اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911264914210606

پنج خاصیت عسل و دارچین که احتمالا نمی دانید!

کد: 139911264914210606

https://bit.ly/3dKMtYY

، شیروان , (اخبار رسمی): ماسک عسل و دارچین چه فوایدی دارد؟ اگر همه ما به آشپزخانه نگاه کنیم متوجه می شویم داروهای طبیعی زیادی برای بهبود مشکلاتمان یافت می شود. بسیاری از مواد غذایی که در همه آشپزخانه ها موجود است، ارزش آنها هرگز شناخته نشده است، ماسک عسل و دارچین هم از این قاعده مستثنی نیست.

5 خاصیت عسل و دارچین که احتمالا نمی دانید!
پنج خاصیت عسل و دارچین که احتمالا نمی دانید!

آیا از خواص عسل و دارچین اطلاع دارید؟ این ترکیب می تواند در درمان حساسیت، دیابت، سرماخوردگی، گوارش و بیماری های پوستی بسیار موثر عمل کند. دارچین توسط چینی ها و اقوام آیوروِدایی بیش از ۲۰۰۰ سال است که استفاده می شود. عسل هم تاریخی غنی به قدمت یونان و روم باستان، وِداها و کتیبه های مصری دارد. در این مقاله به بررسی فواید دارچین و عسل می پردازیم

۱. حساسیت

مثالی کامل از اینکه دارچین چگونه می تواند به حساسیت ها کمک کند در یک مطالعه مصری دیده می شود که حاکی بر این است که دارچین توانایی بالایی در کنترل مایت های (هیره، موجودات میکروسکوپی از خانواده عنکبوتیان) حساسیت زا دارد. این موجودات حساسیت زا به مشکلی جهانی تبدیل شده اند و کالج کشاورزی، خوراک و محیطِ دانشگاه کِنتاکی، ادعا دارد که حداقل ۴۵درصد جوانان مبتلا به آسم به مایت های موجود در گرد و خاک خانگی حساسیت دارند.

محققان مصری تاثیر عصاره گیاهان مختلف را در نابود کردن مایت های خانگیِ شدیدا حساسیت زا را بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که دارچین موثرترین آن هاست.

در رابطه با عسل، مصرف روزانه تنها یک قاشق چای خوری عسل خام می تواند با بالا بردن مقاومت در برابر گرده های محیط و مقابله با عوامل حساسیت زا به صورت طبیعی سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

آرشیو بین المللی آلرژی و ایمنی شناسی، مقاله ای منتشر کرده که این ایده را بررسی می کند و به نتیجه دست یافته که استفاده از عسل توس (غان) پیش از فصل گرده افشانی این درخت به افرادی که به گرده آن حساسیت داشتند با ۶۰درصد کاهش واکنش های حساسیت کمک کرده است، یعنی دو برابر روزهای بدون علائم حساسیت، ۷۰درصد کمتر روزهای با واکنش های شدید و همچنین استفاده ۵۰درصد کمتر از آنتی هیستامین (قرص ضد حساسیت) در مقایسه با گروهی که روش های مرسوم را بکار بردند.

۲. دیابت

مطالعات اخیرا منتشر شده در مجلات مرکز تحقیقات فارماکوگنوزی و تغذیه نشان می دهد که تا حد ۱۵۰۰ میلی گرم دارچین بصورت مکمل می تواند به میزان چربی بدن، کبد، آنزیم ها، مقاومت در برابر انسولین و حساسیت بالای پروتئین واکنشی C در دیابتی ها و افرادی که بیماری کبد چرب غیر الکلی دارند کمک کند.

در تحقیقی از دوبی، مشاهده شده که عسل درجه گلوکز پلاسمای خون را در دیابتی ها نسبت به دکستروز و ساکارز کمتر بالا میبرد. بعضی معتقدند که خاصیت تقویت کننده انسولینِ دارچین می تواند با این موضوع مقابله کرده و درنتیجه با خوردن عسل و دارچین با هم میزان گلوکز خون حتی کمتر از این ها افزایش می یابد و این ترکیب را به یک خوراکی با شاخص گلیسمی پایین تبدیل می کند!

۳. آکنه و عفونت های پوستی

روغن دارچین با عسل در سرتاسر جهان برای درمان ناراحتی های پوستی همچون آکنه و عفونت های پوستی بخاطر خواص ضد باکتری آن استفاده می شود.

محققان ایرانی کشف کرده اند که بدلیل خواص ضد باکتریایی، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی آن عسل حتی در درمان زخم و سوختگی هم قوی تر عمل کرده و نسبت به داروهای شیمیایی مرسوم، آثار کمتری از عفونت روی پوست بجا می گذارد!

۴. سرماخوردگی

در تحقیقی منتشر شده در نشریه آمریکایی داروهای چینی، مشخص شد عصاره دارچین می تواند تاثیر بسیار زیادی در کند سازی چندین باکتری و قارچ بگذارد از جمله E. coli, Candida و Staph aureus ( میکرو اُرگانیسم هایی که می توانند بیماری های زیادی همچون سرماخوردگی بوجود آورند.)

در اصل، زمانی که افراد به طور معمول از عسل خام استفاده کنند، مقاومت بدن آن ها افزایش می یابد یا اصلا مریض نمی شوند یا اگر هم سرما بخورند بسرعت خوب می شوند.

۵. عفونت دستگاه ادراری

نشریه ایرانی علوم پزشکی، مقاله ای را سال پیش منتشر کرد که تاثیر عصاره ی ۲۸ گیاه را در برابر باکتری هایی مثل ای-کولی اندازه می گیرد. (باکتری اصلی در ایجاد عفونت ادرار)

درخت اصلی دارچین (Cinnamomum zeylanicum)، در بین چهار مورد از قوی ترین درختان است. این موضوع مقاومت بدنی بالای افرادی که عسل را با دارچین به رژیم غذایی خود اضافه کرده اند را توضیح می دهد. همچنین دلیلی بر این است که این افراد عفونت های ادراری کمتری را تجربه می کنند.

عوارض جانبی عسل و دارچین

بیشتر افراد هنگام استفاده از ماسک عسل و دارچین برای پوست مشکلی نخواهند داشت. اما خوب است قبل از استفاده از آن برای اولین بار، مقدار کمی از مخلوط را روی مچ دست خود آزمایش کنید. حدود ۲۰ دقیقه آن را روی پوست خود بگذارید تا ببینید که آیا واکنشی نشان می دهید یا خیر.

افرادی که از آلرژی به گرده رنج می برند ممکن است به دلیل گرده موجود در عسل به آن حساسیت داشته باشند.

اگر به دارچین آلرژی دارید، ممکن است قرمزی یا سوزش داشته باشید. علائم عبارتند از:

  • مشکل بلع
  • التهاب
  • خارش
  • تنگی نفس
  • تورم پوست
  • خستگی یا سایر مشکلات تنفسی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عسل آهوتا

مجموعه آهوتا در زمینه زنبورداری و فروش محصولات زنبور عسل فعالیت میکند و این محصولات را با برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه کتبی برای مشتریان در سراسر کشور ارسال میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]