اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003045149213023

روش های پیشگیری از چین و چروک صورت

کد: 140003045149213023

https://bit.ly/3vl6ltq

، تهران , (اخبار رسمی): چین و چروک بخش طبیعی و جدایی‌ناپذیر فرایند پیری است. با افزایش سن،کلاژن و الاستین کمتری در پوست تولید می‌ شود و باعث نازک شدن،کاهش مقاومت پوست در برابر آسیب‌ها و ایجاد چین‌ و چروک روی آن می‌شود. خطوط روی پوست، چین‌وچروک محسوب می شود.

چین و چروک صورت و راه های پیشگیری

چین و چروک بخش طبیعی و جدایی‌ناپذیر فرایند پیری است. با افزایش سن،کلاژن و الاستین کمتری در پوست تولید می‌ شود و باعث نازک شدن،کاهش مقاومت پوست در برابر آسیب‌ها و ایجاد چین‌ و چروک روی آن می‌شود. خطوط روی پوست، چین‌وچروک محسوب می شود. کلاژن رشته‎های پروتئینی است که مسئول انعطاف پذیری، استحکام و یکپارچگی پوست است.بالا رفتن سن، سیگار کشیدن و مراقبت نکردن از پوست در برابر آلودگی هوا و نور خورشید باعث کم شدن کلاژن در بدن ما می شود. در نتیجه، پوست به راحتی، چروک می‌شود.

عوامل محیطی، کم‌آبی و سموم نیز باعث چین و چروک می‌شوند. نشانه‌های پیری پوست، در بعضی از افراد زودتر پیدا می شوند. به پیر شدن غیر طبیعی پوست، پیری زودرس می‌گویند. عوامل زیادی باعث پیری پوست می‌شوند که خوشبختانه برخی از آنها قابل کنترل هستند.

سبک زندگی و محیطی که در آن زندگی می‌کنید با نشانه‌های پیری پوست در جوانی ارتباط دارد. به عنوان مثال کشیدن سیگار و کمبود خواب به پیری پوست سرعت می‌بخشد.

نشانه‌های پیری پوست

لک های پوستی

لک های روی صورت و دست‌ها، نشانه ای از سالم نبودن پوست است. این لک‌ها معمولا به وسیله اشعه مضرر فرابنفش خورشید ایجاد می شود.این اشعه باعث دو رنگ شدن پوست و ایجاد لک‌های قهوه ای می‌شود.برای جلوگیری از ایجاد لک بر روی  پوست از کودکی به طور مداوم از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب مناسب و مرطوب‌ کننده خوب، در بلندمدت روی سلامت پوست شما تأثیر می‌گذارد. یکی از راه‌های مؤثر جلوگیری از پیری پوست، ایجاد چین و چروک و لک‌های تیره روی پوست، استفاده از ویتامین C است که موجب تولید کلاژن و الاستین می‌ شود و باعث جوان ماندن  پوست می‌شود.برای از بین بردن لک‌هایی که از قبل روی پوست‎ ایجاد شده‌، می‎توانید از کرم‌‌ لایه بردار و روشن کننده‌ی مناسب استفاده نمایید. استفاده مداوم از ویتامین c طبیعی و مصنوعی قادر است لک‌های پوستی را رفع کند و از ایجاد لک جدید جلوگیری کند.

چین و چروک

چین و چروک‌های پوست از رایج‌ترین نشانه‌های پیری پوست می باشد. دور چشم‌ها، پیشانی و گاهی اوقات لب‌ها، اولین قسمت‌هایی از پوست هستند که چروک می‌شوند.عادت‌هایی مثل سیگار کشیدن، اخم کردن زیاد، جمع کردن لب‌ها یا خوابیدن روی یک طرف صورت خط‌وط نازکی روی پوست ایجاد می‌کند،در صورتی که کلاژن و الاستین کافی در پوست نباشد، این خط‌ها عمیق می شود. برای رفع چین‌ و چروک صورت مصرف قند را کاهش دهید.

مصرف قند روی سلامت شما اثر دارد. قند در بدن شما باعث شروع فرآیند گلیکاسیون می‌شود و در گذر زمان موجب تجزیه کلاژن می‌شود . این امر منجر به پیر شدن پوست شما می گردد. بعضی روش‌های طبخ مثل گریل کردن و سرخ کردن هم با افزایش گلیکاسیون در ارتباطند. بهتر است پختن و آب‌پز کردن را جایگزین کنید. کاهش مصرف قند و چربی، به حفظ جوانی پوست شما کمک می‌نماید.

خشک (دهیدراته) شدن پوست

ظاهر خشک یکی از نشانه های پیری زودرس پوست می باشد. آب و هوای نامساعد، پوست را پوسته و حتی باعث ترک خوردن آن می گردد.پوست سالم و جوان کمتر خشک می شود زیرا قدرت تولید چربی‌ بیشتری دارد.البته خشک شدن پوست یکی از نشانه‌های ضعف ساختار درم (لایه‌ی زیرین پوست) و اپیدرم (لایه‌ی خارجی پوست) می باشد.خشکی پوست زمانی به وجود می آید که آب بین لایه‌های پوست از بین رفته و یا سدهای طبیعی که مانع از دست دادن آب می‌شوند، عملکرد خود را از دست داده باشند. همچنین تولید پروتئین‌های گلوکوزآمین که یکی از اجزای مرطوب کننده‌ی طبیعی پوست است، کم می شود. که همه‌ی این موارد باعث خشکی پوست می‌ گردد.

 لایه‌برداری پوست باعث بهبود عملکرد اپیدرم پوست و حفظ بیشتر آب در پوست نیز می گردد.

برای اینکه رنگ پوست شما شفاف تر و نشانه‌های خشکی پوست از بین برود، می‎توانید از آنتی اکسیدان ‌های قوی گیاهی مثل عصاره‌ی چای سبز و انواع توت، ویتامین ث و …استفاده کنید و همینطور  ترکیبات ضد التهاب که درعصاره ی گیاهی بابونه و بعضی گیاهان دیگر مانند جو دوسر و آرگان … و گنجاندن ویتامین‌های گروه ب در رژیم غذایی تاثیر زیادی در مقابله با خشکی و التهاب پوست شما دارد.استفاده از روغن نارگیل باعث نرمی پوست و حفظ رطوبت پوست شده و برای درمان خشکی پوست نیز مؤثر می  باشد.

برای جلوگیری از چین و چروک صورت خود را بشویید  و از مالیدن محکم صورت خود پرهیز نمایید. قبل از خواب،صورت را با پاک‌کننده‌ ملایم که بر پایه آب است تمیز و در نهایت، صورت خود را با کمی آب سرد بشویید.

ماساژ دادن صورت، گردش خون پوست را افزایش می‌دهد و پوست شما را درخشان، سالم و براق می‌کند. می‌توانید با انگشتان خود، صورت‌تان را ماساژ دهید.

روزانه برای جلوگیری از چین و چروک صورت خود را ماساژ دهید و

از سبزیجات کافی استفاده کنید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، مصرف زیاد میوه‌ها و سبزی‌های تازه و ورزش باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شوند. در عوض مصرف سیگار و همینطور درصد بالایی از مواد غذایی حاوی مواد قندی و کربوهیدرات پیچیده مانند نان، ماکارونی، برنج و … به روند پیری پوست سرعت می بخشند.

برای جلوگیری از پیری پوست، آن را مرطوب نگه دارید.

جلوگیری و کاهش چین و چروک‌ها

  • 1- دوری از خورشید و استفاده از کرم ضدآفتاب
  • 2- نکشیدن سیگار و دوری از دخانیات
  • 3- استراحت و داشتن خواب کافی
  • 4- خوابیدن به پشت 
  • 5- چشم‌تان را جمع نکنید، عینک آفتابی استفاده کنید
  • 6- ماهی و سویا بیشتر مصرف کنید
  • 6- مصرف بیشتر میوه و سبزیجات در برنامه غذایی
  • 7- استفاده  از مرطوب‌کننده و محصولات آبرسان
  • 8- پرهیز از شستوشوی زیاد پوست
  • 9- مصرف ویتامین  cبه صورت طبیعی و خوراکی و به صورت موضعی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی میمذی

شرکت آریا کام پرهام با نام تجاری "میمذی" با شماره ثبت 518643 از سال 1393 تا به امروز در عرصه‌ی صادرات، واردات و پخش کالا فعالیت داشته است. نام میمذی برگرفته از نام باستانی "میمذ" در خطه‌ی پر نعمت "اهر، ارسباران" در "آذربایجان شرقی" یادآور اصالت این شرکت است.در سال 1397 میمذی به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چند ساله‌ی خود در عرصه ی واردات و پخش کالا، در راستای سیاست همگام سازی شرکت با تحولات روز حرفه‌ی خرید و فروش و نیز با هدف ارتباط نزدیک‌تر با تأمین‌کنندگان و مشتریان، اقدام به فعالیت در کسب و کار اینترنتی نمود. با گذشت زمان کسب و کارهای اینترنتی بطور شایان توجهی جایگاه خود را در زندگی روزمره مردم ارتقا داده‌اند. امروزه کمتر کسی است که خرید اینترنتی را تجربه نکرده باشد. مخصوصاً اگر شما دانشجو یا شاغل باشید بسیار مطلوب است که پس از چند جست‌و‌جوی ساده‌ی اینترنتی و مقایسه‌ی همزمان کالاها با هم، با صرف زمانی کوتاه خرید خود را انجام دهید. در واقع دسترسی اغلب مردم به اینترنت و تمایل روزافزون مشتریان به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، میمذی را بر آن داشته تا با اخذ مجوزهای لازم از وزارت صنایع، معادن و تجارت و نیز دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کند. به همین منظور میمذی توانسته طیف وسیعی از محصولات در زمینه‌ی ملزومات مصرفی خانگی، لوازم برقی، محصولات غذایی، بهداشتی و آرایشی از برندهای معتبر و استاندارد داخلی و خارجی را در قالب فروشگاه اینترنتی خود به فروش برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی