اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904014379910874

تحصیل در آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

کد: 139904014379910874

https://bit.ly/3fJPMz0

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای تحصیل در کشور آلمان حتماً باید به زبان آلمانی تسلط داشت اما این‌چنین نیست و بسیاری از دانشگاه ها و کالج‌های آلمان کورس‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

 ویزای تحصیلی آلمان
ویزای تحصیلی آلمان

شرایط و قوانین اخذ ویزای تحصیلی آلمان همواره برای بسیاری از افرادی که قصد تحصیل و حتی مهاجرت به آلمان را داشته‌اند مورد توجه و سؤال بوده است. در این مقاله قصد داریم در مورد شرایط سنی، مدارک مورد نیاز و هزینه ها در سال 2020 نیز نکاتی را بیان کنیم. اگر تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی آلمان دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

توضیح کوتاه درباره کشور آلمان

کشور آلمان به دلیل صنعت بسیار پیشرفته و وضعیت رفاه بسیار مناسبی که شهروندان این کشور دارند، مقصد بسیاری از افراد برای زندگی و مهاجرت ، از سراسر جهان است. تا پایان سال 2016 در حدود 97000 ایرانی در آلمان زندگی می‌کردند ولی با این حال ایرانیان رتبه‌ی 28 را از نظر تعداد ایرانی مقیم این کشور دارند. این موضوع نشان دهنده‌ی این است که آلمان یک مقصد مهاجرتی مهم است و افراد بسیار زیادی به عنوان مهاجر در این کشور زندگی می‌کنند.

ترک‌ها و لهستانی‌ها بیشترین مهاجران کشور آلمان را تشکیل می‌دهند. آلمان کشوری بزرگ با 82 میلیون نفر جمعیت است که با 10 کشور اروپایی دیگر مرز  مشترک دارد. کشور آلمان از لحاظ جغرافیایی در غرب قاره اروپا در همسایگی دانمارک، دریای شمال و دریای بالتیک، فرانسه، سوئیس، اتریش، لهستان واقع شده است.

وضعیت آب و هوایی آلمان در زمستان­ها سرد و در تابستان­ها گرم است، اما بهار مطبوع و زیبایی دارد. از نظر وضعیت شغلی و سطح رفاه زندگی آلمان در وضعیت مناسبی است و از نظر اقتصادی یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان به شمار می‌آید.

مزایا و شرایط ویزای تحصیلی آلمان

اخذ ویزای تحصیلی آلمان و تحصیل در این کشور یک فرصت عالی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا است. از سال 2005 تحصیل در دانشگاه‌های اروپا برای دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا مشمول شهریه شد، اما بسیاری از دانشگاه‌های آلمان همچنان تحصیل رایگان را برای دانشجویان سراسر جهان میسر کرده‌اند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای تحصیل در کشور آلمان حتماً باید به زبان آلمانی تسلط داشت اما این‌چنین نیست و بسیاری از دانشگاه ها و کالج‌های آلمان کورس‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از مزایای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، امکان تحصیل به صورت مهمان در دانشگاه‌های انگلیس و امریکا است. بسیاری از افراد سودای تحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس را دارند اما به دلیل شرایط بسیار سخت اخذ ویزای تحصیلی این دو کشور از آن منصرف می‌شوند.

ویزای تحصیلی آلمان یک فرصت استثنایی برای این افراد است که بتوانند در تحصیل در دانشگاه‌های این دو کشور را تجربه کنند. دانشجویان کشور آلمان در طول مدت تحصیل خود می‌توانند به مدت یک الی دو ترم در دانشگاه‌های انگلیس و امریکا به تحصیل بپردازند.

تحصیل در آلمان در رشته‌های متنوعی امکان پذیر است. رشته‌های مهندسی، پزشکی، دندان پزشکی، هنر و معماری و … در تمامی سطوح در دانشگاه‌های کشور آلمان ارائه می‌شوند.

دیگر مزیت ویزای تحصیلی آلمان اجازه‌ی کار به دانشجو است. دانشجویان این کشور می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند و بخشی از هزینه‌های تحصیلی خود را از این طریق تأمین کنند. ویزای تحصیلی آلمان ویزای شنگن را برای دانشجو به همراه خواهد داشت و می‌تواند و دانشجو می‌تواند به دیگر کشورهای اروپا به راحتی تردد کند.

پیش نیازها و شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

همان‌طور که گفتیم تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های آلمان رایگان است و افراد بسیاری می‌توانند از سراسر جهان بدون محدودیت رشته در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. اما تحصیل رایگان در آلمان فقط به زبان آلمانی ارائه می‌شود.

اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. برای تحصیل در این کورس‌ها متقاضی باید مدرک زبان آلمان حداقل در سطح B1 را داشته باشد و در زمان اخذ ویزای تحصیلی به سفارت ارائه کند. البته این مدرک به نوعی پذیرش مشروط را برای شما به همراه دارد و شما باید به دانشگاه مدارکی مانند تستداف یا DSH یا B2 را ارائه دهید. برای تحصیل در کورس‌های انگلیسی متقاضی باید مدرک آیلتس 6 داشته باشد.

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان متقاضی باید گواهی پایان دوره­ی سه سال دبیرستان، گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی، گواهی پایان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد، همراه با ترجمه‌ی رسمی آن‌ها در هنگام مراجعه به سفارت آلمان به همراه داشته باشد.

بدیهی است متقاضی هنگام مراجعه به سفارت باید نامه‌ی پذیرش از دانشگاه‌ها آلمان را به همراه داشته باشد. گواهی پشتیبانی مالی، که شامل داشتن تمکن مالی به ارزش 10236 یورو یا گواهی ضمانت و پشتیبانی شخصی در کشور آلمان می ­باشد، برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان ضروری است.

هم اکنون مدت زمان انتظار برای وقت مصاحبه تحصیلی سفارت نزدیک به 15 ماه می باشد که این بدان معناست که شما باید حداقل یک سال و نیم از سایت سفارت درخواست وقت کنید. برای مشاوره درباره سفارت آلمان می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

شرایط سنی

شرایط سنی تحصیل در آلمان به مقطعی که می خواهید تحصیل کنید بستگی دارد. معمولا هر چه سن پایین تر باشد بهتر است. در زیر شرایط سنی مناسب برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقاطع مختلف را آورده ایم:

مقطع لیسانس: حداکثر 25 سال

مقطع فوق لیسانس: حداکثر 35 سال

دکتری: محدودیت خاصی ندارد

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان

فرم درخواست ویزا

عکس گذرنامه ای

گذرنامه معتبر

شناسنامه و مدارک شناسای

تمکن مالی (10236 یورو)

پذیرش تحصیلی دانشگاه

ریزنمرات دانشگاه

مدارک زبان

پذیرش استاد راهنما و شرح پروپوزال (برای دکترا)

رزومه

انگیزه نامه

مدرک بیمه مسافرتی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ویزا نیو

موسسه مهاجرتی ویزا نیو با برخورداری از همکاری وکلای با تجربه و بین المللی در اروپا ، کانادا ، امریکا و استرالیا سعی دارد تمامی امور حقوقی مهاجرت ( کاری، تحصیلی، توریستی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، تمکن مالی، اخذ انواع اقامت های بلند مدت و کوتاه مدت، مشاوره حقوقی به امور مهاجرین و پناهندگان و …) فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]