اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806264051213023

طرز تهیه بورک

کد: 139806264051213023

http://bit.ly/32UmMyl

، تهران , (اخبار رسمی): بورک علاوه بر کشور ترکیه در سایر مناطق از جمله بالکان‌ها، قفقازها، ساکنان مشرق، ساکنان مدیترانه، اروپای شرقی و همینطور آسیای غربی استفاده می‌شود. بورک از ترکیب یک خمیر معروف به نام خمیر یوفکا یا فیلو و مواد مختلف تهیه می‌شود. بورک را می‌توان هم در فر پخت هم در روغن سرخ کرد.

طرز تهیه بورک
بورک گوشت تهیه شده با خمیر یوفکا

بورک چیست و از کجا آمده است؟

بورک که نحوه‌ی تلفظ صحیح آن با کسره بر حرف ر است(به ترکی Börek) یکی از محبوب ترین میان وعده‌ها در کشور ترکیه است. بورک علاوه بر کشور ترکیه در سایر مناطق نیز شناخته شده است.

این میان وعده‌ی لذیذ مدتی است که جای خود را در سفره‌های ایرانی نیز باز کرده است. بورک از ترکیب یک خمیر معروف به نام خمیر یوفکا یا فیلو و مواد مختلف تهیه می‌شود. بورک را می‌توان هم در فر پخت هم در روغن سرخ کرد.

انواع بورک

بورک انواع مختلفی دارد. بورک را هم به صورت یک تکه و در تابه های بزرگ می‌پزند و پس از پخت آن را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند و هم آن را به صورت تک نفره آماده می‌کنند.

افرادی که مایل هستند از بورک در وعده‌های صبحانه یا عصرانه استفاده کنند می‌توانند مقداری پنیر و سبزیجات در خمیر یوفکا بپیچید و برای سایر اوقات می‌توان از موادی مثل گوشت چرخ کرده، کالباس و سوسیس، مرغ، تخم مرغ، قارچ و .... هر چیزی استفاده کرد.

بورک گوشت و سیب زمینی

  • زمان آماده سازی: 15 دقیقه
  • زمان پخت: 30 دقیقه
  • مناسب برای: 6 نفر

مواد لازم میانی:

  • 1 عدد پیاز (بزرگ و خرد شده)
  • 450 گرم سیب زمینی (پوست کنده و خورد شده)
  • 450 گرم گوشت چرخ کرده
  • ½ قاشق غذاخوری فلفل دلمه‌ای
  • نصف مکعب عصاره گوشت یا عصاره سبزیجات (اگر نبود از نمک و سایر ادویه جات استفاده شود)

خمیر:

1 بسته خمیر یوفکا یا فیلو (حدودا 450 گرم خمیر یا 14 الی 18 ورق)

روغن (آفتاب گردان، کانولا، انواع روغن گیاهی _ ترجیحا به صورت اسپری)

برای روی بورک‌ها:

  • ½ پیمانه آب
  • 2 قاشق غذاخوری کره
  • ½ قاشق غذاخوری نمک

طرز تهیه:

در یک کاسه‌ی بزرگ پیاز، سیب زمینی، گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه‌ای و ادویه جات را کاملا مخلوط و کنار گذاشت. فر را بر روی 490 درجه فارنهایت (250 درجه سلسیوس) گرم کرد.

یک لایه خمیر را بر روی سطح کار خود پهن کرد و به خوبی بر روی آن روغن اسپری کرد ( یا با قلمو بر روی خمیر زد). به اندازه ی یک مشت از مواد را بر روی لبه‌ی خمیر گذاشته به طوری که ضامت آن حدود 2 انگشت شست باشد.

خمیر را به دور مواد مثل یک سیگار لوله کرد. روی خمیر لول شده را روغن زد. خمیر لوله شده را درون یک ظرف (قابلمه یا پیرکس) که به روغن آغشته شده گذاشت.

مراحل قبلی را برای تمام خمیرها (14 الی 18 ورق خمیر) تکرار کرد و تمام لوله‌ها را محکم در کنار هم درون ظرف گذاشت. ظرف را درون فر قرار داد.

دمای فر را به 450 درجه فارنهایت (230 درجه سلسیوس) کاهش داد. بعد از 8 تا 10 دقیقه‌‌ی اول پخت، ظرف را بیرون آورده و روی آن را با فویل پوشاند.

ظرف را به فر برگدانده و تا 20 دقیقه دیگر مواد را پخت. (مجموع پخت 30 دقیقه شود).

پس از خارج کردن بورک از فر، کره‌ی آب شده به همراه آب را روی آن اسپری و روی آن نمک پاشید. روی ظرف را با دستمال تمیزی پوشاند و اجازه داد خنک شود. بورک را به ابعاد دلخواه به صورت عمودی برش زده و سرو کرد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع خمیر و کادایف می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی میمذی به ادرس mimazy.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی میمذی

شرکت آریا کام پرهام با نام تجاری "میمذی" با شماره ثبت 518643 از سال 1393 تا به امروز در عرصه‌ی صادرات، واردات و پخش کالا فعالیت داشته است. نام میمذی برگرفته از نام باستانی "میمذ" در خطه‌ی پر نعمت "اهر، ارسباران" در "آذربایجان شرقی" یادآور اصالت این شرکت است.در سال 1397 میمذی به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چند ساله‌ی خود در عرصه ی واردات و پخش کالا، در راستای سیاست همگام سازی شرکت با تحولات روز حرفه‌ی خرید و فروش و نیز با هدف ارتباط نزدیک‌تر با تأمین‌کنندگان و مشتریان، اقدام به فعالیت در کسب و کار اینترنتی نمود. با گذشت زمان کسب و کارهای اینترنتی بطور شایان توجهی جایگاه خود را در زندگی روزمره مردم ارتقا داده‌اند. امروزه کمتر کسی است که خرید اینترنتی را تجربه نکرده باشد. مخصوصاً اگر شما دانشجو یا شاغل باشید بسیار مطلوب است که پس از چند جست‌و‌جوی ساده‌ی اینترنتی و مقایسه‌ی همزمان کالاها با هم، با صرف زمانی کوتاه خرید خود را انجام دهید. در واقع دسترسی اغلب مردم به اینترنت و تمایل روزافزون مشتریان به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، میمذی را بر آن داشته تا با اخذ مجوزهای لازم از وزارت صنایع، معادن و تجارت و نیز دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کند. به همین منظور میمذی توانسته طیف وسیعی از محصولات در زمینه‌ی ملزومات مصرفی خانگی، لوازم برقی، محصولات غذایی، بهداشتی و آرایشی از برندهای معتبر و استاندارد داخلی و خارجی را در قالب فروشگاه اینترنتی خود به فروش برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]