اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980523395638197

چگونگی کاهش مصرف باتری صفحه نمایش

کد: 13980523395638197

http://bit.ly/31IRGJd

، تبریز , (اخبار رسمی): در ادامه چگونگی کاهش مصرف باتری صفحه نمایش توسط یک تصویر پس زمینه خوب بررسی شده است.

چگونگی کاهش مصرف باتری صفحه نمایش با تصویر پس زمینه سیاه
چگونگی کاهش مصرف باتری صفحه نمایش

اکثر مردم می‌‌دانند که صفحه نمایش یکی از عامل‌‌های اصلی تمام شدن شارژ باتری در هر گوشی هوشمندی است، اما آنچه که نمی‌‌دانند این است که تصویر پس ‌‌زمینه انتخابی‌ می‌‌تواند تفاوت قابل توجهی در عمر باتری ایجاد کند. در واقع یک تصویر پس‌‌ زمینه‌‌ کاملا مشکی یا به‌‌طور کلی رنگ‌‌های تیره نسبت به موارد روشن، می‌تواند باعث کاهش مصرف باتری صفحه نمایش شود. البته به نوع صفحه نمایش گوشی هم بستگی دارد.

در ادامه چگونگی کاهش مصرف باتری صفحه نمایش توسط یک تصویر پس زمینه خوب برسی شده است.

کاهش مصرف باتری صفحه نمایش و ارتباط آن با تکنولوژی‌های صفحه نمایش

برای کاهش مصرف باتری توسط صفحه نمایش گوشی در ابتدا، نیاز است کمی در مورد تکنولوژی نمایشگرها اطلاعات داشت. در حوزه گوشی‌های هوشمند، اکثر نمایشگرها AMOLED یا LCD هستند که در ادامه بررسی شده است.

تشریح تکنولوژی صفحه نمایش AMOLED یا OLED

تکنولوژی AMOLED یا Active-Matrix Organic Light-Emitting Diode در تلویزیون‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بیشترین کاربردش در حوزه گوشی‌‌های هوشمند است و به افزایش طول عمر باتری کمک می‌کند. نمایشگرهای OLED نیز به همین صورت هستند، اما از اکتیو ماتریکس (تکنولوژی کنترل پیکسل‌ها به صورت مجزا) بهره‌مند نیستند.

صفحه‌‌ نمایش‌‌های سامسونگ معمولا AMOLED هستند. به‌‌عنوان مثال Galaxy S10 ,Galaxy Note9 ,Galaxy S9 از صفحه نمایش AMOLED استفاده می‌کنند.

صفحه نمایش از مواد آلی ساخته شده است که هنگام عبور جریان از بین‌ آنها نور را تولید می‌‌کند. صفحه نمایش AMOLED در زمینه کاهش مصرف باتری صفحه نمایش عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد، چرا که تمامی پیکسل‌ها به صورت همزمان روشن نبوده و در کنار آن نیز کاربر قادر خواهد بود تا رنگ مشکی خالص را روی آن تماشا کند؛ زیرا هیچ گونه نور پس زمینه‌ای وجود ندارد و تمام آنچه مشاهده می‌شود، از طریق روشن یا خاموش ماندن پیکسل‌ها پدید آمده است. همچنین در کاهش مصرف باتری صفحه نمایش نقش بسزایی دارد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاهش مصرف باتری صفحه نمایش می‌توانند به سایت برتر دیجیتال به ادرس bartardigital.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برتر دیجیتال

برتر دیجیتال ایده برتر دیجیتال از آذر ماه ۱۳۹۵ شروع شد و فعالیت رسمی خود را از مهر ماه ۱۳۹۶ آغاز کرد. برتر دیجیتال که به عنوان پشتوانه، تجربه ۱۰ ساله در زمینه فعالیت در بازار موبایل و تبلت، و تجربه ۲۰ ساله در زمینه فروش انواع محصولات حوزه بازی را با انبوهی از مشتریان ثابت در کارنامه خود دارد،با انگیزه گسترش خدمت رسانی خود به اقشار و جمع بیشتری از مردم عزیز ایران، فروشگاه اینترنتی خود را دایر نمود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار