیری در سطح زمین کدام یک مناسب ساخت استخر سر پوشیده است؟ از بین انواع استخر از لحاظ نوع ساختار فایبرگلس، بتن و استخر آب بندی شده با وینیل، بهترین گزینه‌ است.

همچینین در خصوص نحوه قرارگیری مسلماً برای ساخت استخر سرپوشیده بهتر است به فکر ساخت استخرهایی که درون زمین ساخته می‌شوند بود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صدای آب دریا

شرکت صدای آب دریا در سال ۱۳۸۹ جهت ارائه خدمات در حوزه تاسیسات مکانیکی تاسیس گردید. این شرکت با توجه به نیروهای متخصص و جوان خود در زمینه های تهویه مطبوع ، پمپاژ و بوستر پمپ ها ، لوله و اتصالات آب رسانی ، موتور خانه و تاسیسات استخر فعالیت داشته که در زیر به صورت مختصر توضیحاتی خدمتتان ارائه می گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار