اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805233953612608

ورق فولادی ضد سایش چیست؟

کد: 139805233953612608

http://bit.ly/31HbCwf

، تهران , (اخبار رسمی): ورق فولادی ضد سایش (AR) به طور معمول در شرایط نوردی ساخته می‌شوند. این نوع از صفحات فولادی به طور خاص برای استفاده و نگهداری طولانی مدت در شرایط سخت توسعه‌ یافته است.

ورق فولادی ضد سایش
ورق فولادی ضد سایش چیست؟

ورق‌های ضد سایش برای انواع کاربردها در حوزه‌هایی مانند معدن‌، نوار نقاله، جابجایی مواد و ساخت‌وساز و خاکبرداری استفاده می‌شوند.

طراحان و اپراتورهای کارخانه فولاد، ورق‌های ضد سایش را در هنگام تلاش برای گسترش عمر خدماتی اجزای حیاتی و کاهش وزن هر واحد  انتخاب می‌کنند. مزایای استفاده از ورق فولادی مقاوم در برابر سایش در کاربردهای مربوط به ضربه و یا تماس لغزشی با مواد ساینده بسیار زیاد هستند.

ورق‌های فولادی ضد سایش برای استفاده در شرایط ساینده معمول نیست، زیرا توسط هیچ کدام از کدهای ASTM مشخص نمی‌شود. بسیاری از تولیدکنندگان صفحات فولادی مارک خود را از فولاد مقاوم به سایش تولید می‌کنند و این فولاد معمولا با نام برند و سختی فولاد که در واحدهای Brinell اندازه‌گیری می‌شود، از هم دیگر متمایز می‌شوند.

ورق های فولادی مقاوم در برابر کربن بالا به طور کلی مقاومت خوبی را در برابر لغزش و ضربه زدن و خراش از خود نشان می‌دهند. مقدار بالای کربن موجود در آلیاژ سختی فولاد را افزایش می‌دهد و آن را به یک ماده ایده‌آل برای کاربردهایی تبدیل می‌کند که نیازمند ضربه بالا یا مقاومت به سایش بالا هستند. ممکن است سختی بالا، با فولاد کربنی بالا به دست آید و فولاد مقاومت خوبی در برابر نفوذ داشته باشد. با این حال، سرعت سایش در مقایسه با ورق‌های آلیاژ حرارتی بیشتر است زیرا فولاد کربن شکننده است، بنابراین ذرات می‌توانند از سطح به راحتی پاره شوند. در نتیجه فولادهای کربن بالا برای کاربردهای پوششی بالا استفاده نمی‌شود.

از آنجا که این صفحات به سختی Brinell داده شده‌اند، هیچ خاصیت مکانیکی مانند مقاومت کششی یا مقاومت تسلیم تضمین نمی‌شود.

ورق های ضد سایش ۴۰۰، ۴۵۰ و ۵۰۰ مقاوم به سایش و فولادهای آلیاژی هستند. این نوع فولاد آلیاژی مقاومت و سختی بالایی در برابر خراش از خود نشان می‌دهد. افزودن کربن و منگنز همراه با جداسازی و خشک کرن، سختی فولاد را افزایش داده و یک سطح مقاوم در برابر ضربه ایجاد می‌کند. با این حال، با افزایش سختی، شکل‌پذیری ورق و توانایی ماشینکاری و جوش دادن آلیاژ کاهش می‌یابد. فرآیندهای خاص ماشین‌کاری برای جلوگیری از سخت شدن کار و شکستن در طول تولید مورد نیاز است.

صفحات AR400، AR450 و AR500 در کاربردهایی که مواد ساینده مانند دانه‌ها، ذغال سنگ، سنگ معدن، سیمان، سنگ، سنگ، سنگ، و زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده می‌شود. این مواد رایج برای نوار نقاله‌ها، چاله‌ها، لنت‌ها، قیف‌ها و تجهیزات حمل و نقل در صنایع مواد معدنی و مواد معدنی است.

فولاد مقاوم در برابر سایش برای کاربردهای ساختاری در نظر گرفته نشده است. این فولادها نباید برای ساخت قطعات باربری استفاده شود زیرا ممکن است در چنین کاربردی شکستگی در این فولاد با شدت بالا رخ دهد.

Hardox یک ورق فولادی ضد سایش بسیار مقاوم است. این محصول در سراسر جهان توسط شرکت سوئدی SSAB تولید و صادر می‌شود که اولین ورق فولادی ضد سایش را در سال ۱۹۷۴ ساخت.

همانطور که این فولاد به آرامی پوشانده می شود، حتی تحت بارهای مکانیکی بزرگ، ورق Hardox همچنان خاصیت ضد سایشی خود را دارد. این واقعیت به ویژه برای شرکت‌هایی جالب است که سنگ‌ها و ماسه سنگی را با استفاده از بیل مکانیکی جمع‌آوری می‌کنند.

این مواد با تناسب یکنواخت، سختی و قدرت بالا مشخص می‌شوند. وزن ساختار تولید شده به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. به دلیل قدرت بالای این مواد می‌توان از ورق‌های نازک‌تر Hardox نیز استفاده کرد. ورق های Hardox  مقاومت منفی خود را حتی در دماهای پایین از دست نمی‌دهد. از آنجا که این ورق‌ها و صفحات، جوش و خواص مکانیکی بسیار خوبی دارند، تعمیر و نگهداری بعدی قطعات مشکل نیست.

با انتخاب صفحات با سطوح سختی بالاتر، می‌توان وزن ساخت و ساز را تا ۱۵درصد کاهش داد. افزایش ۵۰ برینل باعث افزایش طول عمر قطعه تا ۵۰ تا ۸۰ درصد می‌شود. HARDOX فولاد خشک و متعادلی است. این ورق‌ها و صفحات با سخت شدن و خنک کردن، خواص برجسته‌ای را تولید می‌کنند که اگر به صورت نادرست استفاده شود باعث از بین رفتن ورق می‌شود. بنابراین در هنگام خم شدن، جوشکاری، برش و سنگ زنی باید اقدامات احتیاطی و اقدامات حفاظتی انجام شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهزیار فولاد صنعت

ورق استیل شرکت بازرگانی مهزیار فولاد صنعت تامین کننده انواع ورق استیل دکوراتیو و پانچ شده جهت مصارف ساختمانی و صنعتی ، ورق های استیل نسوز در ایران . به آلیاژی که پایه آن آهن است و کمتر از 2% کربن دارد استیل میگویند . ورق استیل ورقی با خاصیت فلز استیل است که دارای ویژگی های براقی ، زیبایی ، سطح صاف ، عدم خوردگی و زنگ زدگی است . تولید ورق استیل در ابعاد ، اندازه های مختلف و قطعات به صورت مربع و مستطیل صورت میگیرد و در نهایت به صورت رول و شیت عرضه میگردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید