اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806234037210871

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

کد: 139806234037210871

http://bit.ly/32IsKSy

، تهران , (اخبار رسمی): کانادا در سال‌های اخیر به یکی از محبوب ترین کشورها برای ایرانی‌ها تبدیل شده است. بسیاری از افراد هستند که برای تحصیل، کار یا زندگی به این کشور سفر می‌کنند و با توجه به شرایط تحصیلی مناسب، این کشور به یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان و دانش آموزان خارجی تبدیل شده است.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا
دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

کانادا دارای ۸۰ دانشگاه و ۲۴۰ کالج است و سالیانه نزدیک به ۱۵۰ هزار دانشجو از خارج  از خاک کانادا جهت ادامه تحصیل به این کشور سفر می‌کنند. اما در این میان افرادی هستند که با توجه به مقطع تحصیلی از شانس بالایی برای ادامه تحصیل در این کشور برخوردار هستند ولی در عین ناباوری در خواست آنها رد می‌شود.

در ادامه عوامل اصلی ریجکتی ویزای تحصیلی بیان شده تا در دفعات بعدی در نظر گفته شود.

در سال‌های اخیر نصف بیشتر افرادی که برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف درخواست ویزای تحصیلی کرده‌اند توسط اداره مهاجرت کانادا ریجکت شده‌اند. براساس آمار جدید اداره مهاجرت کانادا که بین ماه‌های ژانویه تا می سال ۲۰۱۸ گزارش داه شده بود، نشان داد که ۵۳ درصد افراد درخواست کننده ویزا ریجکت شده‌اند. این میزان که در بالا اشاره شده بود شامل همه مقاطع تحصیلی همچون دبستان، دبیرستان، کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد، برنامه‌های زبان و موسسات آموزشی است.

نرخ ردشدن ویزای تحصیلی در ۵ ماهه اول سال ۲۰۱۹ به ۳۹ درصد رسیده است. اما علل رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ بسیاری از کارشناسان سه دلیل عمده را برای آن بیان می‌کنند که عبارتند از :

  • ارائه اطلاعات نادرست در مدارک
  • مشخص نبودن قصد شخص متقاضی از سفر
  • نداشتن سلامتی کامل و شناخته شدن عنصر نامناسب از دید آفیسر پرونده

نرخ رد شدن ویزای تحصیلی در سال ۲۰۱۴ تنها ۲۸ درصد بوده است و در سال ۲۰۱۸ این میزان  به ۳۴ درصد رسیده  است. البته شایان ذکر است که تعداد درخواست ویزای تحصیلی هم در این سال‌های اخیر چند برابر شده است و به ۳۴۰ هزار درخواست در سال رسیده است.

گفتگوهای انجام شده با استادان دانشگاه‌ها و مسئولان اداره مهاجرت همگی بر این موضوع تاکید دارند که باید مدارک درست و با اعتبار ارائه شود تا درخواست مورد قبول واقع شود.

رابرت سامی رئیس دانشگاه سنت ماری کانادا (Saint Mary ) که ۳۹ درصد از دانشجویان آن از اتباع دیگر کشورها هستند اذعان می‌کند این دانشگاه  تقریباً ۹۰ درصد درخواست‌ها  برای ادامه تحصیل می پذیرد و آماری که اداره مهاجرت ارائه داده است را غیرواقعی می‌داند.

رابرت سامر همچنین، مسئول و رئیس بخش تحصیلات برای اتباع دیگر کشورها در کانادا است. او سعی دارد تعداد دانشجویان و دانش آموزان خارجی را به نصف بیشتر به تعداد کالج‌ها و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در کانادا برساند اما در مقابل مسئولان اداره مهاجرت نظر متفاوتی دارند.

آنها این عوامل را موجب رد درخواست ویزای تحصیلی می‌دانند:

  1.  اگر مشخص نباشدکه فرد متقاًضی بعد از اتمام تحصیل در کانادا به کشور خود باز می‌رود یا خیر درخواست رد می‌شود.
  2. اگر فرد تمکن مالی مناسب برای هزینه‌های تحصیلی و زندگی در کانادا را نداشته باشد درخواست او رد می‌‌شود
  3. اگر فرد متقاضی از سلامتی جسمی و فکری برخوردار نباشد و عنصر نامناسب شناخته شود درخواست او رد می‌شود
  4. اگر مدارک شخص متقاضی ناقص یا اطلاعات نادرست ارائه داده باشد درخواستش رد می‌شود.

دستیار رئیس اداره مهاجرت کانادا در پاییز گذشته اعلام کرد که عامل اصلی ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا اطلاعات نادرست شخص متقاضی است در همین رابطه  او گفت ۱۰ درصد نامه‌هایی که از طرف دانشگاه‌ها صادر می‌شود نادرست است. او حتی در این رابطه به نامه صادر شده برای شخص متقاضی اشاره کرد که نام دانشگاه در تمامی متن به اشتباه تایپ شده بود.

میزان رد شدن در خواست ویزا در مقاطع مختلف تحصیلی

میزان رد شدن درخواست ویزای تحصیلی برای کالج‌ها  و کارشناسی در حال افزایش است در حالی که میزان رد شدن در مقاطع پایین همچون دبیرستان به نسبت پایین‌تر  است. در سال ۲۰۱۴ میزان رد شدن درخواست ویزای تحصیلی برای کارشناسی ۲۰ درصد بوده است ولی در سال ۲۰۱۸ این آمار به ۳۷ درصد رسیده است و در  پنج ماه اول سال ۲۰۱۹ این نرخ به ۵۳ درصد رسیده است.

۵ سال پیش احتمال آنکه آفیسر پرونده درخواست ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در  مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تایید کند دو برابر درخواست شخص متقاضی برای تحصیل در کالج بوده است و این آمار هم اکنون به نسبت یکسان است.

کمترین نرخ رد شدن درخواست ویزای تحصیلی

کمترین نرخ  رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از :

  • مقاطع دکترا ۱۱ درصد
  • دبیرستان ۲۰ درصد
  • راهنمایی ۲۰ درصد
  • برنامه‌های حرفه‌ای ۳۱ درصد
  • برنامه‌های زبان ۳۱ درصد 

بیشترین نرخ ریجکتی ویزای تحصیلی

میزان ریجکت شدن ویزای تحصیلی برای هر کشور متفاوت است. کشورهای حوزه آفریقا بیشترین نرخ ریجکتی را در این سال‌های اخیر داشته‌اند.

کمترین نرخ ریجکتی ویزای تحصیلی

کشور ژاپن کمترین میزان رد شدن ویزای تحصیلی را در سال‌های اخیر داشته است و بعد از آن کشورهای اروپایی اسپانیا، لوگزامبورگ در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

میزان رد شدن درخواست ویزای تحصیلی برای هموطنانمان ۴۸ درصد بوده و تغییر به سزایی در این سال‌ها نداشته است.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا دو مرحله را باید طی کرد که این دو به ترتیب زیر است:

  • انتخاب دانشگاه یا موسسه آموزشی برای گرفتن پذیرش
  • اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مجموعه نیلاگشت به آدرس www.nilagasht.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیلاگشت

آژانس مسافرتی نیلاگشت |مجری خدمات تخصصی و لوکس سفر مرکز تخصصی خدمات ویزای کانادا و سایر کشورها خدمات رزرواسیون بیزینس لانج در تمام فرودگاهای دنیا

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش