اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808174198913158

بررسی بیمه تکمیلی و نرخ‌های آن

کد: 139808174198913158

http://bit.ly/2CqXVqC

، تهران , (اخبار رسمی): تقاضا برای بیمه درمانی و بیمه تکمیلی، با توجه به نظریه‌های اقتصادی، بستگی به نگرش فرد نسبت به ریسک، تنوع، هزینه‌های پزشکی، اثر بخشی مراقبت‌های بهداشتی تحت پوشش بیمه، درآمد، و سطح حق بیمه دارد.

بیمه تکمیلی
بیمه تکمیلی

در یک مورد ساده، یک بیمه نامه با حق بیمه پرداختی، خدمات درمانی تحت پوشش و به اشتراک گذاری هزینه (دیداکتبل، بیمه اتکایی، و پرداخت مشارکتی) تعریف می‌شود.

نرخ‌های بیمه تکمیلی

نرخ‌های بالاتر هزینه اشتراک و الزامات سختگیرانه‌تر مراقبت‌های مدیریت شده ممکن است به هزینه‌های بالاتر خارج از جیب ولی حق بیمه کمتر منجر شود. در بیمه تکمیلی شرکت‌های بیمه وقتی سود می‌برند که ضریب بار و نرخ هزینه اشتراک گذاری افزایش می‌یابد، تا زمانی که موجب کاهش بیش از حد تقاضا برای بیمه نشود.

اگر فشار رقابتی بالا باشد، به طوری که کارفرمایان و مصرف کنندگان بتوانند حق بیمه بالا را پرداخت کنند، بیمه با فشار برای کاهش ضریب بار، نرخ اشتراک گذاری هزینه، قیمت، و مقادیر دیگر روبرو خواهد شد. عوامل موثر بر رقابت بیمه تکمیلی در بازار مراقبت‌های بهداشتی در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

پوشش بیمه‌های تکمیلی    

در ایران، پوشش بیمه­‌های بیمه تکمیلی درمان گروهی طبق مصوبات شورای عالی بیمه به شرح زیر است:

جبران هزینه ‌های بستری و جراحی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود مراقبت روزانه (با بیشتر از ۶ ساعت بستری).

آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شکن برای گروه‌هایی که تحت پوشش بیمه‌های درمانی سازمان بیمه درمان همگانی، سازمان تامین اجتماعی و . . . هستند .

هزینه­‌های اعمال جراحی مغز و اعصاب (به استثناء دیسک ستون فقرات)، قلب، پیوند، کبد، ریه و پیوند کلیه و مغز استخوان.

هزینه­‌های زایمان، اعم از طبیعی و سزارین تا ۴۰ درصد سقف تعهد سالیانه با حداقل حق بیمه ماهانه ۱۵/۱ در هزار مبلغ تعهد شده در این مورد قابل بیمه شدن است.

در بیمه تکمیلی سقف تعهد بیمه گر در این پوشش نباید از بالاترین هزینه توافق شده با بیمارستان های طرف قرارداد بیمه گر تجاوز کند.

هزینه­‌های پاراکلینیکی

هزینه­‌های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی به ترتیب زیر قابل پوشش هستند:

  • جبران هزینه­‌های سونوگرافی، ماموگرافی، رادیوتراپی، انواع اسکن، انواع سیتی اسکن؛ انواع اندوسکوپی،
  • ام آر آی، اکوکاردیوگرافی با سقف حداکثر ۱۰ درصد تعهد پایه سالیانه برای هر بیمه شده با نرخ
  • حق بیمه‌‌ای معادل ۶/۱ در هزار مبلغ تعهد شده در این مورد برای هر نفر قابل بیمه شدن است.
  • جبران هزینه­‌های مربوط به تست ورزش، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز، آنژیوگرافی چشم
  • (علاوه بر موارد فوق) با سقف تعهد ۵ درصد تعهد پایه با حق بیمه ۶/۰ در هزار در ماه قابل بیمه شدن ست.
  • هزینه‌های جرامی‌مجاز سرپائی بیمه تکمیلی شامل: شکستگی­‌ها، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، تخلیه کیست و لیزر درمانی.
  • هزینه­‌های مربوط به رفع عیوب انکساری چشم، حداکثر تا مبلغ ۵ میلیون ریال (دو میلیون و پانصد هزار ریال برای هر چشم) با نرخ حق بیمه ماهانه ۱ در هزار مبلغ تعهد پذیرفته شده قابل بیمه شدن است.
  • هزینه تهیه اعضای طبیعی بدن (صرفاً برای گروه‌­های بالای ۱۰ هزار نفر) حداکثر به میزان تعهد پایه سالیانه با نرخ حق بیمه‌ای معادل ۰۸۵/۰ در هزار مبلغ تعهد شده در این مورد برای هر نفر قابل بیمه شدن است)
  • تخفیف‌­ها: شرکت‌های بیمه می‌توانند با توجه به تعداد بیمه شدگان، تخفیف‌هایی را در حق بیمه منظور کنند.

بیمیو سامانه آنلاین مشاوره، مقایسه و خرید بیمه سامان است. در وبسایت بیمیو می‌توان انواع بیمه نامه‌های شرکت بیمه سامان را استعلام گرفت و بیمه نامه مورد نظر خود را آنلاین سفارش داد. در سامانه بیمیو بیمه‌نامه در کوتاهترین زمان توسط کارشناسان صادر شده و به آدرس دلخواه ارسال می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیمیو

بیمیو راهی آسان برای خرید آنلاین انواع بیمه نامه از شرکت بیمه سامان میباشد در بیمیو تنها با چند کلیک ساده می تونی محصول بیمه ای خودت و سفارش بدی و در همان روز تحویل بگیری اگر به دنبال گرفتن مشاوره تخصصی بیمه نامه های سامان هستی بیمیو اینکارو برات انجام میده تا آب تو دلت تکون نخوره اگر در شهری غیر از تهران هستی و دوست داری از خدمات بیمیو استفاده کنی نگران نباش ما خدمات خودمون و تو هر شهری که هستی پوشش میدیم راستی تحویل بیمه نامه در هر شهری که هستی به صورت رایگان توسط ما انجام میشه همه مهمون بیمیو (: از مهمترین وجه تمایز ما در بیمیو پاسخگویی سریع و دلسوزانه به شما همراهان دوست داشتنی است از زمانی که وارد سامانه بیمیو شدی خودت و بیمه فرض کن پشتیبانی مناسب بیمه ی شماست در بیمیو

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بهداشت و درمان