اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807214125910871

قوی ترین پاسپورت جهان در سال 2019

کد: 139807214125910871

http://bit.ly/2VEw3bk

، تهران , (اخبار رسمی): میزان قدرت پاسپورت‌ها با سنجه‌های مختلفی اندازه گیری می‌شود و براساس آن هرساله رتبه بندی می‌شوند. با نزدیک شدن به انتهای سال ۲۰۱9 شرکت مشاوره «هنلی و شرکا» Henley لیست پاسپورت‌های جهان را از نظر میزان دسترسی به کشورهای مختلف (بدون اخذ ویزا) منتشر کرده است.

قوی ترین پاسپورت جهان در سال 2019
قوی ترین پاسپورت جهان در سال 2019

کشورهای آسیایی گوی رقابت را از دیگر کشورها ربوده‌اند و در صدر جدول قرار گرفته‌اند. در لیست جدید کشورهای آسیایی سنگاپور و ژاپن در رتبه نخست قرار گرفته‌اند .شهروندان این دو کشور می‌توانند آزادنه بدون اخذ ویزا به 189 کشور سفر کنند.

کشورهای کره جنوبی، فنلاند و آلمان با  دسترسی داشتن به ۱۸۸ کشور بدون روادید به صورت مشترک در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند . علت قرار گرفتن پاسپورت فنلاند در رتبه دوم مدیون سیاست درهای باز  خود برای شهروندان پاکستان است. دولت پاکستان به تازگی سیستم ویزای الکترونیکی  (ETA)  را راه‌اندازی کرده که به شهروندان بیش از ۵۰ کشور از جمله فنلاند اجازه دسترسی آزادتر داده است. در این لیست اتباع کشورهایی همچون سوئیس، مالت، امارات و لوکزامبورگ قرار دارند.

 رتبه سوم قوی ترین پاسپورت‌های جهان به اروپایی‌ها رسیده است. کشورهای ایتالیا، لوکزامبورگ و دانمارک به صورت مشترک در این جایگاه قرار گرفتند. شهروندان این کشورها می‌توانند به 187 کشور جهان بدون اخذ ویزا سفر کنند. رتبه چهارم به فرانسه، اسپانیا و سوئد رسید. اتباع این کشور می‌توانند به 186 کشور جهان سفر کنند.

اما اوضاع برای ایالات متحده و انگلستان تعریف چندانی ندارد. در حالی که ۵ سال پیش آمریکا و انگلستان در رتبه‌های اول و دوم قرار داشتند امسال با ۶ پله سقوط در رتبه ششم جهان قرار گرفته‌اند.

بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند با خارج شدن انگلستان از اتحادیه اروپا «برگزیت» احتمال سقوط چندرتبه‌ای در سال‌های آینده خواهد داشت. شهروندان این دو کشور در حال حاضر به ۱۸۳ کشور بدون ویزا می‌توانند سفر کنند.

رتبه پاسپورت کانادا

در رتبه بندی جدید پاسپورت کانادا در کنار پاسپورت‌های کشورهایی اروپایی بلژیک، یونان،  ایرلند، نروژ، سوئیس و انگلستان در جایگاه ششم قرار گرفته است.

در میان همه کشورها، امارات متحده عربی بهترین جهش را در این سال داشته است. زیرا در تاریخ ۱۴ ساله بررسی شاخص‌های گذرنامه، بیش از ۳۵ پله بالا آمده و به جمع ۲۰ کشور نخست دارنده قوی‌ترین گذرنامه پیوسته است این کشور با هزینه‌های گزاف در جذب توریست و داشتن اقتصاد در حال رشد امسال توانسته در رتبه پانزدهم جای گیرد. اتباع این کشور می‌توانند به 172 کشور بدون ویزا سفر کنند.

اما در انتهای جدول چه کشورهایی هستند؟

در انتهای جدول تغییرات محسوسی وجود نداشته است. افغانستان دوباره با دسترسی داشتن به ۲۵ کشور در رتبه انتهایی این لیست قرار گرفته است.

رتبه پاسپورت ایرانی

پاسپورت ایرانی در رتبه 99 قرار گرفته است شهروندان ایرانی می‌توانند به 42 کشور بدون ویزا سفر کنند.

رتبه قوی ترین پاسپورت های جهان در سال 2019

رتبه قوی ترین پاسپورت های جهان در سال 2019 به شرح زیر است:

 ژاپن، سنگاپور (دسترسی آزاد و بدون ویزا به ۱۸۹ کشور)  فنلاند، آلمان، کره جنوبی (۱۸۷ کشور)  دانمارک، ایتالیا، لوکزامبورگ (۱۸۶ کشور)  فرانسه، اسپانیا، سوئد (۱۸۵ کشور) اتریش، هلند، پرتغال، سوئیس (۱۸۴ کشور) بلژیک، کانادا، یونان، ایرلند، نروژ، انگلستان، ایالات متحده (۱۸۳ کشور) مالت (۱۸۲ کشور)  جمهوری چک (۱۸۱ کشور)  استرالیا، ایسلند، لیتوانی، نیوزیلند (۱۸۰ کشور)  لتونی، اسلواکی، اسلوونی (۱۷۹ کشور)

ضعیف‌ترین گذرنامه‌ها تا نیمه نخست سال ۲۰۱۹

۱۰۱. بنگلادش، اریتره، ایران، لبنان، کره شمالی (۳۹ کشور)

۱۰۲. نپال (۳۸ کشور)

۱۰۳. لیبی، فلسطین اشغالی، سودان (۳۷ کشور)

۱۰۴. یمن (۳۳ کشور)

۱۰۵. سومالی (۳۱ کشور)

۱۰۶. پاکستان (۳۰ کشور)

۱۰۷. سوریه (۲۹ کشور)

۱۰۸. عراق (۲۷ کشور)

۱۰۹. افغانستان (۲۵ کشور)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیلاگشت

آژانس مسافرتی نیلاگشت |مجری خدمات تخصصی و لوکس سفر مرکز تخصصی خدمات ویزای کانادا و سایر کشورها خدمات رزرواسیون بیزینس لانج در تمام فرودگاهای دنیا

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار