اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980710409678197

آموزش راه اندازی PS VR

کد: 13980710409678197

http://bit.ly/30HFhEA

، تبریز , (اخبار رسمی): این روزها Virtual Reality یا VR که در فارسی با عنوان واقعیت مجازی شناخته می‌شود، پیشرفت‌های زیادی کرده است. بیشتر افراد تا سطح بالایی با این مقوله آشنا هستند. واقعیت مجازی، طوفانی در دنیای فناوری و به خصوص در دنیای بازی‌های رایانه‌ای به وجود آورد.

آموزش راه اندازی PS VR
آموزش راه اندازی PS VR

اگر شخصی از PlayStation VR استفاده کرده‌ باشد، می‌داند که راه‌اندازی آن کمی پیچیده است. در این مقاله راه‌اندازی PS VR آموزش داده می‌شود.

فناوری پلی‌استیشن VR

VR یا همان واقعیت مجازی در واقع انسان را با عصر جدیدی روبرو ساخته است و نه تنها در زمینه آموزشی و تکنولوژی مفید بوده بلکه در زمینه سرگرمی نیز بسیار موفق بوده است. مسلما هیچ شرکتی نمی‌تواند همانند سونی در زمینه تولید دستگاه‌های سرگرمی به خوبی عمل کند. البته اگر شخصی دستی به هدست PS VR برده باشد بی شک این قضیه را تایید خواهد کرد. با PlayStation VR شخص رسما در دنیای بازی‌ها غرق می‌شود. افرادی که تا به حال هدست واقعیت مجازی PlayStation VR را نخریده‌اند، احتمالا وقت آن رسیده است که دستی به این وسیله برده و آن را امتحان کنند.

شرکت سونی هدست PS VR را برای کنسول‌های PS4 و PS4 Pro در نظر گرفته و این هدست تنها با این کنسول‌ها سازگاری دارد. البته هدست مورد بحث با PS4 slim نیز بیگانه نیست و تمامی کنسول‌های این نسل سونی را پشتیبانی می‌کند.

آموزش راه‌اندازی PS VR

راه اندازی درست و اصولی هدست واقعیت مجازی PS VR در ابتدا می‌تواند کمی سردرگم کننده باشد. ولی اینجا سعی شده است به سادگی توضیح داده شود.

اولین نکته این است که دو مدل از آن در بازار موجود است که کمی باهم تفاوت دارند. پس اگر شخصی قصد خرید هدست PS VR را دارد، این اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کند. یکی از آنها نسخه اولیه یا لانچ است و شماره مدل CUH-ZVR1 را دارد و دیگری که نسخه بعدی این هدست است شماره مدل CUH-ZVR2 را داشته و نسخه به روزرسانی شده هدست PS VR محسوب می‌شود. البته اکثرا در بازار نسخه دوم یافت می‌شود.

آموزش راه‌اندازی PS VR حداقل حدود ۳۰ دقیقه وقت را خواهد گرفت؛ و اگر شخص حرفه‌ای نباشد شاید بیشتر از اینها نیز طول بکشد.

اولین نکته این است که دو مدل از آن در بازار موجود است که کمی باهم تفاوت دارند. پس اگر شخصی قصد خرید هدست PS VR را دارد، این اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کند. یکی از آنها نسخه اولیه یا لانچ است و شماره مدل CUH-ZVR1 را دارد و دیگری که نسخه بعدی این هدست است شماره مدل CUH-ZVR2 را داشته و نسخه به روزرسانی شده هدست PS VR محسوب می‌شود. البته اکثرا در بازار نسخه دوم یافت می‌شود.

در نسخه دوم برخی موارد بهبود یافته است و مثلا کابل استریم 4K HDR فراهم شده است. همچنین کمی در اتصال بخش‌های مختلف هدست نیز تغییراتی به وجود آمده که مسلما بهتر از نسخه اول است. 

راه‌ اندازی نسخه CUH-ZVR2 هدست پلی استیشن VR (نسخه دوم)

برای راه اندازی PlayStation VR کافی است مراحل زیر را دنبال کرد:

  • پورت HDMI را در واحد پردازشگر یا باکس کوچک سیاه همراه هدست PS VR قرار داد و به تلویزیون متصل کرد.
  • دوربین پلی‌استیشن را به PS4 خود متصل کرد. دوربین باید ۴٫۵ تا ۵ فوت از سطح زمین فاصله داشته باشد.
  • یک کابل HDMI را به PS4 خود وصل کرده و سپس پورت HDMI پلی استیشن ۴ را به واحد پردازنده متصل کرد.
  • کابل USB را به پشت دستگاه پردازشگر و سپس جلوی PS4 خود متصل کرد.
  • کابل برق را به یک منبع برق متصل کرده و سپس به پشت دستگاه پردازشگر وصل کرد.
  • کابل هدست PS VR را به قسمت جلوی دستگاه متصل کرد. در این قسمت دو درگاه وجود دارد و هر دو کابل و پردازشگر نماد خاص خود را دارند.
  • هدفون‌های خود را به قسمت پایین هدست PS VR متصل کرد.
  • تلویزیون و PS4 را روشن کرد.
  • کلید پاور در قسمت پایین و جلو هدست را نیز فشار داد. هنگامی که هدست با موفقیت روشن شود می‌توان شاهد آشکار شدن نور آبی رنگی در قسمت جلوی هدست PS VR بود.
  • دستورالعمل نشان داده شده روی صفحه هدست را پیگیری کرده و هدست را مورد استفاده قرار داد. در این محرله راه اندازی PlayStation VR به اتمام رسیده است.

علاقه‌مندان به موضوعات پیرامون بازی و ابزار آنمی‌توانند به آموزش راه اندازی PS VR بپردازند یا به سایت برتر دیجیتال به آدرس bartardigital.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برتر دیجیتال

برتر دیجیتال ایده برتر دیجیتال از آذر ماه ۱۳۹۵ شروع شد و فعالیت رسمی خود را از مهر ماه ۱۳۹۶ آغاز کرد. برتر دیجیتال که به عنوان پشتوانه، تجربه ۱۰ ساله در زمینه فعالیت در بازار موبایل و تبلت، و تجربه ۲۰ ساله در زمینه فروش انواع محصولات حوزه بازی را با انبوهی از مشتریان ثابت در کارنامه خود دارد،با انگیزه گسترش خدمت رسانی خود به اقشار و جمع بیشتری از مردم عزیز ایران، فروشگاه اینترنتی خود را دایر نمود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش