اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909254814910606

عسل دیابتی؛ جایگزین قندهای مصنوعی و مضر!

کد: 139909254814910606

https://bit.ly/38zxwHS

، شیروان , (اخبار رسمی): آیا می دانید جهان پزشکی هنوز علت دیابت را نشناخته و درمان قطعی برای آن ندارد پس به هوش باشید چون خطر در کمین شماست. اگر می خواهید بر دیابت غلبه کنید باید اطلاع کافی از آن داشته و مراقب سلامتی خود باشید.

عسل دیابتی؛ جایگزین قندهای مصنوعی و مضر!
عسل دیابتی؛ جایگزین قندهای مصنوعی و مضر!

عسل دیابتی صرفا یک نوع عسل خاص نمی باشد و عسل مخصوص افراد دیابتی در بازار موجود نیست، بلکه طبق فاکتورهای دیگر نظیر گلوکز و ساکارز، عسل مناسب برای افراد دیابتی در نظر گرفته می شود. برخی افراد برای شیرین کردن نوشیدنی های خود مثل قهوه و چای از عسل استفاده می کنند، اما آیا عسل برای افراد مبتلا به دیابت ایمن است؟ بله اما باید یک سری فاکتورها را برای انتخاب بهترین عسل، متناسب با این بیماری در نظر گرفت.

دیابت چیست؟

قند موجود در خون را گلوکز می گویند که اندازه طبیعی و عادی آن بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلی گرم در صد سانتیمتر مکعب خون است. قند خون غیر طبیعی معمولا بالاتر از ۱۶۰ میلی گرم و یا پایین تر از ۶۵ میلی گرم می باشد. اگر قند خون کسی بالای ۱۶۰ میلی گرم باشد، احتمال دارد به بیماری دیابت مبتلا باشد. ولی شاخص حقیقی، اعداد نیستند. بلکه چگونگی احساس نشانه ها و علائم بیماری هستند که خود شخص بهتر از هر کس آن را می فهمد.

به طور طبیعی انسولین به وسیله لوزالمعده تولید شده و سلول های بدن را قادر می سازد تا گلوکز (منبع اصلی انرژی) را از خون جذب کنند. بهتر است به این نکته توجه کنید که در دیابت شیرین سلول های بدن از یک منبع انرژی دیگر تغذیه می کنند که در نتیجه باعث تولید سم در بدن می شود. عدم استفاده از گلوکز باعث انباشته شدن آن در خون و ادرار شده و باعث وقوع نشانه هایی مانند تکرر ادرار و تشنگی فراوان می شود.

عسل و بیماری دیابت

آزمایش ها ثابت کرده اند که اگر بیماران دیابتی، عسل طبیعی را در وعده های غذایی خود بگنجانند، قند خون آن ها پایین می آید و به حالت عادی بر می گردد. همچنین آزمایش های مکرر ثابت کرده است که عسل حاوی ماده اکسید کننده ای است که فرآیند جذب قند در خون را آسان می کند و نمی گذارد درصد قند در خون بالا رود. یکی دیگر از عواملی که به جذب قند در خون کمک می کند میزان بالای عنصر پتاسیم در عسل می باشد. هم چنین ثابت شده ادرار فرد دیابتی به طور کلی از انسولین خالی نمی باشد، علت بیماری آن ها، اختلال در تحریک سلول هایی است که تولید انسولین می کنند.

در این روش، مصرف یک قاشق غذاخوری عسل می تواند باعث افزایش قند خون شود و در نتیجه سلول های پانکراس با فعال کردن ترشح انسولین موجب تولید انسولین می شوند. لذا بیمار دیابتی قبل از آغاز مصرف عسل و بعد از مصرف آن، باید آزمایش خون انجام دهد. پس از نتیجه آزمایش، پزشک اندازه مصرف مجاز عسل را در وعده های غذایی شخص تعیین می کند.

آیا افراد دیابتی می توانند عسل بخورند؟

افرادی که به دیابت مبتلا هستند، باید کربوهیدرات و قند مصرفی خود را کنترل و مدیریت کنند. این بدان معنا نیست که آن ها باید از مصرف شیرینی جات به طور کلی خودداری کنند. عسل نه تنها بی خطر است، بلکه دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است عوارض دیابت را نیز کاهش دهد.

یکی از مزایای خوردن عسل این است که می تواند سطح انسولین شما را افزایش داده و به کنترل قند خون شما کمک کند. اگر عسل را جایگزین قند کنیم، با توجه به اینکه عسل منبع آنتی اکسیدان ها است و خاصیت ضد التهابی دارد، در نتیجه می تواند مفید باشد.

یک برنامه غذایی مناسب که همراه با آنتی اکسیدان فراوان باشد، باعث می شود بدن سوخت و ساز خود را به درستی انجام دهد و از آنجایی که عسل دارای خاصیت ضد التهابی می باشد می تواند به بهبود دیابت کمک کند. التهاب باعث می شود مقاومت به انسولین بیشتر شود، در نتیجه بدن نمی تواند به طور درست به انسولین پاسخ بدهد.

تفاوت بین عسل خام و عسل تصفیه شده برای افراد دیابتی

تفاوت بین عسل خام در مقایسه با غیر خام که اغلب تحت عنوان “عسل طبیعی” به بازار عرضه می شود، این است که عسل خام برای تهیه بسته بندی یا هر نوع فرآوری دیگری حرارت نمی بیند. عسل خام عسلی می باشد که در بیشتر موارد برای سیستم ایمنی و سلامت کلی افراد دیابتی بسیار بیشتر از غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده مناسب است.

جایگزینی عسل به جای شکر و قندهای مصنوعی برای درمان دیابت

عسل ممکن است یک جایگزین سالم برای قندهای تصفیه شده مانند شکر سفید، شکر توربینادو، قند نیشکر و پودر قند باشد. با این حال، افراد دیابتی باید با دوز مناسب از آن استفاده کنند. زیرا اگر در مصرف عسل حتی عسل طبیعی زیاده روی گردد باعث افزایش سطح قند خون می شود، به خصوص هنگامی که فرد علاوه بر آن که از عسل استفاده می کند در کنار آن از قندهای مصنوعی نیز بهره جوید. برخی از تولید کنندگان، عسل هایی تولید می کنند که خالص نیست و ممکن است حاوی قند یا شربت اضافه باشد، مصرف این گونه عسل ها برای افراد دیابتی و حتی افراد سالم به هیچ وجه توصیه نمی شود.

نظریه های پزشکان در مورد مصرف عسل برای افراد دیابتی

داویدوف پزشک روسی در مورد مصرف عسل برای بیماران دیابتی چنین نظری دارد که بهتر است افراد دیابتی حتما از مصرف عسل استقبال کنند و مصرف عسل طبیعی را برای بیماران دیابتی به شدت توصیه می کند. ایشان بر این باورند که اگر به رژیم غذایی افراد دیابتی، عسل اضافه شود، نیازهای قندی آن ها بهتر برآورده می شود تا اینکه بخواهند به مواد قندی زیان آور روی آورند.

دکتر نائوم یوریش پزشک روسی بیماران خود را به خوردن عسل ( به ویژه عسلی که سرشار از ویتامین است) تشویق می کند. عسل ارزش سودمند خود را در درمان بیماری دیابت ثابت کرده است.

نکته مهم: کربوهیدرات ها با ماده قندی بالا (قند، شکر سفید، شکر تصفیه شده) ترشح انسولین را بیش از همه تحریک می کنند، ولی کربوهیدرات ها با مواد قندی پایین (قند میوه ها و عسل) ترشح کمتر انسولین را موجب می شوند. پس باید به این نکته توجه کرد که دیابت شما از کدام نوع است.

عسل های مناسب فروشگاه آنلاین آهوتا برای دیابت

عسل قنقال

عسل آویشن

عسل گشنیز

عسل گون

عسل اکالیپتوس

عسل وحشی

عسل زرشک

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عسل آهوتا

مجموعه آهوتا در زمینه زنبورداری و فروش محصولات زنبور عسل فعالیت میکند و این محصولات را با برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه کتبی برای مشتریان در سراسر کشور ارسال میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی