اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805273964112863

توسعه کسب و کار به روش کوچینگ

بیزینس کوچینگ چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

کد: 139805273964112863

http://bit.ly/31Q1ZLH

، تهران , (اخبار رسمی): مدیریت کسب و کار یکی از پر دغدغه‌ترین مشاغل است و حتی بزرگ‌ترین رهبران نیز نیاز دارند افرادی از خارج مجموعه به قصد ارتقای سازمان به آنها بپیوندند تا مشکلات سازمان را پیدا و رفع کنند. این افراد کوچ‌های حرفه‌ای کسب و کار یا بیزینس کوچ هستند.

بزینس کوچینگ چیست و چرا به آن نیاز داریم؟
بیزینس کوچینگ چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ یک ابزار قدرتمند است که کمک می‌کند در کسب و کار به موفقیت رسید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان به چندین و چند سایت رسید که ادعا می‌کنند می‌توانند کسب و کار را متحول سازند، اما بیشتر آنها راهکارهایی ارائه می‌دهند که بیش از حد کلی نگر و عمومی هستند. به عبارت دیگر منحصراً برای کسب و کار و نیازهای منحصر به فرد آن نوشته نشده‌اند، برای همین هم تأثیر و کارآیی چندانی ندارند.

شرایط هر کسب و کار با کسب و کارهای دیگر تفاوت دارد، پس نمی‌شود یک فرمول جادویی نوشت و ادعا کرد که این فرمول افزایش حجم فروش و سوددهی همه کسب و کارها و سازمان‌ها را در پی خواهد شد. با رواج دادن فرهنگ کوچینگ در کسب و کار می‌توان پتانسیل رشد خود و کارکنان‌ را به حداکثر رسانید تا عملکرد بهبود یابد و در نتیجه راندمان کسب و کار بیش از پیش شود.

در ادامه فرآیند بیزینس کوچینگ شرح داده می‌شوند.

فرآیند بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ کمک می‌کند تا بتوان دید کسب و کار امروز در چه جایگاهی قرار دارد، قرار است در آینده به چه جایگاهی برسد و برای رسیدن به این جایگاه چه اقداماتی باید صورت گیرد. می‌توان گفت فرآیند بیزینس کوچینگ 4 مرحله دارد؛  

  1. اولین گام در بیزینس کوچینگ مشخص کردن هدف است.
  2. سپس باید در پی یافتن نقاط قوت و نقاط قابل بهبود کسب و کار بود تا به چشم انداز واضح‌تری از سازمان و نیازهای آن دست یافت.
  3. حال باید برنامه‌ای طراحی کرد و دید برای رسیدن به اهداف چه اقداماتی باید صورت گیرد.
  4. در پایان باید میزان پیشرفت‌ را در راه رسیدن به هدف ارزیابی کرد.

چرا بیزینس کوچینگ

 فرقی نمی‌کند که صاحب کسب و کاری هستید که مشکلات زیادی دارد یا یک کسب و کار موفق که قرار است از این هم موفق‌تر شود، مهم نیست که کار تازه شروع شده یا در میانه راه است و چندان هم بی تجربه نیست، یک شرکت کوچک و نوپا است یا یک برند بزرگ و خوش آوازه، بیزینس کوچینگ به رشد و ارتقای روز افزون کسب و کار کمک خواهد کرد.  

اریک اسمیت مدیرعامل اسبق گوگل می‌گوید؛ استخدام بیزینس کوچ بهترین تصمیم حرفه‌ای من بوده، البته اعتراف می‌کنم که کار دشوار و چالش برانگیزی بود چرا که به عنوان مدیرعامل یک شرکت موفق که روز به روز در حال پیشرفت و بزرگ‌تر شدن بود، نیازی نمی‌دیدم که یک بیزنس کوچ داشته باشم تا این که یکی از اعضای هیئت مدیره گوگل من را متقاعد کرد و در نهایت از نتیجه شگفت انگیز بیزینس کوچینگ من را شگفت زده کرد.

