اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009205571813023

مهمترین ویژگی های یک شامپوی موی مناسب

کد: 140009205571813023

https://bit.ly/31X60mZ

، تهران , (اخبار رسمی): پاک کننده و شوینده هایی که در شامپوی مورد استفاده شما به کار رفته و در فرایند ساخت آن شامپو استفاده شده مهمترین و اولین موردی است که در خرید شامپو و انتخاب یک شامپوی موی مناسب مهم می باشد و باید مد نظر قرار گیرد.

مهمترین ویژگی های یک شامپوی موی مناسب
مهمترین ویژگی های یک شامپوی موی مناسب

مهمترین نکات در انتخاب شامپوی موی مناسب

مقدمه:

پاک کننده و شوینده هایی که در شامپوی مورد استفاده شما به کار رفته و در فرایند ساخت آن شامپو استفاده شده مهمترین و اولین موردی است که در خرید شامپو و انتخاب یک شامپوی موی مناسب مهم می باشد و باید مد نظر قرار گیرد.

سازگاری شامپوی موی انتخابی توسط شما با موهایی که دارید، نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال اگر موهای خشک و شکننده دارید، بایستی از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کنید. و یا اگر موهایتان رنگ  شده باشد خیلی خوب هست که شامپوی مخصوص موهای رنگ شده را انتخاب کنید تا سازگاری شامپو با مو را حفظ کنید.

استفاده یا عدم استفاده ی از عصاره های گیاهی مختلف در ساختارانواع شامپوها موجود در انتخاب نوع شامپو هم اهمیت بالایی دارد. برای نمونه اگه موهای شما خشک می باشد بهتراست که شامپویی را استفاده نمایید که در ساختار آن  عصاره آووکادو بکار رفته باشد. عصاره آووکادو ویتامین های A، E و D را به صورت طبیعی دارا می باشد و خاصیت ضد التهابی خفیفی دارد و در افرادی که پوست های حساس و شوره سر دارند، بسیار مؤثر می باشد.

این ماده بدون آنکه ظاهر چرب یا حالت سنگین روی مو ایجاد کند، لایه ای بسیار نازک چربی بر روی موی شما باقی می گذارد. همچنین وجود ویتامین هایی با منشاء طبیعی در این عصاره باعث تغذیه ریشه مو و ترمیم و محافظت مو در برابر عوامل نامساعد خارجی می شود. اگر موهایی نازک و لخت دارید، عصاره گیاه جوجوبا از نازک شدن و شکنندگی موهای شما جلوگیری کرده و باعث محکم تر شدن و حجیم شده موهای شما می شود.

شوینده های قوی سدیم لوریل سولفات و یا سدیم لورت سولفات

 برای انتخاب شامپو باید دقت کنیم که شوینده های قوی مثل سدیم لوریل سولفات و یا سدیم لورت سولفات در اون به کار نرفته باشد. این نوع سورفاکتانت ها چون دارای قیمت پایینی هستند و دارای قدرت شویندگی بالا و کف زیاد هستند، در بین مصرف کننده ها رواج بسیاری داشته و از پر مصرف ترین سورفاکتانت ها در تهیه شامپوها محسوب می شوند. این مواد دارای عوارض مختلفی  مثل خشکی و تحریک پوست سر دارند که باعث التهاب و خارش پوست می شود و احتمال بروز شوره سر را بالا می برند و در نهایت، سبب ریزش موها می شوند.

موی سر جزو مهمترین بخش های ظاهری یک فرد از نظر زیبایی است. بهترین pH برای شامپوهای مو در حدود 5 تا 5.5 می باشد، که pH طبیعی پوست و مو می باشد و وجود و حفظ این PH در سطح پوست از رشد باکتریها جلوگیری می کند. پس برای جلوگیری از رشد باکتری ها که باعث ریزش م می شوند، باید شامپو با پی اچ مناسب انتخاب کنید.

انتخاب شامپوی مناسب برای مو

هر کدام از شما دارای موهای خاص خود هستید. شامپوهای گوناگونی بسته به فرم و رنگ و کیفیت مو در بازار موجود هستند. انتخاب شامپوی خوب و سازگار با موها کار سخت و پیچیده‌ای نیست و راه حل‌ بسیار ساده‌ای دارد. با کمی دقت و توجه به چند نکته می توانید شامپوی مناسبی برای موهای خود انتخاب کنید که با موهای شما به خوبی سازگاری داشته باشد و نیاز شما را برطرف کند. برای آنکه بهترین شامپو را برای موهای خود انتخاب کنید مهمترین نکته شناخت جنس مویتان می باشد

جنس موهای شما به چند دسته تقسیم می شود:

موهای چرب:

وظیفه اصلی یک شامپو مناسب، تمیزکردن مو و علاوه بر آن از بین بردن چربی پوست سر و مو‌هایتان است، اگر سرعت چرب شدن موهای شما بالاست، و موی شما سریع بعد از شستشو چرب می شود، شامپوی شما  انتخاب می کنید، باید مخصوص موهای چرب باشد.  این نوع شامپوها شامپوهایی که خاصیت پاک کنندگی بالایی دارند و زیاد کف می‌کنند. فقط ۱تا ۲بار در هفته باید از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کنید. استفاده بیش از حد این شامپوها احتمال فعال شدن تولید سببوم  ( نوعی چربی است که توسط غدد چربی موجود در پوست ترشح می شوند ) و در نتیجه تولید چربی بیشتر می‌شود.

موهای خشک:

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که موهای خشک دارید باید شامپویی با مواد مغذی فعال  که دارای  سرامید و اسیدهای چرب ضروری هستند، را انتخاب کنید.همچنین باید از شستشوی مکرر موهای خود خودداری کنید و یک بار شستشو در هفته انجام دهید همچنین براشینگ زیاد که حرارت آن باعث شکنندگی موها می شود خودداری نمایید. بهتر است هرگز از حالت دهنده ها استفاده نکنید.

موهای ترکیبی:

 اگر حالت موهای شما به گونه ای باشد که پوست سر و ریشه موی حالت چرب داشته باشد ولی ساقه موها به دلیل رنگ و دکلره های پی در پی خشک و آسیب دیده باشد، در این حالت می توان گفت که حالت موهای شما ترکیبی است. در این موارد باید موهای خود را با یک شامپوی ملایم که PH خنثی دارد، شستشو دهید.

راه مراقبت ازاین ‌گونه موها، مراقبت های مخصوص از موهای خشک و مو خوره شده و استفاده مرتب از ماسک بر پایۀ موی شما ، روی سطح ریشه های مو، می باشد.

موهای دارای شوره‌

 اگر از آن دسته افرادی هستید که دارای شوره در موهای خود هستیدو از این بابت احساس شرمندگی و خجالت در جمع می کنید باید شامپوی ضد شوره استفاده کنید. قبل از درمان شوره سر وانتخاب شامپوی مناسب، ابتدا باید تشخیص دهید که شوره  موهای شما خشک یا چرب می باشند. شوره های خشک به گونه ای هستند که از پوست سر جدا می شوند و در هنگام شانه کردن مو بر روی شانه ها می ریزند ولی  شوره های چرب روی پوست سر می چسبند و باعث خارش پوست سر می شوند و حالت چسبندگی به پوست سر دارند.

شامپوها ضد شوره اکثرا دارای ترکیباتی گیاهی مثل گزنه،مریم گلی،آلوورا، کالاندولا، جوجوبا، آرگان، و …. بوده خواص و تاثیرات خوبی در کاهش ریزش مو میگذارند . همپنین بسیاری از این مواد در کاهش التهابات کف سر موثر بوده میتوانند به افراد جهت کاهش خارش و کم شدن تحریکات پوست سر کمک کنند.

درمان شوره سر

 برای موهای معمولی شامپویی را انتخاب کنید که از ایجاد خارش کف سر جلوگیری نماید. یک شامپو با مواد پاک‌کننده و مرطوب کننده برای موهای حساسی که سریع دچار خارش می‌شوند، گزینه مناسبی است. برای درمان شوره های خشک، در طول ۱ماه از شامپوی ضد شوره ۱تا ۲بار در هفته استفاده نمایید و توجه کنید که مصرف بیشتر آن باعث تحریک شدن پوست سر می شود. سپس درمان پیشگیرانه را با استفاده از شامپوی ضد شوره هر ۱۵روز یکبار ادامه دهید.

موهای رنگ شده

موهای رنگ شده نسبت به نوع موهای دیگر به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد. انتخاب شامپو برای موهای رنگ شده کار پیچیده ای به نظر می رسد. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، به سلامت موهای شما آسیب می رسانند و انعطاف مو را کاهش می دهند. همچنین، شکستگی، خشکی و موخوره ی موهای شما را بیشتر می کنند.

بنابراین، اگر فقط چند هفته پس از رنگ کردن، متوجه شدید که موهایتان مثل روز اول نیست، باید بدانید این مشکل مختص شما نیست. این یعنی زمان آن رسیده که روال خود را تغییر دهید و بهتر است این کار را با انتخاب یک شامپو برای موهای رنگ شده مناسب آغاز کنید. دقت داشته باشید که ۷۲-۴۸ ساعت پس از رنگ کردن مو، آن را شامپو نکنید. برای افزایش آبرسانی به موها و محافظت از آنها در برابر عوامل مخرب،سعی کنید از محصولات با کیفیت استفاده کنید.

 با توجه به اینکه رایج ترین ماده ی شیمیایی موجود در شامپوها، سولفات است. سولفات پاک کننده ای قوی برای از بین بردن چربی و تولید کف است که بیشتر ما به آن عادت داریم.

با مصرف شامپوی حاوی سولفات ساقه مو متورم و کوتیکول مو باز می شود. بنابراین، رنگ سریع تر از روی آن پاک می شود. ولی محصولات مخصوص موهای رنگ شده، حاوی مواد نرم کننده و ترمیم کننده ای هستند که به آبرسانی و سلامت مو کمک می کنند. همچنین، یادتان باشد از شامپوهای روشن کننده استفاده نکنید، زیرا این شامپوها سرعت از بین رفتن رنگ مو را افزایش می دهند.

موهای نازک:

دقت داشته باشید که هرچه موهای شما نازک تر باشد، به سرعت چرب خواهند شد. از شامپو های کرمی و نرم کننده ها استفاده نکنید و به جای آن به عنوان مثال  شامپو های ملایم و حجم دهنده و  روزانه می توانید استفاده کنید.

موهای موجدار:

در صورتی که دارای موهای موجدار و تقریبا خشکی هستید، برای نرمتر شدن موهایتان  بیشتر از شامپو در حالت نرم کننده  و حالت دهنده استفاده کنید.

شامپو بچه

شامپوهای بچه  برای اینکه سولفات و ترکیبات سوزاننده ندارند، طرفدارانی در بزرگسالان هم دارند و برخی افراد فکر می کنند اگر دچار ریزش مو شده اند برای کم کردن تاثیر منفی شامپوها روی موهای در حال ریزش از شامپوی بچه استفاده کنند اما این همیشه درست نیست . اگر موی خیلی چربی داشته باشید یا مشکل شوره و یا  عفونت قارچی در موهای سر وجود داشته باشد استفاده از شامپوی ضعیفی مثل شامپوی بچه به هیچ وجه گزینه مناسبی نیست.

نرم کننده مو

کمی خشک شدن مو بعد از حمام طبیعی است. اما اگر این خشکی و گره خوردگی آزار دهنده است، از نرم کننده استفاده کنید. برخی به اشتباه فکر می‌کنند که استفاده از نرم کننده‌ها مضر است. اما در صورت استفاده صحیح از نرم کننده، مو نرم و از گره خوردگی آن جلوگیری می‌شود. توجه داشته باشید که بهتر است شامپو را روی کف سر و نرم کننده و ماسک را روی ساقه و نوک مو بزنید.

نکته آخر اینکه بهتر است هرچند وقت یک بار شامپوی همیشگی خود را تغییر دهید. اینکار باعث می‌شود مو به یک محصول عادت نکند و پاکسازی مو عمیق تر شود. علاوه بر این همیشه محصولات بهتری هم وجود دارند و شما می توانید آنها را امتحان کنید. شما می توانید انواع شامپو و محصولات مراقبت مو را به صورت آنلاین از فروشگاه میمذی تهیه و درب منزل تحویل بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی میمذی

شرکت آریا کام پرهام با نام تجاری "میمذی" با شماره ثبت 518643 از سال 1393 تا به امروز در عرصه‌ی صادرات، واردات و پخش کالا فعالیت داشته است. نام میمذی برگرفته از نام باستانی "میمذ" در خطه‌ی پر نعمت "اهر، ارسباران" در "آذربایجان شرقی" یادآور اصالت این شرکت است.در سال 1397 میمذی به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چند ساله‌ی خود در عرصه ی واردات و پخش کالا، در راستای سیاست همگام سازی شرکت با تحولات روز حرفه‌ی خرید و فروش و نیز با هدف ارتباط نزدیک‌تر با تأمین‌کنندگان و مشتریان، اقدام به فعالیت در کسب و کار اینترنتی نمود. با گذشت زمان کسب و کارهای اینترنتی بطور شایان توجهی جایگاه خود را در زندگی روزمره مردم ارتقا داده‌اند. امروزه کمتر کسی است که خرید اینترنتی را تجربه نکرده باشد. مخصوصاً اگر شما دانشجو یا شاغل باشید بسیار مطلوب است که پس از چند جست‌و‌جوی ساده‌ی اینترنتی و مقایسه‌ی همزمان کالاها با هم، با صرف زمانی کوتاه خرید خود را انجام دهید. در واقع دسترسی اغلب مردم به اینترنت و تمایل روزافزون مشتریان به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، میمذی را بر آن داشته تا با اخذ مجوزهای لازم از وزارت صنایع، معادن و تجارت و نیز دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کند. به همین منظور میمذی توانسته طیف وسیعی از محصولات در زمینه‌ی ملزومات مصرفی خانگی، لوازم برقی، محصولات غذایی، بهداشتی و آرایشی از برندهای معتبر و استاندارد داخلی و خارجی را در قالب فروشگاه اینترنتی خود به فروش برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان