اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808214212710606

فواید و مضرات مصرف عسل و قهوه

کد: 139808214212710606

http://bit.ly/34b302t

، شیروان , (اخبار رسمی): مصرف عسل با قهوه می‌تواند یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای افرادی باشد که دوست دارند روز خود را با یک فنجان قهوه تازه شروع کنند. در این مقاله به فواید و مضرات مصرف عسل و قهوه اشاره می‌شود.

فواید و مرات مصرف عسل و قهوه
فواید و مضرات مصرف عسل و قهوه

برخی افراد دوست دارند قهوه خود را با شکر یا شیرین کننده‌های دیگر یا کمی شیر نوش جان کنند، در حالی که برخی افراد چیزی به آن اضافه نمی‌کنند. اگر شخصی به قهوه شیرین علاقه‌مند است پس استفاده از عسل به جای شکر می‌تواند گزینه سالم‌تری باشد.

اینکه آیا مصرف عسل با قهوه فایده‌ای دارد یا خیر را از می‌توان راه مقایسه جنبه‌های مثبت و منفی آن بررسی کنند.

فواید مصرف عسل با قهوه:

افزودن عسل به قهوه میزان سلامت قهوه را افزایش می‌دهد، زیرا عسل کمتر از شکر فرآوری شده است. بنابراین خواص غذایی خود را که برای سلامتی مفید است در خود حفظ کرده است. اما در مورد اینکه چه نوع عسلی تهیه شود باید مراقب بود چون عسل حرارت دیده، بسیاری از خواص غذایی خودش را از دست داده است. برای اینکه از تمام خواص عسل طبیعی بتوان بهره برد بهتر است آن را از یک زنبوردار محلی و یا یک فروشگاه عسل طبیعی تهیه کرد.

مزایای دیگر استفاده از عسل در قهوه

اگر شخصی جزء آن دسته از افرادی است که همیشه از قهوه در برنامه روزانه خود استفاده می‌کند ممکن است به مرور دچار مشکلات معده مانند سوزش شود، اضافه کردن عسل به قهوه با توجه به اینکه که قهوه اسیدی است و هضم شکر به عنوان شیرین کننده در قهوه برای بدن سخت است، می‌تواند به بهبود دردهای معده کمک کند.

افزودن عسل به قهوه به دلیل تجزیه مواد غذایی در کنار آنزیم‌هایی که در بدن موجود است کمک می‌کند. به نظر می‌رسد ترکیب عسل و قهوه برای افرادی که تحت تاثیر آلرژی سالانه و یا حتی آسم خفیف قرار دارند مفید است.

عسل طبیعی شامل ویتامین‌های (B1 ،B2 ،B3 ،B5 ،B6 ،C)، خواص ضد باکتری و مواد معدنی (کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، سولفور، سدیم کلرین و منیزیم) است.

عسل طبیعی، بیشتر شامل قندهای ساده (گلوکز و فروکتوز) است که می‌توانند انرژی پایداری تامین کند. برخلاف شکر، عسل دارای گلوکز و فروکتوز جدا شده است، یعنی به راحتی به عنوان منبع انرژی در بدن استفاده می‌شود. هضم گلوکز و فروکتوز به هم پیوسته در شکر، زمان بیشتری نیاز دارد، زیرا قبل از اینکه بتواند مورد استفاده قرار گیرد پیوندهای مولکولی آنها باید شکسته شود. گلوکز به راحتی سوزانده شده و انرژی قابل استفاده می‌دهد، در حالی که فروکتوز می‌تواند ذخیره شود و منبع انرژی طولانی مدتی برای بدن باشد.

  • عسل نسبت به شکر شیرین‌تر است پس می‌توان مقدار کمتری از آن را در قهوه استفاده کرد.
  • هضم سریع قندهای عسل به این معناست که احتمال اینکه به عنوان چربی ذخیره شوند کمتر است.

عسل شاخص گلیسمی پایین‌تری از شکر دارد، بنابراین اثر کمتری روی میزان قند خون دارد. افزایش بالای درصد قند خون، شخص را برای مدت کوتاهی پر انرژی می‌کند. البته خیلی زود پس از آن پایین آمده و به شخص احساس خستگی می‌دهد. همچنین افزایش درصد قند خون به وسیله شکر ممکن است باعث گرسنگی شده و شخص را به خوردن وادار کند که می‌تواند به افزایش وزن بدن و چاقی منجر شود.

استفاده از عسل در قهوه ممکن است در کاهش وزن کمک کند برای اینکه احساس گرسنگی مضاعف نمی‌دهد.

تحقیقات نشان داده که مصرف مخلوطی از عسل و قهوه در تسکین سرفه مداوم موثر است.

مضرات مصرف عسل و قهوه:

میزان کالری عسل کمی بیشتر است پس مراقب مقدار عسلی که در قهوه استفاده می‌شود باید بود.

برای بیشتر مصرف‌کنندگان قهوه، طعم معیار مهمی است. وقتی صحبت به طعم می‌رسد شکر امتیاز بالاتری از عسل دارد چون برخی از مردم از طعم قوی عسل در قهوه خوش‌شان نمی‌‌آید. اکثر افراد معتقدند طعم عسل با قهوه همخوانی ندارد. اما شاید کافی است نوع عسلی را پیدا کرد که در ترکیب با قهوه طعم خوبی داشته باشد.

عسل و قهوه را امتحان کنید!

اگر بتوان مخلوط درست عسل و قهوه را پیدا کرد، می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. انواع زیادی از عسل برای انتخاب است، به همراه انواع مختلف قهوه. برای خرید عسل طبیعی می‌توان به Ahoota.com مراجعه کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عسل آهوتا

مجموعه آهوتا در زمینه زنبورداری و فروش محصولات زنبور عسل فعالیت میکند و این محصولات را با برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه کتبی برای مشتریان در سراسر کشور ارسال میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی