اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139809074243113023

خمیر هزارلا چیست؟

کد: 139809074243113023

https://bit.ly/37UB1X1

، تهران , (اخبار رسمی): خمیر هزارلا یک خمیر ورقه ای است که حاوی صدها لایه نازک از کره و خمیر بوده و پس از پخت در فر، به یک خمیر ترد تبدیل می شود.

خمیر هزارلا چیست
خمیر هزار لا هومینا

خمیر هزار لا

در این مقاله می خوانید:

خمیر هزارلا چیست؟

طرز تهیه خمیر هزارلا

شرایط نگهداری خمیر هزارلا

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر هزارلا

طرز تهیه شیرینی یلدا با آناناس و خمیر هزارلا

معرفی خمیر هزار لا

خمیر هزارلایه آماده یکی از پرکاربردترین خمیرها در شیرینی پزی می باشد. رایج ترین مورد استفاده آن در تهیه شیرینی ناپلئونی است. جالب است بدانید در زبان فرانسه به شیرینی ناپلئونی mille feuille گفته میشود که دقیقا به معنی هزار لا است. خمیر هزارلا به انگلیسی puff pastry گفته می شود. در تهیه انواع شیرینی خشک ایرانی مثل شیرینی زبان از همین نوع خمیر میتوان استفاده کرد.

در واقع بیشترین موارد استفاده از خمیر هزارلایه در درست کردن انواع شیرینی ها و دسرها مثل پیراشکی می باشد. این خمیر بیشتر در فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد . برای اینکه بتوانید تشخیص دهید کدام شیرینی از خمیر هزارلا استفاده کرده است بهتر است به ظاهر شیرینی توجه کنید. اگر حالت پف مانند داشته باشد، بله، در این شیرینی از مواد اولیه خمیر هزارلایه استفاده شده است. با خمیر هزار لا و سایر محصولات مشابه مثل تل کادایف می توانید با درست کردن خوشمزه ترین و لذیذترین دسر ها و شیرینی ها شبی به یادماندنی برای خود و اعضای خانواده تان رقم بزنید.

مراحل تهیه خمیر هزارلا

خمیر هزارلا در تهیه شیرینی های زیادی استفاده می شود. خمیر هزارلا یک خمیر ورقه ای است که حاوی صدها لایه نازک از کره و خمیر بوده و پس از پخت در فر، به یک خمیر ترد تبدیل می شود.

1- آردی که از الک ریز عبور داده اید را در یک ظرف بریزید. نمک و آب را آرام آرام به آرد اضافه نمایید تا زمانی که خمیر به دست نچسبد. توجه داشته باشید که میزان اضافه کردن آب بسته به جذب آردهای مختلف متفاوت است. لذا آب را با احتیاط به مخلوط اضافه نمایید.

2- خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید. برای این منظور از روش سنتی ورز دادن خمیر و یا از سری خمیر‌گیر همزن استفاده نمایید.

3- خمیر را به شکل گلوله در‌آورید و روی خمیر را به کمک کارد آشپزخانه به صورت به‌علاوه برش بزنید. کمی آرد روی خمیر بپاشید سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

4- سطح میز کار را آرد‌پاشی کنید. خمیر را روی سطح کار قرار دهید و به کمک وردنه شروع به کوبیدن خمیر کنید. توجه داشته باشید که برای تهیه این خمیر از روش کشیدن وردنه بر روی خمیر استفاده نمی‌شود. در این مرحله خمیر را به شکل به‌علاوه باز کنید و مواد میانی (کره سرد) را وسط خمیر قرار دهید و 4 طرف آن را روی کره ببندید تا اصطلاحا شکلی شبیه به بقچه پیدا کند.

5- در این مرحله مجددا سطح کار را آرد‌پاشی کنید و خمیر را به کمک وردنه به شکل مستطیل باز کنید. از کشیدن وردنه روی سطح خمیر خودداری کنید.

6- پس از باز کردن خمیر به شکل مستطیل می‌بایست خمیر را به شکل 4 لا تا کنید. برای این منظور اضلاع کوچکتر را تا نیمه روی هم بیاورید و سپس کل خمیر را تا کنید. خمیر را به یک سینی که از قبل آرد‌پاشی کرده‌اید منتقل نمایید و روی آن را با کیسه بپوشانید و به مدت 20 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

7- این فرایند تا کردن و استراحت دادن خمیر را تا 4 مرحله ادامه دهید. در مجموع 16 بار خمیر را تا خواهید کرد. توجه داشته باشید که پس از هربار تا کردن خمیر، آرد اضافی را به کمک قلم‌مو از روی آن کنار بزنید

8- پس از آخرین مرحله تا کردن، خمیر را بسته به مورد استفاده آن به قطر تقریبی نیم‌ سانتی‌متر باز کنید.

درجه حرارت فر را بر روی 200 درجه سانتی‌گراد تنظیم نمایید و پس از گرم شدن، خمیر را به مدت 60 دقیقه پخت کنید. نکته قابل توجه در مورد زمان پخت این خمیر این است که درجه حرارت فر را می‌بایست در طول این یک ساعت به مرور کم کنید. برای این منظور ابتدا 9- 30 دقیقه با درجه حرارت 200 درجه سانتی‌گراد، سپس درجه حرارت را روی 170 تنظیم نمایید و به مدت 15 دقیقه به فرایند پخت ادامه دهید و به همین منوال در 15 دقیقه پایانی حرارت را کم کنید تا زمانی که پخت کامل صورت بگیرد.

شرایط نگهداری و استفاده از خمیر هزارلا

1- خمیرهزارلای مورد استفاده خود را هرگز در دمای معمولی و در بیرون از یخچال نگهداری نکنید.

2- در صورتی که خمیر هزارلا را به مدت طولانی در دمای محیط نگهداری کنید، کره استفاده شده  در آن بیش از حد عادی نرم و ذوب می شود و همین موضوع باعث می شود خمیر بیش از حد نرم باشد و حالت چسبندگی داشته باشد و در هنگام درست کردن شیرینی به دست شما بچسبد و در زمان پخت کیفیت مرد نیاز را نداشته باشد. و بعد از پخت هم  ظاهر و طعم آن نطابق میل نمی شود.

3- آماده سازی خمیر هزارلا بایستی در محیطی کاملا سرد و با استفاده از ابزار کمکی سرد انجام شود. همچنین به منظور عدم شل شدن و چسبندگی خمیر، باید تمام مراحل درست کردن آن با سرعت بالا و دقت کافی انجام شود.

4- چنانچه قصد دارید با خمیر هزارلا شیرینی یا غذا تهیه فرمایید مقدار کمی از آن را از یخچال خارج کرده و با آن کار کنید و مابقی خمیر را در یخچال نگهداری کنید ، هیچ وقت تمام مقدار خمیر را از یخچال خارج نکنید و کنار دست خود نگذارید چون در زمان کار خمیر قطعا شل می شود و خاصیت خود را از دست می دهد. اگر احساس کردید که خمیر شل می شود و کمی چسبنده شده است بلافاصله آن را در یخچال سرد فرمایید.

5- اگر خمیر هزارلا را خودتان در منزل تهیه کرده اید و بعد فریز نموده اید و یا از خمیر هزارلا آماده فریز شده استفاده کرده اید باید دقت کنید تا مراحل یخ زدایی کامل انجام شود ، اگر خمیر کاملا یخ زدایی نشود بعد از پخت ترک های کوچک و عمیق برمی دارد

6- برای استفاده از خمیر هزارلا فریز شده آن را از شب قبل به یخچال منتقل کنید تا به آهستگی و در دمای خنک یخچال یخ زدایی گردد تا کیفیت مطلوبی پیدا کند.اگر زمان ندارید می توانید خمیر را 1 تا 2 ساعت در دمای محیط قرار دهید تا کاملا یخ آن باز شود

کمک گرفتن از آرد در استفاده از خمیر هزارلا

1- در تهیه و رول کردن خمیر هزارلا  سعی کنید از آرد استفاده فرمایید ، سطح کار را آرد پاشی کنید  اما مقدار آرد نباید زیاد باشد که خمیر سفت نشود و همین طور در رول کردن لایه های خمیر از آرد باید استفاده کنید.

2- بعد از آماده کردن خمیر آردهای اضافی را از روی خمیر با برس بتکانید و کاملا آردهای اضافی را بردارید تا کیفیت خمیر کم نشود و بعد از پخت بافت و طعم خوبی خود را حفظ کند.

3- خمیر هزارلا را بیش از حد ورز ندهید

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر هزارلا

خمیرهزارلا را به شکل مربع یا مستطیل به قطر 5/1 تا 1 سانتی متر باز کرده و با قالب شیرینی زبان، خمیر را قالب می زنیم و با نوک کارد تیزی وسط خمیر را از طول برش 2 سانتی می زنیم و سطح آنها را با شربت کارامل و تخم مرغ مخلوط شده ( شربت کارامل: شکر را روی حرارت بخار آب ذوب کرده و تخم مرغ را به آن می افزاییم ) تزئین می کنیم و در سینی فرمی چینیم و آن را در وسط پنجره فر روی درجه 400 فارنهایت، مدت 20 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها پف کرده و بپزند.

در صورتی که جوهرلیمو خمیر بیش از حد معین شده مصرف شود، شیرینی زبان کج خواهد شد. همچنین داغ بودن زیادی فر باعث سوخته شدن سطح شیرینی ها خواهد شد و مغز آنها نپخته خواهند ماند.

طرز تهیه شیرینی یلدا با آناناس و خمیر هزارلا

برای درست کردن این شیرینی به خمیر هزارلا و کمپوت آناناس نیاز داریم

خمیر هزار لا را باز کرده و به مربع هایی به قطر حلقه آناناس برش می زنیم، سپس مطابق شکل شیرینی ها را می بندیم. توجه فرمایید که این شیرینی را با میوه های دیگر هم می توان درست کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی میمذی

شرکت آریا کام پرهام با نام تجاری "میمذی" با شماره ثبت 518643 از سال 1393 تا به امروز در عرصه‌ی صادرات، واردات و پخش کالا فعالیت داشته است. نام میمذی برگرفته از نام باستانی "میمذ" در خطه‌ی پر نعمت "اهر، ارسباران" در "آذربایجان شرقی" یادآور اصالت این شرکت است.در سال 1397 میمذی به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چند ساله‌ی خود در عرصه ی واردات و پخش کالا، در راستای سیاست همگام سازی شرکت با تحولات روز حرفه‌ی خرید و فروش و نیز با هدف ارتباط نزدیک‌تر با تأمین‌کنندگان و مشتریان، اقدام به فعالیت در کسب و کار اینترنتی نمود. با گذشت زمان کسب و کارهای اینترنتی بطور شایان توجهی جایگاه خود را در زندگی روزمره مردم ارتقا داده‌اند. امروزه کمتر کسی است که خرید اینترنتی را تجربه نکرده باشد. مخصوصاً اگر شما دانشجو یا شاغل باشید بسیار مطلوب است که پس از چند جست‌و‌جوی ساده‌ی اینترنتی و مقایسه‌ی همزمان کالاها با هم، با صرف زمانی کوتاه خرید خود را انجام دهید. در واقع دسترسی اغلب مردم به اینترنت و تمایل روزافزون مشتریان به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، میمذی را بر آن داشته تا با اخذ مجوزهای لازم از وزارت صنایع، معادن و تجارت و نیز دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کند. به همین منظور میمذی توانسته طیف وسیعی از محصولات در زمینه‌ی ملزومات مصرفی خانگی، لوازم برقی، محصولات غذایی، بهداشتی و آرایشی از برندهای معتبر و استاندارد داخلی و خارجی را در قالب فروشگاه اینترنتی خود به فروش برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]