اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909264815310606

عسل زرشک؛ ۸ خاصیت حیرت انگیز عسل زرشک!

کد: 139909264815310606

https://bit.ly/3aHQgpN

، شیروان , (اخبار رسمی): عسل زرشک ،عسلی است که شهد غالب آن از درختچه زرشک بوده که دارای فواید زیادی مثل بهبود دیابت، درمان آکنه و کاهش کلسترول می باشد. همچنین دارای خاصیت سم زدایی است که به جذب آهن در بدن کمک می کند و به عنوان یک درمان خانگی دارای عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی است.

عسل زرشک؛ ۵ خاصیت حیرت انگیز عسل زرشک!
عسل زرشک؛ ۸ خاصیت حیرت انگیز عسل زرشک!

تاریخچه زرشک

نام علمی: Berberis Vulgaris

قسمت های دارویی: شامل ریشه، پوست ریشه، ساقه، برگ، گل و میوه آن است.

گیاه زرشک معمولا به دو صورت بزرگ از جنس برگ ریز و درختچه همیشه سبز است که دارای خارهایی بر روی شاخه ها است.

میوه آن را که زرشک نام دارد می توان با جوشاندنش، از آب آن در انواع نوشیدنی ها و غذاها استفاده کرد که خاصیت فوق العاده ای دارد.

خواص دارویی زرشک

زرشک از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است که میوه آن دارای خواص زیر است:

تقویت قلب

درمان کم خونی

بهبود دیابت

کاهش کلسترول

درمان آکنه

درمان اسهال

ویژگی های عسل زرشک

رنگ کهربایی

قندهای احیاء کننده۷۴٫۳

نسبت فروکتوز به گلوکز۱٫۰۶

درصد فروکتوز۳۸٫۳

درصد گلوکز۳۶

درصد ساکارز۱٫۷

اسیدیته۱۸٫۱

رطوبت۱۴٫۴

هیدروکسی متیل فورفورال۸٫۵

کریستالیزاسیونمتوسط

فعالیت آنتی اکسیدانیبالا

خواص عسل زرشک

عسل زرشک مزایای زیادی دارد که به سلامتی انسان کمک می کند. در زیر برخی از فواید سلامتی این عسل آورده شده است:

۱. کاهش وزن

مبارزه با اضافه وزن یک مشکل بزرگ برای اکثر افراد می باشد مخصوصا برای خانم هایی که خواستار یک اندام لاغر و ظریف هستند به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. در نتیجه، آن ها به رژیم های سخت و فشرده متوسل می شوند که برای سلامتی آن ها بسیار خطرناک است. محققان به این نتیجه رسیده اند که در کنار تمرینات ورزشی مناسب با افزودن عسل زرشک به رژیم غذایی خود نتیجه بهتری در روند لاغری می گیرید.

۲. بهبود آکنه

با توجه به اینکه آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است، جستجو به دنبال راه های ایمن و طبیعی برای جلوگیری از آن و یا خلاص شدن از شر آن طبیعی است. همانطور که همه ما می دانیم، داروهای زیادی در دسترس است که ظاهرا بهترین روش برای درمان آکنه محسوب می شوند. اما همیشه این بهترین راه نیست. شما می توانید با مصرف عسل زرشک به صورت ماسک به جای داروهای شیمیایی کمک بهتری به بهبود آکنه و جوش های سر سیاه خود بکنید.

۳. درمان سرماخوردگی

سرماخوردگی و آنفولانزا هر دو عفونت ویروسی مسری دستگاه تنفسی هستند. اگرچه علائم آنها می تواند مشابه باشد ولی آنفولانزا بسیار خطرناک تر است. احتقان، گلو درد و عطسه همراه با سرماخوردگی است. سرماخوردگی و آنفولانزا ممکن است سرفه، سردرد و ناراحتی در قفسه سینه ایجاد کنند اما در صورت ابتلا به آنفولانزا شما به احتمال زیاد برای چند روز تب شدید، بدن درد، خستگی و ضعف دارید. علائم آنفولانزا نیز به صورت ناگهانی بروز می کند. معمولاً عوارض ناشی از سرماخوردگی نسبتاً جزئی است که شما می توانید با مصرف عسل زرشک به مبارزه با این ویروس ها کمک کنید و روند درمان را سرعت ببخشید.

۴. درمان عفونت

ترکیبات موجود در عسل زرشک برای بهبود عفونت و کاهش التهابات بسیار تاثیر گذار است. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که عسل زرشک برای پیشگیری و درمان عفونت های دستگاه ادراری تحتانی مفید بوده و فعالیت ضد میکروبی قابل توجهی را در برابر انواع ارگانیسم ها از جمله باکتری هایی مانند کلامیدیا، ویروس ها، قارچ ها و تک یاخته ها نشان می دهند.

۵. تقویت سیستم ایمنی بدن

همه ما می توانیم در منزل از هرگونه عفونت احتمالی جلوگیری کنیم و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم. عسل زرشک می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و از طریق تحریک سلول های سفید خون با انگل ها و عفونت ها در دستگاه گوارش مبارزه کند.

۶. درمان کم خونی

میلیون ها نفر در دنیا از بیماری کم خونی رنج می برند که در اصل کم خونی نوعی اختلال خونی در بدن است. این مشکل در نتیجه نرسیدن اکسیژن کافی به بافت های بدن صورت می گیرد که شما می توانید با مصرف عسل زرشک این مشکل را تا حد زیادی رفع کنید و با این روش آهن کافی را برای بدن خود فراهم کنید.

۷. کنترل قند خون

عسل زرشک تاثیر مثبتی را بر کنترل قند خون از خود نشان داده که این یک انتخاب عالی برای پیشگیری و بهبود دیابت است. همچنین برای بیمارانی که قند خون بالا دارند به شدت توصیه می گردد، اما در صورتی که با دوز مناسب مورد مصرف قرار بگیرد و در خوردن آن زیاده روی نگردد.

۸. سم زدایی بدن

یکی از شناخته شده ترین فواید سلامتی عسل زرشک این است که به سم زدایی خون کمک می کند. زرشک می تواند در بهبود عملکرد کبد کمک کند که قطعا عسل زرشک نیز این خاصیت را دارد و به نوبه خود سم زدایی خون در بدن را به عهده می گیرد.

عوارض جانبی عسل زرشک

یادآور می شویم که اگرچه مصرف عسل زرشک در دوز کم ممکن است برای سلامتی مضر نباشد اما اگر مقدار زیادی مصرف شود ممکن است منجر به عوارض جانبی جدی مانند، خونریزی بینی و استفراغ شود. عسل زرشک برای کبد بسیار خاصیت دارد اما برای کودکان ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در کبد آن ها شود. بنابراین، بهتر است آن را به کودکان خود ندهید. زنان باردار نیز باید از مصرف این عسل  پرهیز کنند؛ زیرا در بعضی موارد می تواند باعث سقط جنین شود (اگرچه نادر است). بیماران دیابتی نباید داروهای خاص خود را همزمان با عسل زرشک مصرف کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عسل آهوتا

مجموعه آهوتا در زمینه زنبورداری و فروش محصولات زنبور عسل فعالیت میکند و این محصولات را با برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه کتبی برای مشتریان در سراسر کشور ارسال میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان