اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000327518368197

علت شارژ نشدن گوشی و رفع مشکل آن

کد: 14000327518368197

https://bit.ly/3vACYT3

، تبریز , (اخبار رسمی): مشکل شارژ نشدن گوشی ممکن است در سطوح مختلفی برای هر کاربری پیش بیاید. احتمال دارد گوشیتان زمانی که به شارژر متصل است کاملاْ شارژ نشود، یا خیلی آهسته (گاهی اوقات با سرعت کمی بیشتر از زمان تخلیه شارژ آن) شارژ شود. این یک مشکل رایج در بین کاربران تلفن‌های هوشمند است.

علت شارژ نشدن گوشی و رفع مشکل آن
علت شارژ نشدن گوشی و رفع مشکل آن

در این مطلب به بیان راه حل‌های احتمالی علل شارژ نشدن گوشی اشاره می‌کنیم. بیشتر مشکلات شارژ معمولا به کابل USB یا شارژر یا حتی خود پورت گوشی مربوط است.

این مشکل ممکن است در سطوح مختلفی برای هر کاربری پیش بیاید. احتمال دارد گوشیتان زمانی که به شارژر متصل است کاملاْ شارژ نشود، یا خیلی آهسته (گاهی اوقات با سرعت کمی بیشتر از زمان تخلیه شارژ آن) شارژ شود. این یک مشکل رایج در بین کاربران تلفن‌های هوشمند است. در این مطلب به چند راه حل اشاره می‌کنیم. بیشتر مشکلات شارژ، مربوط به کابل USB یا شارژر یا حتی خود پورت گوشی است.

۱. تعمیر پورت USB

تمام کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را خاموش کنید، در صورت امکان باتری آن را دربیاورید و از چیزی کوچک مانند خلال دندان استفاده کنید تا زبانه کوچک داخل پورت USB گوشی یا تبلت خود را جابجا کنید. این کار را با دقت و آرام انجام دهید، سپس باتری خود را مجدداً وارد کنید و دوباره آن را به شارژر متصل کنید. انجام این کار در نود درصد مواقع، علت شارژ نشدن گوشی را حل می‌کند.

۲. گرد و غبار و ذرات مزاحم را پاک کنید

آیا گوشی خود را در جیب شلوار جین‌تان نگاه می‌دارید؟ در صورتی که چنین است، پرزهای شلوار می‌تواند همان عامل مشکل‌ساز باشند: تعداد دفعاتی که دلیل اصلی علت  شارژ نشدن گوشی تلفن همراه، پرز داخل جیب شلوار جین بوده از دستمان در رفته است!

۳. برای حل علت شارژ نشدن گوشی، کابلتان را عوض کنید

ساده‌ترین راه برای تشخیص یک کابل معیوب این است که سعی کنید از یک کابل دیگر استفاده کنید و ببینید با گوشی شما به درستی کار می‌کند یا خیر. اگر به درستی کار کرد، می‌فهمید که کابل اصلی معیوب شده است. اگر اینطور نیست، بایستی راه دیگری را امتحان کنید.

۴. شاید ایراد از آداپتور باشد

اگر مشکل از کابل نیست، آداپتور را بررسی کنید؛ به ویژه اگر کابل شارژ را می‌توان از آن جدا کرد. ما با مشکلاتی در شارژرهای متفاوت مواجه شده‌ایم که پورت USB آداپتور پس از اتصال و قطع مداوم کابل شارژ کمی مشکل پیدا کرده بود.

۵. ابتدا ایمنی را رعایت کنید

تلفن خود را در نزدیکی آب یا در شرایط بسیار گرم یا مرطوب شارژ نکنید. همچنین اگر شارژر یا کابل را جایگزین می‌کنید، مراقب باشید: شارژرهای ارزان‌قیمت در اینترنت پُر است که گاهی‌اوقات شاهد منفجر شدن آن‌ها هستیم. یا موارد دیگری که شارژر های تقلبی گوشی‌ را سوزانده است.

۶. باتری را تعویض کنید

عمر باتری‌ها طولانی نیست و پس از چند سال کار کردن، در ذخیره انرژی الکتریکی به مشکل برمی‌خورند. هر چه بیشتر آنها را شارژ و تخلیه کنید، زودتر به تعویض نیاز خواهند داشت. اگر باتری شما پس از تنها شش ماه مشکل پیدا کند، احتمالاً معیوب است و باید برای جایگزینی رایگان از کارت گارانتی خود استفاده کنید، البته اگر گوشی خود را با گارانتی معتبر خرید کرده باشید و اینکه گارانتی شما معتبر باشد! اما اگر باتری بیش از دو سال عمر کرده باشد، احتمالاً به پایان عمر خود نزدیک شده است.

۷. گوشی‌تان را از منبع درستی شارژ کنید تا مشکل شارژ نشدن گوشی حل شود

شارژ از پریز دیواری همیشه سریع‌تر از شارژ از طریق رایانه یا لپ‌تاپ است. زیرا پورت‌های USB کامپیوترها توان زیادی ندارند. پریز دیواری می‌تواند دو برابر توان یک پورت USB رایانه ارائه دهد و شارژرهای سریع می‌توانند تا پنج برابر توان شارژ نسبت به USB کامپیوتر ارائه دهند. که این به معنای شارژ بسیار بسیار سریع‌تر است. بنابراین اگر گوشی شما به آرامی شارژ می‌شود و دستگاهتان به پورت USB لپ‌تاپ متصل است، دلیلش همین اس

۸. به‌روزرسانی یا به عقب بازگشتن

اگر این اتفاق برای شما رخ داد و نتوانستید مشکل را حل کنید، گوشی خود را به نسخه قدیمی‌تر اندروید بازگردانی کنید. هر چند باید هشدار داده شود که ریسک خطرات امنیتی وجود دارد. نصب آخرین نسخه‌های نرم‌افزاری همیشه برای محافظت از گوشی‌تان توصیه می‌شود. و در عین حال که خطر استفاده از نسخه‌های قدیمی روی گوشی هوشمندتان اغلب ناچیز است، اما باید به آن توجه کرد.

۹. گوشی خود را خاموش کنید

اگر می‌خواهید سریع‌ترین میزان شارژ شدن را تجریه کنید، گوشی را در زمان شارژ شدن به حالت هواپیما در آورده یا کاملاً خاموش کنید. این کار به گوشی شما استراحت خواهد داد.

۱۰. باتری خود را کالیبره کنید

۱۱. مشکل شارژ نشدن گوشی به خاطر خیس شدگی

اگر گوشی شما پس از افتادن در آب شارژ نمی‌شود، گزینه‌های زیادی پیش رو ندارید: بهترین کار این است که باتری را عوض کنید. تازه اگر امکان‌پذیر باشد!

۱۲. گوشی خود را ریبوت کنید

ریستارت کردن گوشی همه سرویس‌های پس‌زمینه را غیرفعال کرده و می‌تواند مشکل شارژ گوشی شما را برطرف سازد. با ریستارت کردن گوشی، همه اجزا و قطعات نیز دوباره از نو شروع به کار می‌کنند و اشکالات احتمالی رفع می‌شوند. برای این منظور، کافی‌ست دکمه پاور را نگه داشته و گزینه «Restart» را انتخاب کنید.

۱۳. گوشی خود را در حالت Safe Mode قرار دهید

۱۴. مطمئن شوید که علت شارژ نشدن گوشی، باگ نرم‌افزاری نیست

چنانچه علامت شارژ گوشی در زمان اتصال دستگاه به آداپتور وجود دارد اما تلفن شما شارژ نمی‌شود یا در صورتیکه آیکون شارژ را مشاهده نمی‌کنید، اشکال کار می‌تواند به واسطه یک مشکل یا باگ نرم‌افزاری باشد. با نصب اپلیکیشن موبایل Ampere می‌توانید بفهمید که آیا انرژی الکتریکی به باتری گوشی وارد می‌شود یا خیر.

۱۵. در نهایت به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید

در صورتی که روش‌های بالا مشکل شما را حل نکرد، بهتر است دستگاه خود را به یک مرکز تعمیرات موبایل برده تا آن را درست کند. بیشتر تعمیرکارانِ کاربلدِ گوشی سریعاً مشکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری علت شارژ نشدن گوشی را پیدا می‌کنند. 

در صورتی تمایل برای آشنایی بیشتر با جزییات این مراحل می‌توانید مطلب علت شارژ نشدن گوشی رو در سایت برتر دیجیتال مطالعه کنید. همچنین می‌توانید لوازم جانبی مورد نیاز عنوان شده را از سایت ما تهیه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برتر دیجیتال

برتر دیجیتال ایده برتر دیجیتال از آذر ماه ۱۳۹۵ شروع شد و فعالیت رسمی خود را از مهر ماه ۱۳۹۶ آغاز کرد. برتر دیجیتال که به عنوان پشتوانه، تجربه ۱۰ ساله در زمینه فعالیت در بازار موبایل و تبلت، و تجربه ۲۰ ساله در زمینه فروش انواع محصولات حوزه بازی را با انبوهی از مشتریان ثابت در کارنامه خود دارد،با انگیزه گسترش خدمت رسانی خود به اقشار و جمع بیشتری از مردم عزیز ایران، فروشگاه اینترنتی خود را دایر نمود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش