اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805313975712608

بررسی ویژگی‌های ورق‌های ضد سایش

کد: 139805313975712608

http://bit.ly/2KQ6rnX

، تهران , (اخبار رسمی): در ادامه ویژگی‌های ورق ضد سایش، روش ساخت آن­ها، انواع مختلف آن و کاربردهای آنها بررسی شده است.

 ورق های ضد سایش
بررسی ویژگی‌های ورق‌های ضد سایش

ورق­‌های ضدسایش در مصارف گوناگونی در حوزه حمل مواد، سنگ معدن، ساخت و ساز و نوار نقاله استفاده می‌­شوند. در ساخت ورق‌های ضد سایش از روش نورد استفاده می­‌شود. ورق‌­های ضدسایش نوعی از ورق‌­های فولادی هستند که برای دوام آوردن طولانی مدت در شرایط دشوار تولید می­‌شوند.

طراحان کارخانه جات از ورق­‌های ضد سایش در ساخت قطعات حساسی که نیاز است عمر طولانی داشته باشند استفاده می­‌کنند. روی ورق ‌های تولید شده نام برند تجاری و شماره برینل آن حک شده است. اگر این محصول را در معرض سایش قرار گیرد تفاوت آشکار ورق‌ های ضد سایش با سایر ورق­‌های مشابه احساس می‌شود.

ورق ضد سایش ۴۰۰ 

ورق ضد سایش ۴۰۰ که به آن ورق، هاردوکس ۴۰۰ نیز می‌گویند. دارای عناصر مختلفی است که شامل:

۷ درصد سلیسیم، ۶ منگنز، ۴ درصدکروم، ۶ درصد مولیبدن، ۳ الی ۰٫۴ درصد کربن، ۵ درصد نیکل و همچنین مقادیر اندکی گوگرد، بور، فسفر است.

ورق‌ های ضد سایش درای خواص مهمی مانند جوشکاری، فرم دهی و ماشین کاری است که این خواص شامل ورق­‌های هاردوکس است و انواع دیگر است. بسته به ضخامت ورق­‌های Hardox 400 عناصر Cr، Ni، C، Mo، بکار رفته در آن تغییر می‌کند. ورق­‌های هاردوکس دارای استاندارد مشابه با ورق ‌های ضد سایش است که شامل:

استاندارد ۱۳۴۰۱،  استاندارد dillidur 500v، استاندارد dillidur 400v، است.

برندهای نظیر Hardox  

  • ورق ضد سایش کرسابرو ( creusabro )
  • ورق ضد سایش دورستات ( Durostat )
  • ورق ضد سایش ولدوکس ( Weldox )

ورق ضد سایش ۴۵۰ ( ورق۴۵۰ Hardox ) 

درجه سختی ورق‌ ها بر حسب برینل Brinell اندازه گیری می­‌شود و همراه با نام آن­ها درج می‌شود مثل ۴۵۰ Hardox و  Hardox 400 و …

وررق‌‌های هاردوکس ۴۵۰ و دیگر استاندارد­های ورق‌های هاردوکس دارای عمر طولانی بوده و توانایی اتصال پذیری و جوش پذیری بسیار زیادی دارد. همچنین این ورق‌ها در مواجهه با سایش و انقباضات قدرت تحمل زیادی دارند.

بسیار مقاوم در برابر انقباض و سایش است و همچنین این ورق و سایر استانداردهای ورق هاردوکس دارای عمر بالایی هستند.

ورق Hardox 450 دارای قابلیت جوش پذیری و اتصال پذیری بالایی است.

ورق ضد سایش دورستات 

از ویژگی‌های خاص این ورق‌هاتوانایی ماشین کاری و مقاومت در برابر سایش است که این خصوصیات مربوط به ساختار درونی دورستات است.

ورق ضد سایش دورستات Durostat از روش کوئنچ مستقیم ساخته می­‌شود و دورستات تنها ورق فولادی است که از این روش تولید می­‌شود. این ورق‌ها در کشور اتریش و توسط کمپانی وستالپاین ساخته می‌­شوند.

ورق‌­های دورستات دارای گرید­های سختی مختلفی از ۴۰۰ تا ۶۰۰ برینل هستند. ترکیبات شیمیایی موجود در ورق‌­های دورستات موجب شده تا این ورق‌ها نسبت به ورق‌های فولادی مشابه با درجه سختی یکسان خاصیت جوشکاری بالاتری داشته باشد. ورق­‌های دورستات با ضخامت پایین نیازی به گرم کردن قبل ازجوشکاری ندارند که علت آن ترکیبات شیمیایی به خصوص آن­هاست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهزیار فولاد صنعت

ورق استیل شرکت بازرگانی مهزیار فولاد صنعت تامین کننده انواع ورق استیل دکوراتیو و پانچ شده جهت مصارف ساختمانی و صنعتی ، ورق های استیل نسوز در ایران . به آلیاژی که پایه آن آهن است و کمتر از 2% کربن دارد استیل میگویند . ورق استیل ورقی با خاصیت فلز استیل است که دارای ویژگی های براقی ، زیبایی ، سطح صاف ، عدم خوردگی و زنگ زدگی است . تولید ورق استیل در ابعاد ، اندازه های مختلف و قطعات به صورت مربع و مستطیل صورت میگیرد و در نهایت به صورت رول و شیت عرضه میگردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار