اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904034385512863

کوچ فردی بر جنبه های توسعه فردی مرجع تمرکز دارد

کوچینگ فردی چیست و چرا باید کوچ (مربی) داشته باشیم؟

کد: 139904034385512863

https://bit.ly/2Yq5qJX

، تهران , (اخبار رسمی): زمانی که رابطه‌تان با کوچ عمیق‌تر و اثربخش‌تر می‌شود، کوچ به درک عمیق‌تری از شما، ویژگی‌ها و نقاط قوتتان می‌رسد و می‌تواند بفهمد بهترین اقدامات برای محقق ساختن اهداف شما چه هستند.

کوچینگ فردی چیست و چرا باید کوچ (مربی) داشته باشیم؟
مهره های چوبی نشانگر توسعه فردی

کوچینگ فردی چه خدماتی را در بر می‌گیرد؟

هدف کوچینگ فردی، به حداکثر رساندن پتانسیل‌های مراجع است. به دنبال تغییر دادن برخی از جنبه‌های زندگی شخصی یا شغلی خود هستید؟ کوچ فردی به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود و فراتر از آن دست یابید.

کوچ فردی با استفاده از استراتژی‌های اثبات شده و برنامه‌هایی کاملاً اختصاصی به شما کمک می‌کند تا به نتایج دلخواه خود دست یابید. اگر می‌خواهید بهترین فوتبالیست دنیا شوید، بدون داشتن یک کوچ بی‌نظیر می‌توانید به این خواسته خود برسید؟ زندگی واقعی خیلی دشوارتر از فوتبال است! بنابراین حضور یک کوچ رشد فردی برای تبدیل شدن رؤیاهای شما به واقعیت لازم و ضروری است.

بسیاری از ورزشکاران، هنرمندان، مدیران عامل، مدیران اجرایی، کارآفرینان و حتی سیاستمداران موفق برای رشد و پیشرفت خود و حرفه‌شان کوچ شخصی دارند. این افراد بلندپرواز و آینده‌نگر خوب می‌دانند که موفقیت یک مفهوم ثابت و راکد (استاتیک) نیست: مهم نیست که تا به امروز به چه موفقیت‌هایی دست یافته‌اید، همیشه این پتانسیل را دارید که موفقیت‌ها و پیروزی‌های بیشتری کسب کنید.

فرقی نمی‌کند که تا چه اندازه موفق بوده‌اید یا شاید اصلاً نمی‌دانید چگونه باید گامی رو به جلو بردارید، کوچ شخصی به شما کمک می‌کند تا زندگی‌تان وارد مرحله جدیدی شود.

چه کسانی با یک کوچ فردی کار می‌کنند؟
چرا افرادی که به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌اند با یک کوچ فردی کار می‌کنند؟ چون کسی که به اوج موفقیت رسیده، (مهم نیست در چه حوزه‌ای؛ سیاست، ورزش یا تجارت) خوب میداند که هر قدر با استعداد و قدرتمند باشد، نمی‌تواند به تنهایی و بدون کمک دیگران به موفقیت برسد.
چنین افرادی خوب می‌دانند که حضور یک کوچ، حامی و منتور برای رسیدن به بهترین نتایج، لازم و ضروری است؛ و این دقیقاً همان کاری است که یک کوچ شخصی انجام می‌دهد.

افراد موفق با کوچ فردی کار می‌کنند چون به کم بسنده نمی‌کنند، آن‌ها دنبال موفقیت‌های بیشتر هستند. چه در زندگی و روابط شخصی چه در دنیای حرفه‌ای و کسب و کارشان و برای تحقق اهدافشان از یک کوچ شخصی یا بیزینس کوچ کمک می‌گیرند.
آن‌ها می‌دانند توان و قابلیت لازم برای رسیدن به خواسته‌هایشان را دارند و می‌خواهند از تمامی ابزارهای موجود برای رسیدن به اهدافشان بهره بگیرند.

کوچ فردی به آن‌ها کمک می‌کند تا برای خود اهدافی مشخص کنند، برنامه‌ریزی استراتژیک داشته باشند، باورهای بازدارنده خود را از میان بردارند، کنترل امور مالی را به دست بگیرند، ارتباطاتی کاملاً مؤثر و نتیجه‌بخش شکل دهند و میان کار و زندگی‌شان تعادل و توازن برقرار کنند.

به هنگام کار کردن با کوچ فردی یاد می‌گیرید که چگونه اقداماتی مؤثر و سازنده صورت دهید و تلاش‌هایتان را بر روی کارهای واقعاً مهم متمرکز کنید، دیگر به هنگام رسیدن به مانع متوقف نمی‌شوید، دیگر در گذشته ها غوطه‌ور نمی‌شوید. زمان‌تان آزادتر خواهد بود، پر انرژی‌تر از همیشه خواهید بود و دستاوردهایتان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

این ایده قدیمی و منسوخ را رها کنید که اگر به اندازه کافی کار کنید و زمان بیشتری را صرف کار کردن نمایید، می‌توانید به تنهایی موفق باشید. این اصلاً درست نیست! افراد موفق از استعدادها و مهارت‌های یک دوست متمرکز، نیروبخش و بی‌طرف در کنار خود بهره بگیرید تا به آنها در کشف و توسعه این مهارت‌ها به طور تخصصی کمک کند و زندگی‌شان وارد مرحله جدیدی شود؛ این‌ها دقیقاً کارهایی هستند که یک کوچ فردی انجام می‌دهد.

کوچینگ شخصی بر این مبنا استوار شده که به افراد کمک شود تا برای خود اهدافی مشخص کرده و به آن‌ها برسند.

جنبه‌های کوچینگ فردی
مهارت‌های فردی و سلف کوچینگ را به طور کلی می‌توان به 3 دسته تقسیم کرد؛

  • توسعه جسمانی
  • بهبود و توسعه ذهنی
  • بهبود شرایط روحی و روانی

توسعه جسمانی
بهبود و توسعه جسم و کمک به سلامت بدن یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کوچینگ توسعه فردی است. ورزش مداوم، تغذیه مناسب (رژیم غذایی سالم)، خواب کافی و بالا بردن ایمنی بدن به توسعه جسمانی کمک خواهد کرد. همینطور داشتن تناسب‌اندام بطور مستقیم موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد می‌شود.

بهبود و توسعه ذهنی
مباحث زیادی در زمینه توسعه ذهن تأثیر گذارند اما تعدادی از مهم‌ترین موارد برای توسعه ظرفیت ذهن می‌پردازیم:

  • بالا بردن اعتماد به نفس
  • مدیریت احساسات هیجانی مانند؛ خشم، ترس، استرس و…
  • تغذیه ذهن با افکار مثبت و کنترل ورودی‌های ذهن
  • مدیریت زمان انرژی و تمرکز
  • کسب مهارت‌های ارتباطی و خود انگیزشی
  • کسب مهارت‌های دیجیتال

توسعه شرایط روحی و روانی

برای بهبود وضعیت روح و روان باید سعی کنید ذهن‌تان را از درگیری‌ها و پیش‌آمدها خالی کنید این مشکلات معمولاً ساخته ذهن هستند و در واقعیت اتفاق نمی‌افتند، اما اثرات زیادی بر وضعیت روان فرد می‌گذارند. در ادامه مواردی رو بیان می‌کنیم که در بهبود وضعیت روحی و روانی شما تأثیر بالایی دارند:

  • مدیتیشن و ورزش‌های ریلکسیشن
  • وقت گذراندن کنار خانواده و افراد تأثیر‌گذار
  • هر کاری که از انجام دادن آن لذت می‌برید و متوجه گذر زمان نمی‌شوید، مانند نواختن موسیقی، نقاشی و…
  • زمانی را برای خودتان بگذارید، به دور از هرگونه وسایل الکترونیکی یا هر عاملی که حواستان را پرت کند، با خودتان خلوت کنید

به بیرون جعبه بیاندیشید!

تفکر خارج از جعبه استعاره‌ای است به معنی فکر کردن به روشی متفاوت، غیرمعمولی، مبتکرانه یا از جنبه‌ای متفاوت. این اصطلاح در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ در حوزه مشاوره مدیریتی سرچشمه گرفت که مشاوران از مراجعان می‌خواستند پازل ۹ نقطه‌ای را که نیاز به تفکر جانبی داشت حل کنند. آن‌ها با استفاده از یک معمای خاص به نام “پازل نه نقطه” از یک کتاب در سال 1914 توسط سام لوید به نام Cyclopedia of Puzzles استفاده کردند. آن‌ها نمودار زیر را با دستورالعمل‌های زیر ارائه می‌دهند:
تمام 9 نقطه را با استفاده از چهار خط مستقیم یا کمتر، بدون بلند کردن قلم و بدون ردیابی همان خط بیش از یک بار، پیوند دهید.

بازی تفکر خارج از جعبه

وقتی بحث توسعه‌دادن به میان می‌آید ناخودآگاه به یاد توسعه‌دهندگان وب با دانش سرشار برنامه‌نویسی می‌افتیم که با تکیه بر دانش فنی، ساعات زیادی از شبانه روز را در حال برنامه‌نویسی هستند. محصولی که خلق می‌کنند بر خلاف پیچیدگی‌ها و موانع، بسیار دلنشین و رضایت‌بخش است.

چرا ما هم مانند یک برنامه‌نویس، شروع به نگارش برنامه زندگی خود نکنیم و کنترل آن را به دست نگیریم. توسعه فردی در زمینه فعالیت‌مان می‌تواند به شکل عادات ساده موفقیت‌آمیز شروع شود، مثلا روزی یک ساعت خواندن کتاب یا یادگیری مهارت‌های کوچینگ فردی در طول زمان در همان زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید از شما یک متخصص می‌سازد.


چه کارهایی باید انجام داد تا کار و زندگی به همان شکلی پیش برود که مراجع می‌خواهد.

متدهای متعدد و متنوعی را می‌توان به کار گرفت اما همه چیز به اصول مشخص کردن هدف در بخش‌های کلیدی و مهم زندگی فرد بستگی دارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت کوچینگ فردی به افراد کمک می‌کند تا تغییرات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنند و برای اجرای این تغییرات می‌بایست همه جوانب کار و زندگی خود را به دقت رصد کرده، برای داشته‌های خود ارزش قائل شوند، رفتارهای خود را تغییر دهند و از سایر تکنیک‌های مفید و سازنده بهره بگیرند.
کوچینگ شخصی می‌تواند به این موضوع بپردازد؛ رسیدن به یک تغییر مؤثر و سازنده در رفتارهای حال حاضر و آینده فرد. در مرحله مشخص کردن و اجرای اقدامات لازم مهارت‌های پرسشگری، انعکاس و بازخوردهای مؤثر، صادقانه و سازنده نقشی بسیار حیاتی دارند. کوچ به مراجع کمک می‌کند تا مسئولیت رشد و توسعه خود را بپذیرد و در نهایت او را یاری می‌دهد تا به اهداف از پیش تعیین شده‌اش برسد.

کوچینگ فردی می‌تواند؛

  • به شما کمک کند تا کشف کنید چه چیزهایی در زندگی شما حائز اهمیت هستند.
  • به شما کمک کند تا بفهمید می‌خواهید به کجا برسید.
  • به شما کمک کند تا بفهمید اگر زندگی‌تان به همان شکلی باشد که می خواهید، چه احساسی خواهید داشت .
  • به شما کمک کند تا موانع سر راهتان را از میان بردارید.
  • یک رویکرد مشارکت محور در پیش بگیرد تا بتوانید به زندگی دلخواهتان برسید.
  • به شما قدرت دهد تا لحظه‌های قدرتمند انتخاب را کشف کنید؛ تغییرات ماندگار به واسطه این انتخاب شکل می‌گیرند.

ما چه کاری انجام می‌دهیم؛

  • یک اتحاد و همبستگی پرقدرت را با شما داشته باشیم و کمک کنیم تا به خواسته‌هایتان برسید.
  • شما را راهنمایی کنیم، چشم اندازها و بازخوردهایی در اختیارتان قرار دهیم که به لطف آنها می‌توانید قدرت حرکت و استقامت را در زندگی خود پیاده کنید و مجموعه‌ای از اقدامات متمرکز و مؤثر را صورت دهید تا در نهایت به تعادل رسیده و احساس کنید موفق هستید.
  • به شما کمک کنیم تا به استعداد‌های فردی و منحصر به فرد خود واقف شوید و به شما قدرت دهیم به رؤیایتان برسید.
  • کمک کنیم تا میان کار و زندگی شخصی‌تان تعادل و توازن برقرار کنید.
  • به شما کمک کنیم تا یک رویکرد منحصر به فرد در زندگی داشته باشید که اهداف، ارزش‌ها، عادات و انگیزه‌های شخصی شما را شکل می‌دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدرسه توسعه فردی و کسب و کار علی مسچی

در مدرسه توسعه فردی و کسب و‌کار علی مسچی مهارت هایی را خواهید آموخت که به لطف آنها می‌توانید تغییرات بزرگی در زندگی و کسب‌و‌کارتان ایجاد کنید و از داشتن یک زندگی بهتر لذت ببرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش