اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808044162112608

کاربردهای ورق‌های فولادی ضد سایش در صنعت

کد: 139808044162112608

http://bit.ly/328Y8Ja

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که صنعت با آن مواجه بوده، نداشتن اطلاعات کاربردی در مورد پدیده سایش است. ورق‌های فولاد ضد سایش، ورق‌هایی هستند که از سایش بین دو سطح جلوگیری می‌کنند. جنس این ورق‌ها از فولاد است و عمری طولانی دارند.

 کاربرد های ورق های فولادی ضد سایش در صنعت
کاربردهای ورق‌های فولادی ضد سایش در صنعت

واحد اندازه گیری ورق‌های ضد سایش، برینل است که این واحد را یوهان آگوست برینل که یک مهندس سوئدی بود پیشنهاد کرد. این واحد، نشان دهنده‌ی سختی ورق‌ها است.

برندهای مختلف ورق‌های ضدسایش

ورق‌های هاردوکس (Hardox) : با سختی ۴۰۰ ، ۴۵۰ ، ۵۰۰ ، ۶۰۰ برینل هستند که از میان آن‌ها ورق‌های هاردوکس با سختی ۴۰۰ ، ۴۵۰ ، ۵۰۰ در صنایع داخلی کاربرد بیشتری دارد. این ورق‌های فولادی، آلیاژی با کربن بالا است و چون کربن موجود در آن بالا است، سختی آن را افزایش و قدرت آن را کاهش می‌دهد ، بنابراین برای ساخت و سازهای ساختمانی، مثل تیرهای ستون‌ها در پلها، یا ساختمان‌ها ایده آل نیست، اما در تماس با مواد ساینده بسیار مقاوم است.

ورق‌های دورستات (ِDurostat) : در گریدهای ۴۰۰ الی ۶۰۰ برینل تولید می‌شوند و قابلیت ماشین کاری و جوشکاری آن نسبت به فولادهای دیگر بیشتر است. کاربرد آن در صنایع معدنی، فولاد سازی، تولید سیمان و ادوات کشاورزی و لایروب‌ها و ….. است.

ورق‌های ضد سایش دلیدور (ِDillidur) : سایش و فرسایش در حال حاضر در اکثر صنایع مثل فولاد سازی، معادن سنگ، فلزات و سیمان، هزینه بر و مشکل ساز است به عنوان مثال تیغه‌های برش، فن‌ها، خطوط انتقال مواد، باکت‌ها و …. باید بیشترین مقاومت را نسبت به فرسایش و سایش داشته باشند، در این راستا ورق‌های ضد سایش دلیدور در گریدهای مختلف جهت مصرف عرضه شده است و اینکه چه نوع ورق ضد سایشی و در چه ضخامت و گریدی در سیستم بازدهی مناسبی خواهد داشت، بستگی به عواملی مانند سنگ، خاک، ماسه، سیلیس، رطوبت، نمک و خشکی هوا ، دما و …. دارد.

ورق‌های ضد سایش ولدوکس (Veldox) : ولدوکس نام تجاری فولاد ضد سایش است. این فولاد مقاومت بالایی دارد چون الیاژ کمی دارد و در صنعت خودرو و مهندسی نیز کاربرد دارد. قابلیت جوش پذیری آن خوب است و انواع مختلفی دارد. ولدوکس ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ ضخامت آن ۴ تا ۱۴۰۰ میلی متر است.

ورق ضد سایش کرسابرو (Creusabro) : کارایی فولادهای مقاوم به سایش ۵۰ درصد از فولادهای معمولی بالاتر است و قابلیت جوش پذیری فوق العاده‌ای دارد. این  ورق‌ها ترکیبی از محتواهای آلیاژهای کروم، نیکل، مولیبدن و تیتانیوم است. هنگام سایش قابلیت کششی ان ۷۰ مرتبه افزایش می‌یابد و کاربرد ان در معادن و صنایع سیمان و فولاد، کارهای عمومی و ماشین آلات کشاورزی است.

ورق‌های ضد سایش ضخامت ۶ میلیمتر تا ۶۰ میلیمتر  و ابعاد ۲*۶ وارداتی (هاردکس – راک استار – دلیدور – ان ای سی ) دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهزیار فولاد صنعت

ورق استیل شرکت بازرگانی مهزیار فولاد صنعت تامین کننده انواع ورق استیل دکوراتیو و پانچ شده جهت مصارف ساختمانی و صنعتی ، ورق های استیل نسوز در ایران . به آلیاژی که پایه آن آهن است و کمتر از 2% کربن دارد استیل میگویند . ورق استیل ورقی با خاصیت فلز استیل است که دارای ویژگی های براقی ، زیبایی ، سطح صاف ، عدم خوردگی و زنگ زدگی است . تولید ورق استیل در ابعاد ، اندازه های مختلف و قطعات به صورت مربع و مستطیل صورت میگیرد و در نهایت به صورت رول و شیت عرضه میگردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار