اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911274916310606

خواص عسل برای چشم

کد: 139911274916310606

https://bit.ly/3aJuke2

، شیروان , (اخبار رسمی): عسل برای چشم به عنوان یک ضماد در بهبود التیام زخم ها و سوختگی های نواحی مختلف بدن و نیز در التیام سریع تر زخم، سوختگی و ورم چشم مؤثر است.

خواص عسل برای چشم
خواص عسل برای چشم

آیا می شود در چشم عسل ریخت؟ نه تنها برای بهبود چشم، این مایع شیرین نیز فوق العاده است بلکه برای کاهش التهاب چشم هم مفید می باشد. اگر از تحریک و یا قرمزی در چشم رنج می برید، عسل می تواند کمک خوبی برای بهبود آن باشد. محققان گزارش داده اند که عسل یک داروی طبیعی بهتر از اشک مصنوعی برای چشم های خشک است. اگرچه این محلول حاوی ۲۰٪ عسل است، اما خواص عسل برای چشم حتی در فرم رقیقش مفید است.

تحقیقات انجام گرفته

  • هاور دانشمند آمریکایی در سال ۱۸۴۶ میلادی اعلام نمود که عسل در سوختگی های مخصوص چشم موثر است.
  • گوئیکس دانشمند روسی در سال ۱۸۹۸ اعلام کرد که عسل برای معالجه آماس و التهاب چشم  مفید می باشد.
  • در کنگره چشم پزشکی سنگاپور هم یکی از دانشمندان مصری عسل را موفق تر از داروهای شیمیایی دانست.
  • مصرف عسل در درمان بیماری های ناشی از کمبود ویتامین های A و B و درمان شب کوری مؤثر است.

ابن سینا سودمند بودن عسل با آب پیاز، شبدر، گیاه بید گیاه را برای درمان بیماری های چشم توصیه می کند. در سوخومی (قفقاز) آ. میخائیلوف” برای درمان ورم پلک، ورم ملتحمه، زخم های قرنیه و سایر بیماری های چشم ضمادی بر پایه عسل اکالیپتوس به کار برده است. در بخش چشم پزشکی بیمارستان محلی اودسا، زخم های گوناگون قرنیه را با پمادهایی بر پایه عسل معالجه کرده اند. در آغاز کار با افزودن عسل به مرهمی که دارای ۳۰ درصد سولفادین بود، اکتفا شد (عسل جایگزین وازلین). با این روش جراحات مقاوم قرنیه با به هم آمدن زخم به خوبی درمان شدند. بیمارانی که دچار ورم قرنیه حاد بودند با مصرف قطره چشم ۳۰ درصد سولفامید سدیم، پماد وازلین و سولفیدین نتیجه نگرفتند، مگر پس از استعمال پماد عسل و سولفیدین. در آینده نزدیک علم پزشکی متوجه خواهد شد که خواص عسل برای چشم بی شمار است.

اهمیت عسل در عصر ما

تجویز عسل توسط بسیاری از چشم پزشکان

توصیه پزشکان: مصرف عسل استریل شده و مستقیما از شان برداشت شده

بهداشت و سلامت چشم

اهمیت ویتامین A در حفظ سلامتی چشم از سایر ویتامین ها و مواد غذایی بیشتر است. ویتامین ها نقش مستقیم در بازده کار چشم دارند و کمبود آن در بدن، علاوه بر کم شدن قدرت دید چش باعث شب کوری و در مراحل پیشرفته تر خشکی قرنیه چشم و در نهایت کوری کامل می شود، بنابراین هرنوع غذا که از ویتامین A سرشار باشد، به حفظ سلامت چشم کمک مؤثری می کند.

فواید عسل برای چشم

۱) دید چشم

یکی از مزیت های عسل برای چشم: تقویت اعصاب و بینایی می باشد که به دلیل وجود ویتامین های موجود در عسل (روی، منیزیم و آهن) است. عسل غنی از پروتئین، ویتامین ،C B3 و B2 است که همه در تقویت بافت های عضلانی چشم مفید هستند.

۲) خواص عسل برای چشم های خشک

وقتی که چشم ها روانکاری کافی ندارند، آن ها خشک می شوند. این منجر به مشکلاتی مانند درد در چشم و تحریک می شود. برای این مشکل، به آب آشامیدنی چند قطره عسل اضافه کنید و چشمان خود را بشویید. این به مشکل چشم خشک کمک می کند.

۳) چروک در اطراف چشم

مشکل چروک در اطراف چشم منجر به نشانه پیری می شود. یکی دیگر از مزیت های عسل برای چشم، حذف این چین و چروک ها می باشد. برای این کار عسل را به منطقه آسیب دیده اعمال کنید و آن قسمت را ماساژ دهید. این پوست را نرم کرده و مشکل چین و چروک زود هنگام را برطرف می کند.

۴) درد چشم

در تمام شب عفونت چشم منجر به درد در چشم می شود. برای رفع کردن این مشکل هر روز عسل را روی پلک بگذارید تا به مرور زمان درد شما کمتر و بهبود یابد.

۵) نزدیک بینی و دوربینی

نزدیک بینی و دوربینی ناشی از عضلات ضعیف و غیر قابل انعطاف چشم هستند که قادر به تنظیم دقیق تغییر بینایی از دور یا نزدیک و یا برعکس آن نیستند. آنها نتیجه قرنیه و لنز چشم هستند که نادرست نور را به آن وارد می کنند. نزدیک بینی زمانی اتفاق می افتد که نور در مقابل شبکیه متمرکز شده است، هنگامی که نور به اشتباه در پشت شبکیه متمرکز است، رخ می دهد. در مورد دید کامل، نور ورودی به درستی روی شبکیه متمرکز است. مصرف عسل به طور منظم می تواند این مشکلات را حل کند.

خواص دیگر:

  • درمان خارش چشم
  • آبریزش چشم و شفاف شدن قرنیه
  • بهبود سوء چشم
  • رفع لکه سفیدی چشم
  • رفع تورم چشم
  • شب کوری
  • زخم های قرنیه
  • ورم و خون مردگی اطراف چشم
  • کبودی اطراف چشم
  • جهت التیام جراحت چشم
  • ورم زیر چشم

احتیاط، خطرات ریختن عسل در چشم چیست؟

  • در نظر گرفتن همه خطرات احتمالی مربوط به هر محصول طبیعی دارویی
  • آگاه بودن از حساسیت نسبت به گرده و سایر محصولات زنبورعسل
  • این عمل می تواند عفونت را تشدید کند و باعث از دست رفتن موقتی بینایی شود.
  • بسیاری از انواع عسل می توانند نسبتا اسیدی باشند، بنابراین می تواند ناراحتی های جدی در چشم شما ایجاد کند.

توجه: قبل از مصرف عسل برای بهبود مشکلات چشم، حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید، زیرا استفاده خود سرانه از آن ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و استفاده از عسل برای چشم بدون مشورت و نظارت پزشک اکیدا ممنوع هست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عسل آهوتا

مجموعه آهوتا در زمینه زنبورداری و فروش محصولات زنبور عسل فعالیت میکند و این محصولات را با برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه کتبی برای مشتریان در سراسر کشور ارسال میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]