اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808214211810874

۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای دانشجویان خارجی

کد: 139808214211810874

http://bit.ly/36ZyzxQ

، تهران , (اخبار رسمی): برخی افراد تصمیم گرفتند در کانادا ادامه تحصیل دهند، اما نمی‌دانند کدام دانشگاه را برگزینند. مطمئنا هر دانشگاهی نقاط قوت و ضعف منحصر به خود را بسته به رشته و دانشکده انتخابی دارد. برای رتبه‌بندی باید عواملی مانند محبوبیت، موقعیت مکانی، کیفیت رشته‌ها، مکان و شهریه را در نظر گرفت.

۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای دانشجویان خارجی
۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای دانشجویان خارجی

دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه تحقیقاتی بزرگی است که در رشته‌هایی مثل تاریخ و کشاورزی شهرت دارد. این دانشگاه از شهرت خاصی به دلیل هزینه پایین آن در مقطع فوق لیسانس برخوردار است

میزان شهریه، به دانشگاه و رشته‌ای که قرار است در آن تحصیل شود بستگی دارد. اما برآوردهای تقریبی برای مقطع لیسانس براساس هزینه میانگین سالانه برای چهار سال تحصیل در رشته‌های هنر یا علوم پایه است و هزینه‌های برآوردی برای مقاطع تحصیلی فوق لیسانس نیز به همین منوال محاسبه شده است.

۱۰. دانشگاه آلبرتا، ادمونتون

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل معادل ۲۰,۰۷۶ دلار است.

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس معادل ۸,۲۲۰ دلار است.

دانشگاه‌های تحقیقاتی زیادی در خط شمالی کانادا وجود دارند. دانشگاه آلبرتا برای مقطع لیسانس بسیار گران و پرهزینه است ولی هزینه تحصیل در آن برای مقاطع فوق لیسانس بسیار مناسب است. ادمونتون شهر بزرگی است که امکانات بسیار خوبی دارد ولی یکی از سردترین مناطق در این لیست به شمار می‌آید.

۹. دانشگاه مونترال

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل معادل ۱۴,۶۱۸ دلار است.

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس معادل ۱۲,۵۵۰ دلار است.

بزرگ‌ترین دانشگاه فرانسوی زبان در خارج از فرانسه، دانشگاه مونترال است که شهریه نسبتا مناسبی دارد و رشته‌های مهندسی و اقتصاد در آن بسیار مطرح است که البته به زبان فرانسه تدریس می‌شود. یک نکته مهم درباره این دانشگاه این است که فرانسوی‌ها یا شهروندان فرانسوی زبان دیگر کشورها که لیست آنها پیوسته در حال تغییر است، می‌توانند با قیمتی که سایر شهروندان اهل کبک در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، یعنی قیمت بسیار مناسب ۱۵۰۰ دلار در سال در این دانشگاه به تحصیل مشغول شوند. این نکته برای تمام دانشگاه‌های کبک نیز صدق می‌کند. اگر بتوان در این دانشگاه پذیرش گرفت و همچنین به زبان فرانسه مسلط بود، این دانشگاه می‌تواند بهترین گزینه برای علاقه‌مندان باشد.

۸. دانشگاه دال هوزی، هالیفاکس

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل معادل ۱۵,۷۹۲ دلار است.

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس معادل ۱۶,۷۶۲ دلار است.

بزرگ‌ترین دانشگاه شرق مونترال دانشگاه دال هوزی است که از نظر پایین بودن شهریه برای مقطع لیسانس در خارج از کبک در رتبه دوم قرار دارد، همچنین در بندر هالیفاکس واقع شده است که بسیار مهاجر‌دوست است و از نظر غذاهای دریایی هم بسیار غنی است. این دانشگاه در رشته‌های حقوق و خبرنگاری  و همچنین در رشته‌های هنرهای آزاد از شهرت بسیاری برخوردار است.

۷. دانشگاه بریتیش کلمبیا، ونکوور

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل معادل ۲۳,۳۰۰ دلار است.

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس معادل ۷,۷۹۳ دلار است.

اگر شخصی بخواهد برای مقطع لیسانس در کانادا تحصیل کند، شاید کم هزینه‌ترین دانشگاه برای او بهترین انتخاب باشد. ولی اگر بخواهد در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌هایی مثل زیست‌شناسی دریایی یا داستان‌نویسی تحصیل کند، قطعا بهترین گزینه برای او دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور خواهد بود. بهترین دانشگاه در یکی از بهترین شهرهای دنیا، که از دانشجویان بین‌المللی در مقاطع فوق لیسانس و بالاتر فقط کمی بیشتر از دانشجویان کانادایی شهریه دریافت می‌کند. آب و هوا، طبیعت زیبا و خیره‌کننده، تنوع شهری و مردمی این دانشگاه را یکی از اولین انتخاب‌ها برای دانشجویان بین‌الملل قرار داده ‌است.

۶. دانشگاه یورک، تورنتو

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل معادل ۱۹,۵۷۵ دلار است.

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس معادل ۱۲,۰۲۳ دلار است.

وقتی بحث تنوع به میان می‌آید، دانشگاه یورک حرف اول را می‌زند که بسیار هم پیشرفته است. موسسه تحقیقاتی این دانشگاه از شهریه نسبتا مناسبی دارد و امکان زندگی در شهر بزرگی مثل تورنتو را برای شما فراهم می‌کند. تورنتو به خاطر غذاهای خوب، امکانات و طبیعت زیبایش شهرت دارد. اگر شخصی مثل درصد زیادی از دانشجویان خارجی، تورنتو را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کند، دانشگاه یورک می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

۵. دانشگاه ساسکچوان، ساکچوان

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل معادل ۱۷,۴۷۰ دلار است.

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس معادل ۵,۳۷۷ دلار است.

دانشگاه ساسکچوان هم مثل دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه تحقیقاتی بزرگی است که در رشته‌هایی مثل تاریخ و کشاورزی شهرت دارد. این دانشگاه از شهرت خاصی به دلیل هزینه پایین آن در مقطع فوق لیسانس برخوردار است. در واقع این دانشگاه ارزان‌ترین شهریه را در مقطع فوق لیسانس در غرب کبک دارد و زمستان‌های سرد و آسمانی بسیار زیبا دارد.

۴. دانشگاه تورنتو

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل معادل ۳۴,۰۰۰ دلار است.

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس ۱۹,۷۱۴ است.

قطعا اگر دانشگاه تورنتو از قلم بیافتد لیست کاملی از دانشگاه‌های کانادا وجود ندارد؛ دانشگاهی که به خاطر شهریه بالایش شهرت جهانی دارد. اگر شخصی از آن دسته دانشجویانی است که دوست دارد در یک دانشگاه با سطح علمی بالا و امکانات فوق‌العاده و مطابق با استانداردهای روز دنیا تحصیل کند، دانشگاه تورنتو گر چه دانشگاه بسیار گرانی است اما انتخاب خوبی است. این دانشگاه گران‌ترین دانشگاه در کانادا است و در گران‌ترین شهر کانادا واقع شده است. به هر حال انتخاب با دانشجو است.

۳. دانشگاه کوئین، کینگ استون

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل  معادل ۲۶,۳۶۱ دلار است.

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس معادل ۱۴,۱۱۴ است.

دانشگاه کوئین هم مثل دانشگاه تورنتو برای کسانی که مایلند تحصیلاتی با استانداردهای جهانی داشته باشند، گزینه مناسبی است. کینگ استون بین مونترال و تورنتو واقع شده است و خیلی بزرگ نیست و تنوع کمتری هم از لحاظ نژادی در این شهر به چشم می‌خورد؛ اما زندگی در این شهر بسیار ارزان‌تر از شهرهای بزرگ کانادا است که در شرق و غرب و شمال واقع شده‌اند. این نزدیک بودن به شهرهای بزرگ مزیت بسیار بزرگی است و اگر هم شخصی بخواهد در انزوا فقط خود را غرق مطالعه و تحقیقات کند، این شهر سکوت و خلوت خوبی را در اختیار او قرار می‌دهد.

این دانشگاه در استان انتاریو، ارزان‌ترین دانشگاه محسوب می‌شود و شهرت خوبی هم در رشته‌های مهندسی، حقوق، پزشکی، علوم سیاسی، و جغرافی دارد. تحصیل در محیطی نزدیک به دریاچه جذابیت این دانشگاه را دو چندان کرده است.

۲. دانشگاه مموریال کانادا، نیوفاندلند

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل معادل ۸,۸۰۰دلار است.

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس معادل ۵,۷۱۸ دلار است.

این دانشگاه برنامه‌های خوبی در رشته‌های علوم دریایی دارد.

شاید تحصیل در یک دانشگاه قدیمی ۶۰ ساله و کوچک در سرزمین کوهستانی نیوفاندلند عاقلانه به نظر نرسد، ولی تعداد دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه گویای واقعیت دیگری است.

دانشگاه مموریال از محل درآمدهای نفتی اداره می‌شود و شهریه بسیار پایینی دارد، شاید بتوان گفت ارزان‌ترین دانشگاه در کانادا برای دانشجویان بین‌الملل و همچنین دانشجویانی که واجد شرایط معافیت از شهریه در دانشگاه‌های فرانسوی زبان کبک نشده‌اند.

این دانشگاه برنامه‌های خوبی در رشته‌های علوم دریایی مثل معماری دریایی، مهندسی دریایی و همچنین علوم انسانی دارد (یکی از رشته‌‌های مقطع فوق لیسانس در این دانشگاه رشته فولکلور است که در نوع خود بی نظیر و منحصربه‌فرد است). هزینه‌های پایین زندگی و شهریه بسیار پایین آن این دانشگاه را انتخاب اول بسیاری از دانشجویان بین‌الملل قرار داده است.

۱. دانشگاه مک گیل، مونترال

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل ۱۷,۸۵۹ دلار است. (۱۵۰۰دلار برای کسانی که واجد شرایط معافیت از پرداخت شهریه می‌شوند.)

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس معادل ۱۶,۱۱۸ دلار است. (۱۵۰۰ دلار برای کسانی که واجد شرایط معافیت از پرداخت شهریه می‌شوند.)

دانشگاه مک گیل شاید از معدود دانشگاه‌هایی باشد که در خارج از کانادا هر کسی اسم آن را شنیده است. این دانشگاه در قلب شهر مونترال و در ایالت کبک واقع شده است. این دانشگاه برای دانشجویانی که از پرداخت شهریه معاف می شوند، شهریه بسیار مناسبی دارد. برای اطلاع از شرایط معافیت باید به این صفحه مراجعه کرد. بین سه شهر بزرگ کانادا، مونترال ارزان‌ترین شهر برای زندگی است. گر چه این شهر در آمریکای شمالی واقع شده است، اصلا حال و هوای شهرهای آمریکای شمالی را ندارد. اگرشخصی واقعا می خواهد کانادای واقعی و اصیل (دوزبانه بودن، آزادی و فرهنگ غنی) را تجربه کند مک گیل را باید برای تحصیل انتخاب کند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ادامه تحصیل در کانادا می‌توانند به سایت ویزا نیو به آدرس visanew.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ویزا نیو

موسسه مهاجرتی ویزا نیو با برخورداری از همکاری وکلای با تجربه و بین المللی در اروپا ، کانادا ، امریکا و استرالیا سعی دارد تمامی امور حقوقی مهاجرت ( کاری، تحصیلی، توریستی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، تمکن مالی، اخذ انواع اقامت های بلند مدت و کوتاه مدت، مشاوره حقوقی به امور مهاجرین و پناهندگان و …) فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش