اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904044390212863

لایف کوچینگ راهنمایی برای اهداف بلند مدت شخصی

لایف کوچینگ چیست و چه نقشی در موفقیت ما دارد؟

کد: 139904044390212863

https://bit.ly/2A0vBxJ

، تهران , (اخبار رسمی): لایف کوچینگ یا کوچینگزندگی یک راهنما برای مسیریابی زندگی و شادکامی است که همه این اتفاقات با حضور یک کوچ و نهایتا تغییرات خود شما اتفاق خواهد افتاد.

لایف کوچینگ چیست و چه نقشی در موفقیت ما دارد؟
لایف کوچینگ یک روش زندگی و بینش است

کوچینگ بهترین گزینه‌ای است که پیش رویتان قرار دارد و به شما کمک می‌کند تا برای بهتر شدن زندگی‌تان به یک فرمول طلایی برسید

قفسه‌ کتابفروشی‌ها پر است از کتاب‌هایی که می‌خواهند به شما یاد دهند، چگونه زندگی بهتری داشته باشید و این مسئله حکایت از آن دارد که این روزها ما انسان‌ها خیلی از زندگی‌مان راضی نیستیم و می‌خواهیم برای رشد و پیشرفت آن گامی برداریم.

اما حتماً متوجه شده‌اید عمر این کتاب‌ها در قفسه کتابفروشی چندان طولانی نیست و دیری نمی‌پاید که کتاب‌های جدید با عناوین وسوسه‌انگیزتر و همان محتوای تکراری و کلیشه‌ای جای آن‌ها را می‌گیرند. اما چرا کتاب‌هایی که با آن شور و حرارت در ردیف کتاب‌های پرفروش ماه و سال قرار می‌گیرند، خیلی زود به دست فراموشی سپرده می‌شوند؟

شاید مهم‌ترین دلیلش این باشد که نمی‌توان یک فرمول جادویی برای داشتن یک زندگی بهتر نوشت و به همه انسان‌ها وعده داد که با اجرای این فرمول به سعادت و شادکامی خواهید رسید. در واقع هر انسانی نیازها، خواسته‌ها، استعدادها و پتانسیل‌های منحصر به خود را دارد بنابراین نمی‌توان گفت پیروی کردن از فرمولی که برای عده‌ای نتیجه‌بخش بوده، برای سایرین هم مؤثر و مثمرثمر خواهد بود.

شما بهترین متخصص زندگی‌تان هستید!

هرکس تعریف متفاوتی از شادکامی، سعادت، موفقیت یا حتی سلامتی دارد. به علاوه نگرش‌ها، ارزش‌ها، باورها و دیدگاه‌های افراد متفاوت از یکدیگر است. اما این قانون درباره همه افراد صدق می‌کند: هیچ‌کس به اندازه خودت به زیر و بم زندگی‌ات و نقاط پنهان و آشکار شخصیتت آگاه نیست. فقط گاهی اوقات افراد از نقاط قوت، نقاط قابل بهبود (نقاط ضعف) و جنبه‌های مختلف زندگی‌شان شناخت کافی ندارند.

در چنین شرایطی فرد به یک لایف کوچ و راهنما نیاز دارد تا به خودآگاهی رسیده و دانش و بصیرت خود را افزایش دهند. این شکل از خودآگاهی سرچشمه و منشأ تغییر و تحولات بزرگی در زندگی افراد خواهد بود.
لایف کوچینگ چیست؟

لایف کوچینگ یا کوچینگ زندگی یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های کوچینگ است؛ رابطه‌ای مؤثر و پربازده میان لایف کوچ و مراجع که در آن لایف کوچ به مراجع کمک می‌کند برای خود اهدافی مشخص کند و برای رسیدن به آن اهداف برنامه‌ریزی و اقدام کند. گاهی اوقات هم افراد برای درک بهتر مشکلاتشان و یافتن بهترین راهکار به لایف کوچینگ روی می‌آورند.

لایف کوچینگ یک فرآیند مکالمه محور است که می‌توان جلسات آن را به صورت تلفنی، آنلاین یا حضوری برگزار کرد. مدت زمان هر یک از این جلسات معمولاً بین 45 تا 60 دقیقه است و غالباً هفته‌ای یک بار برگزار می‌شوند.

اگر درباره لایف کوچینگ و نحوه برگزاری جلسات آن سوالی دارید یا می‌خواهید برای شرکت در یک جلسه معارفه لایف کوچینگ درخواست دهید، با ما تماس بگیرید یا چند ثانیه وقت بگذارید و فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در مدرسه توسعه فردی و کسب و کار علی مس‌چی با شما تماس بگیرند.

لایف کوچینگ چه چیزهایی نیست؟

بسیاری افراد به اشتباه تصور می‌کنند لایف کوچینگ یک شیوه مدرن مکالمه درمانی است اما نباید کوچینگ زندگی را با درمانگری اشتباه گرفت. چرا که درمانگر در گذشته فرد کنکاش می‌کند تا ببیند چه دردها، رنج‌ها و مشکلاتی باعث شده او به این جایگاه برسد.

درمانگر برای آن که فرد را از یک وضعیت نامتعادل و نابسامان به یک وضعیت عادی برساند، می‌کوشد تا به ریشه مشکلات او پی ببرد. این در حالی است که نگاه لایف کوچ به امروز است و می‌کوشد فرد را از یک وضعیت عادی و نرمال به یک جایگاه ایده‌آل و مطلوب برساند.

مزایای لایف کوچینگ در زندگی فردی

به علاوه نباید لایف کوچینگ را با مشاوره اشتباه گرفت، چرا که مشاور تمام پاسخ‌ها را حاضر و آماده در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما می‌گوید برای حل مشکلات خود چه باید بکنید و چه مسیری را طی کنید.

اما لایف کوچینگ بر این پایه استوار است که هر کس بهترین مدیر و مدبر زندگی خودش است و پاسخ تمام مشکلات و راه رسیدن به اهدافش را بهتر از هر فرد دیگری می‌داند. فقط به کسی نیاز دارد که بتواند او را به عمیق‌تر فکر کردن ترغیب کند تا خودش به راهکار و پاسخ برسد؛ لایف کوچ

لایف کوچ یا کوچ زندگی کیست؟

لایف کوچ یا کوچ زندگی تسهیل‌گری است که راه رسیدن به هدف را هموار می‌کند. به فرد کمک می‌کند تا من حقیقی خود را کشف کند، پتانسیل‌ها، استعدادها، نقاط قوت و نقاط قابل بهبود خود را بشناسد و بر همان اساس برای رسیدن به یک جایگاه بهتر برنامه‌ریزی کند.

لایف کوچ فرد را تشویق می‌کند تا دیدگاهی واقع‌بینانه نسبت به وضعیت فعلی خود داشته باشد و برای خود هدف تعیین کند. گاهی اوقات افراد در ذهن خود یک قفس می‌سازند و آن را پر می‌کنند از باورهای بازدارنده‌ای که به بزرگ‌ترین مانع آن‌ها برای رشد و پیشرفت تبدیل می‌شود.

لایف کوچ به فرد کمک می‌کند تا در وهله اول این باورها را بشناسد، سپس او را به چالش می‌کشد تا این باورها را رها کرده و گامی مثبت و رو به جلو بردارد.
اما تمامی این‌ها زمانی امکان پذیر است که فرد بخواهد تغییر کند و در وضعیت فعلی خود تغییری ایجاد کند. تغییر کردن کار ساده‌ای نیست اما برای رسیدن به یک زندگی بهتر باید از محدوده امن خود خارج شد.

محدوده امن حصاری است که افراد به دور خود کشیده‌اند و درون آن را پر کرده‌اند از روزمرگی و کارهایی که هر روز تکرار می‌کنند. اگر برای خارج شدن از محدوده امن خود به کمک نیاز دارید، توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید؛ 3 گام ساده برای خارج شدن از محدوده امن!

علاوه بر آن لایف کوچ میزان تعهد و اشتیاق فرد را برای داشتن یک زندگی بهتر افزایش می‌دهد. کوچ زندگی یک شنونده بی‌نظیر است، گوش می‌دهد تا ناگفته‌ها را بشنود و نیازها و خواسته‌های افراد را درک کند. گاهی اوقات کافی است یک نفر صحبت‌هایتان را یک بار دیگر برای خودتان بازگو کند تا تمام نقاط کوری که در ذهنتان وجود داشت، یکی پس از دیگری برطرف شود. این دقیقاً همان کاری است که لایف کوچ انجام می‌دهد.

پرسشگری قدرتمند از دیگر مهارت‌هایی است که لایف کوچ برای کمک به افراد از آن بهره می‌گیرد. پرسش‌های کوچینگی فرد را به فکر فرو می‌برد، موقعیت او را به چالش می‌کشد و چشم‌انداز او را واضح و شفاف می‌کند.
اما هنر لایف کوچ در این است که در زمان مناسب، سوال مناسب را بپرسد، به افراد قدرت دهد تا برای بهبود و پیشرفت زندگی‌شان اقدام کنند.

لایف کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

فرقی نمی‌کند که در زندگی‌تان تا چه اندازه موفق هستید، یا چه مشکلاتی دارید، لایف کوچینگ به شما کمک می‌کند تا زندگی بهتری را تجربه کنید.

  • مدت‌ها است در زندگی شخصی‌تان هدفی دارید، اما هنوز برای تبدیل کردن آن به واقعیت اقدامی نکرده‌اید؛
  • می‌خواهید روابط عاطفی‌تان را بهبود بخشید اما نمی‌دانید چگونه؛
  • دوست دارید سبک زندگی‌تان کمی متفاوت‌تر و البته‌ سالم‌تر باشد اما هنوز نتوانسته‌اید اولین گام را برای رسیدن به این هدف بردارید؛
  • در کنترل کردن احساساتی از قبیل خشم و ناراحتی مشکل دارید؛
  • به تازگی در یک رابطه عاطفی شکست خورده‌اید و نمی‌دانید چطور باید از نو شروع کرد؛
  • حس می‌کنید زندگی‌تان باری به هر جهت و بی‌هدف سپری می‌شود؛
  • از زندگی امروزتان راضی نیستید و نمی‌دانید برای تغییر این وضعیت چه باید کرد؛
  • بارها در زندگی تلاش کرده‌اید اما همیشه شکست خورده‌اید و حالا برای یک شروع دوباره انگیزه و اشتیاق کافی ندارید.

لایف کوچینگ همان راه میانبری است که به شما کمک می‌کند تا از پس تمامی این مشکلات برآیید. البته این تمام ماجرا نیست. لایف کوچینگ می‌تواند در تمامی جنبه‌های زندگی شخصی به شما کمک کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدرسه توسعه فردی و کسب و کار علی مسچی

در مدرسه توسعه فردی و کسب و‌کار علی مسچی مهارت هایی را خواهید آموخت که به لطف آنها می‌توانید تغییرات بزرگی در زندگی و کسب‌و‌کارتان ایجاد کنید و از داشتن یک زندگی بهتر لذت ببرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش