اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909234808010606

درمان تب با عسل؛ معرفی ۶ راه کار خانگی فوق العاده!

کد: 139909234808010606

https://bit.ly/3qWszQq

، شیروان , (اخبار رسمی): درمان تب با عسل یک راه کار خانگی موثر برای جلوگیری از عواقب جبران ناپذیر آن نظیر تشنج است. با تغییر دما و شروع روزهای بارانی بسیاری از شما ممکن است دچار علائم سرماخوردگی شوید. یکی از این بیماری های فصلی شایع، عفونت ویروسی است.

درمان تب با عسل؛ معرفی ۶ راه کار خانگی فوق العاده!
درمان تب با عسل؛ معرفی ۶ راه کار خانگی فوق العاده!

زنجبیل یکی دیگر از داروهای خانگی مؤثر برای تب یونجه است.

درمان تب با عسل یک راه کار خانگی موثر برای جلوگیری از عواقب جبران ناپذیر آن نظیر تشنج است. با تغییر دما و شروع روزهای بارانی بسیاری از شما ممکن است دچار علائم سرماخوردگی شوید. یکی از این بیماری های فصلی شایع، عفونت ویروسی است. 

۱. درمان تب تیفوئید با عسل

تب تیفوئید بر سیستم گوارشی تأثیر منفی می گذارد و به همین دلیل افراد مبتلا به این بیماری یبوست یا اسهال را تجربه می کنند. حتی می تواند به روده یا سایر ارگان های مهم بدن آسیب برساند. عسل از دستگاه گوارش محافظت می کند و هضم مناسب مواد غذایی را تضمین می کند و از این طریق از بروز مشکلات مربوط به هضم جلوگیری می کند. در نتیجه کمک می کند تا بدن مبتلا به حصبه به سرعت بهبود یابد و سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با بیماری تقویت کند.

۲. عسل و آب لیمو

ترکیب کاملی از عسل و لیمو ترش در کاهش علائم ویروسی مانند سرماخوردگی و پایین آمدن تب مفید است. در حالی که عسل یک منبع انرژی فوری است، آب لیمو به کاهش سموم کمک می کند.

برای تهیه این معجون فوق العاده، دو قاشق چای خوری عسل و لیمو مخلوط کنید. یک قاشق چای خوری آب زنجبیل را در مخلوط لیمو و عسل اضافه کنید. حداقل سه تا چهار بار در روز این نوشیدنی را بنوشید.

۳. عسل و گشنیز

گشنیز سرشار از ویتامین ها و خواص دارویی است. این یک منبع طبیعی برای تقویت ایمنی شماست. چای گشنیز در تسکین علائم تب ویروسی مانند آبریزش بینی مفید است. برای تهیه چای گشنیز، تخم گشنیز را در آب جوشانده و کمی شیر و عسل اضافه کنید. نوشیدنی کمی خنک شود. توصیه می شود حداقل دو بار در روز چای گشنیز بنوشید تا علائم ویروسی شما کاهش یابد. این معجون برای کاهش تب فوق العاده عمل می کند.

۴. عسل و ریحان

ریحان گیاهی مؤثر برای کاهش تب است. این گیاه نسبت به انواع آنتی بیوتیک های موجود در بازار، بیشتر مؤثر است. خواص درمانی آن به سرعت در کاهش تب کمک خواهد کرد. حدود ۲۰ برگ ریحان بردارید و آن ها را بجوشانید، سپس ۱ قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده را در آب اضافه کنید و بجوشانید تا محلول به نصف کاهش یابد. مقداری عسل به آن اضافه کنید و روزانه دو یا سه بار این چای را به مدت سه روز بنوشید تا تب شما تسکین یابد.

۵. درمان تب با سیر و عسل

سیر و عسل دارای خواص ضد میکروبی قدرتمندی است که می تواند میکروب ناشی از تب حصبه را از بین ببرد. همچنین یک سم زدای قدرتمند است که به خلاص شدن از شر ویروس ها و سموم از بدن کمک می کند. همچنین عملکردهای ایمنی بدن را بهبود می بخشد در نتیجه سلامت عمومی بدن بهبود می یابد. شما می توانید روزانه مقداری سیر و عسل را در یکی از وعده های خود جای دهید.

۶. زنجبیل و عسل

زنجبیل یکی دیگر از داروهای خانگی مؤثر برای تب یونجه است. این می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و همچنین به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل کند. خاصیت ضد التهابی طبیعی قدرتمند آن به کاهش تورم بینی و سایر علائم کمک می کند. برای بهبودی سریع تر می توانید روزانه دو تا سه فنجان چای زنجبیل بنوشید. برای تهیه چای، یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را به یک فنجان آب اضافه کرده و به مدت پنج دقیقه آن را بجوشانید، صاف کنید و بعد از آنکه کمی خنک شد کمی عسل و آب لیمو اضافه کنید.

دستورالعمل ها :

عسل به دلیل اینکه مقداری گرده گل در آن موجود است می تواند به طور موثر، تب یونجه را درمان کند. همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن شما را نسبت به سایر گرده ها تقویت کند. به علاوه، دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که از علائم مختلف تب یونجه جلوگیری می کند. برای بهترین نتیجه، از عسل برداشت شده کاملا طبیعی و خام که از یک زنبوردار محلی خریداری کرده اید استفاده کنید.

یک یا چند قاشق غذاخوری عسل محلی خام و غیر فرآوری شده را سه یا چهار بار در روز مصرف کنید تا به تسکین علائم تب کمک کند. در حقیقت، خوردن عسل محلی خام روزانه قبل از فصل تب یونجه حتی می تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند.

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری عسل و سه یا چهار قطره آب لیمو تازه را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و فوراً آن را بنوشید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و با علائم تب مبارزه کنید.

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی بوده که می تواند به طور موثری چندین علائم تب یونجه را از بین ببرد. به علاوه، سیر منبع خوبی از کوئرستین، آنتی هیستامین طبیعی است. همچنین خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده آن باعث بهبودی سریع می شود. روزانه دو تا سه پر سیر را به همراه عسل به مدت یک یا دو هفته برای مقابله با علائم مختلف تب یونجه میل کنید.

همچنین می توانید سوپ سیر را امتحان کنید. برای تهیه سوپ، سه یا چهار پر سیر خرد شده را در یک فنجان آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. صاف کنید و بعد از خنک شدن مقداری عسل اضافه کنید. حداقل دو هفته آن را حداقل به مدت یک هفته میل کنید.

راهکارهای ارائه شده برای کمک درمان و بهبودی سریع تر معرفی شده است، لذا اگر وضعیت تان حاد است، مراجعه به دکتر را به هیچ وجه به تعویق نیندازید.

عوارض جانبی

تمام دستورالعمل هایی که در بالا ذکر کردیم برای افرادی است که به هیچ یک از ترکیباتی که برای این داروهای خانگی نام برده شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عسل آهوتا

مجموعه آهوتا در زمینه زنبورداری و فروش محصولات زنبور عسل فعالیت میکند و این محصولات را با برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه کتبی برای مشتریان در سراسر کشور ارسال میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]