اسمیت در مصاحبه با مجله Fortune گفت: همه انسان‌ها به یک کوچ نیاز دارند. بیل گیتس، استیو جابز از دیگر صاحبان کسب و کار بسیار موفق هستند که از خدمات بیزنس کوچینگ بهره گرفته‌اند. تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای رشد و توسعه کسب و کارتان به یک بیزنس کوچ نیاز دارید؟

بیزینس کوچ کیست؟

یکی از تفاوت‌های عمده بیزینس کوچینگ با سایر رشته‌های کوچینگ در این است که بیزینس کوچ باید در زمینه تجارت و رهبری کسب و کار چندین و چند سال تجربه داشته باشد. به علاوه بیزینس کوچ می‌تواند توصیه‌هایی کاملاً اختصاصی برای کسب و کار ارائه دهد؛ توصیه‌هایی مختص کسب وکار، مشتریان، محصولات، خدمات و موقعیت تجاری. در واقع بیزینس کوچ یک منبع اطلاعاتی و غنی از تجربه است که می‌گوید چه کار باید کرد. بیزنس کوچ به مانند سایر کوچ‌ها کمک می‌کند تا بتوان استعدادها و قابلیت‌های خود را ارتقا داد، اهدافی برای خود مشخص کرد، به این اهداف متعهد شد، در تصمیم گیری‌های مهم و سرنوشت ساز نیز یاریگر خواهد بود، می‌کوشد تا موفقیت کسب و کار را مخصوصاً از لحاظ مالی تضمین کند. بیزنس کوچ تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار را به دست می‌آورد تا چشم انداز را به خوبی درک کند.

بیزنس کوچینگ چه مزایایی دارد؟

نمی توان بیزینس کوچینگ را در مشخص کردن و رسیدن به اهداف خلاصه کرد، کوچینگ، بیزینس را در مسیر رسیدن به اهداف یاری می‌کند، انگیزه دادن و تشویق از مهم‌ترین عناصر بیزینس کوچینگ به شمار می‌رود. بیزینس کوچینگ کمک می‌کند تا؛

  • نقشه راه موفقیت را بتوان ترسیم کرد. مناسب‌ترین افراد را انتخاب و استخدام کرد. یک محیط ایده آل برای رشد و ترقی کارکنان مهیا کرد. باورهایی را که مجموعه را محدود کرده و از حرکت باز می دارند شناسایی کرد. این باورها و هر مانع دیگری را از سر راه برداشت. متناسب با فرصت‌ها یک برنامه استراتژیک نوشت. مهارت‌های رهبری خود را ارتقا داد.
  • به دیدگاه بهتر و واضح‌تری از کسب و کار خود رسید. کسب و کار خود را مطابق با ارزش‌ها و اهداف شخصی‌ پیش برد. کارمندانی پروش داد که عملکرد و بازدهی بالایی دارند، مسئولیت پذیر و پاسخگو هستند.

وظایف بیزینس کوچ

کمک می‌کند تا بر روی اهداف متمرکز ماند و به یاد داشت که چرا این اهداف مهم هستند و باید به آنها رسید. انگیزه می‌دهد و تشویق می‌کند تا اهداف را محقق ساخت. در موقع نیاز همچون آینه‌ای در برابر شخص قرار می‌گیرد تا نکاتی را به او نشان دهد که ممکن است از دید خودش مخفی مانده باشد.

به رهبران کسب و کار کمک می‌کند تا نقاط قوت و نقاط قابل بهبود سازمان خود را شناسایی کنند.

به رهبران کسب و کار کمک می‌کند تا مشکلات و مسائل شرکت را شناسایی و حل و فصل کنند.

کمک می‌کند تا برای خود معیارهای کلیدی عملکرد تعریف کنند تا مسیر برای رسیدن به موفقیت شفاف و واضح باشد و بتوان میزان پیشرفت خود را ارزیابی کرد. بیزنیس کوچینگ کمک می‌کند تا ایده‌ها و چالش‌های کسب و کار را بهتر شناخت. 

کمک می‌کند تا برای کسب و کار استراتژی نوشت تا با دیدگاهی واقع گرایانه به تجزیه و تحلیل کسب و کار خود پرداخت.

استراتژی‌هایی طراحی و تدوین کرد که تأثیر و کارآیی سازمان را افزایش دهند. تصمیم‌های بهتری گرفت. تمرکز بیشتری داشت. یکپارچگی و اتحاد سازمان خود را دو چندان کرد.

مدرسه توسعه فردی و کسب و کار علی مس چی با حضور پر قدرت در زمینه آموزش کوچینگ برگزاری دوره‌‌ها و سمینارهای کوچینگ و دارای تیم متشکل از کوچ‌های سازمانی و توسعه فردی و همینطور کوچ کسب و کار این اطمینان را می‌دهد که وجود یک کوچ حرفه‌ای آموزش دیده در مجموعه موجب تحول و رشد جدی کسب و کار می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدرسه توسعه فردی و کسب و کار علی مسچی

در مدرسه توسعه فردی و کسب و‌کار علی مسچی مهارت هایی را خواهید آموخت که به لطف آنها می‌توانید تغییرات بزرگی در زندگی و کسب‌و‌کارتان ایجاد کنید و از داشتن یک زندگی بهتر لذت ببرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | روانشناسی و موفقیت