اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909244809910606

عسل و کبد؛ ۹ روش موثر مصرف عسل برای کبد!

کد: 139909244809910606

https://bit.ly/3nENyWg

، شیروان , (اخبار رسمی): برخی از عسل ها ممکن است به عنوان یک درمان طبیعی برای محافظت از کبد عمل کنند. دانشمندان اخیراً فواید عسل را برای سلامت کبد از طریق آزمایشات حیوانی و انسانی کشف کرده اند. فواید کلی عسل باعث شده است که آن را به یک شیرین کننده بهتر نسبت به شکر در سرو نوشیدنی ها تبدیل کند.

عسل و کبد؛ ۹ روش موثر مصرف عسل برای کبد!
عسل و کبد؛ ۹ روش موثر مصرف عسل برای کبد!

خواص عسل برای کبد

ارزش مغذی عسل

عسل حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی از جمله ویتامین های گروه B، پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و کلسیم است. همچنین سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه بوده که بلوک های اصلی پروتئین می باشند. شاید جالب تر از همه این باشد که عسل حاوی ترکیبات فنولیک و مواد مفیدی هستند که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. آنتی اکسیدان ها مواد شیمیایی هستند که اثرات آسیب رسان بالقوه موسوم به رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و با پیری و بیماری های دژنراتیو مفصلی مرتبط هستند.

محافظت از کبد در برابر سموم

به نظر می رسد که عسل از بدن در برابر مواد سمی محافظت می کند، نویسندگان یک تحقیق که در سال 2013 ژورنال مجله پزشکی مکمل و جایگزین Evidence based Evidence منتشر شد، بدین قرار است که محققان برای ارزیابی ظرفیت و محافظت عسل از سموم قوی کبدی را بر روی یک سری از موش ها آزمایش کردند. موش های بدون عسل آسیب کبدی قابل توجهی را متحمل شدند که توسط آنزیم های کبدی افزایش یافته است.

با این حال، عسل از کبد و کلیه های گروه دیگر موش ها در برابر سموم محافظت کرده و کلسترول آن ها را بهبود می بخشد. محققان احتمال می دهند که فعالیت آنتی اکسیدانی ترکیبات فنولی موجود در عسل ممکن است مسئولیت محافظت از کبد را داشته باشند.

محافظت از صفرا

صفرا یک مایع گوارشی سبز رنگ است که در کبد تولید شده و از مجاری مخصوص صفراوی عبور می کند و نهایت در کیسه صفرا جمع می شود تا به شما در هضم غذا کمک کند. مسائل رایج مانند سنگ کیسه صفرا، التهاب یا حتی تومورها می تواند مجاری صفراوی را مسدود کرده و باعث آسیب به کبد شود. هنگامی که به موش های مبتلا به انسداد مجاری صفراوی عسل داده شد، عسل به محافظت از کبد آن ها کمک کرد.

عسل و کبد

طب سنتی پیشنهاد می دهد برای بهبود مشکلات کبد، مصرف عسل را نادیده نگیرند؛ زیرا قندهایی که در عسل یافت می شوند به صورت گلیکوژن در کبد ذخیره خواهند شد. گلیکوژن باعث افزایش انرژی کبد می شود تا با ایجاد حالت تعادل در کبد موفق شود که مواد سمی و میکروب ها را نابود کند.

دستورالعمل های مصرف عسل برای کبد

۱. برای تقویت و درمان بیماری های کبدی از شربت عسل مخصوصا در تابستان استفاده شود. یک قاشق مرباخوری آبلیموی تازه، یک یا دو قاشق غذا خوری عسل در یک لیوان آب (زیاد سرد نباشد) مخلوط نموده و بنوشید. بهترین زمان نوشیدن در میان وعده ها می باشد.

۲. کسانی که بیماری یرقان دارند هسته انگور را کوبیده با عسل مخلوط نموده و میل کنند.

۳. یک روش دیگر برای کسانی که بیماری یرقان کبد دارند بدین صورت است که دو عدد لیمو ترش را با پوست در یک لیتر آب جوش به مدت دو ساعت خیسانده سپس لیمو را له نموده و ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کرده و هر ۶ ساعت یک لیوان از آن را به مدت ۱۴ روز بنوشند.

۴. برای درمان بیماری های کبدی به مدت دو ماه صبح ناشتا و آخر شب یک قاشق غذاخوری عسل خالص و طبیعی میل کنید.

۵. ترکیب روغن زیتون یا روغن ماهی با عسل به درمان مشکلات کبدی کمک کرده و روند درمان را سرعت می بخشد.

طرز تهیه: ۴۰ گرم روغن ماهی یا روغن زیتون را با ۶۰ گرم عسل مخلوط نموده و روزی یک قاشق در وعده صبحانه میل شود.

۶. برای تقویت کبد بادام شیرین را کوبیده، با عسل مخلوط کنید و به همراه صبحانه به اندازه یک قاشق میل نمایید.

۷. برای تقویت کبد و رفع ضعف آن ۲۰ گرم پودر زنجبیل را با ۲۰۰ گرم عسل مخلوط نموده، هنگام صبحانه یک قاشق مرباخوری با کمی آب ولرم میل شود.

۸. برای درمان بیماری کبدی کمی ژل رویال با یک قاشق مرباخوری گرده گل همراه یک قاشق غذاخوری عسل با یک استکان عرق کاسنی در یک لیوان آب مخلوط نموده و قبل از صبحانه به مدت ۱۴ روز در ماه بنوشید.

احتمالا بسیاری از شما این موضوع را می دانید که عسل و دارچین هر کدام به طور مجزا خاصیت چربی سوزی فوق العاده ای دارند و معمولا در رژیم غذایی افرادی که دارای اضافه وزن بالایی هستند به شدت از سمت پزشکان تغذیه توصیه می گردد. امروزه بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که ترکیب عسل و دارچین و مصرف آن می تواند برای افرادی که دارای کبد خیلی چرب هستند سودمند باشد.

توجه: این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و جهت استفاده از آن با متخصص مربوطه مشورت نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عسل آهوتا

مجموعه آهوتا در زمینه زنبورداری و فروش محصولات زنبور عسل فعالیت میکند و این محصولات را با برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه کتبی برای مشتریان در سراسر کشور ارسال میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]