اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904044388014512

برنامه‌ریزی رمز موفقیت در کنکور دکتری

تجربه من از کنکور دکتری 98

کد: 139904044388014512

https://bit.ly/3i7lrMP

، تهران , (اخبار رسمی): وقتی برای کنکور دکتری برنامه‌ریزی می‌کردم با توجه به شرایط زندگی‌ام فکر نمی‌کردم موفق شوم، مشکلات فراوان زندگی یک شاغل متأهل زمان اندکی برای مطالعه روزانه برایم گذاشته بود و توقع نداشتم بتوانم با روزی یک تا 5 ساعت مطالعه بتوانم رتبه خوبی کسب کنم.

وقتی برای کنکور دکتری برنامه‌ریزی می‌کردم با توجه به شرایط زندگی‌ام فکر نمی‌کردم موفق شوم، مشکلات فراوان زندگی یک شاغل متأهل زمان اندکی برای مطالعه روزانه برایم گذاشته بود و توقع نداشتم بتوانم با روزی یک تا 5 ساعت مطالعه بتوانم رتبه خوبی کسب کنم. آخر هفته‌هایی که با تمام تلاشم به دلیل حضور مهمان‌ها گاهی بیش از دو تا سه ساعت مطالعه مفید نداشتم امیدم را کاهش داد چون برای یک فرد شاغل فقط آخر هفته است که زمان خوبی برای مطالعه و درس خواندن باقی می‌ماند. وقتی توانستم موفق شوم، تصمیم گرفتم اطلاعاتم را در اختیار دیگران قرار دهم. کنکور دکتری اسم بزرگ و شاید ترسناکی دارد ولی در واقع از مجموعه منابعی تشکیل‌شده که با مدیریت زمان و اطلاعات کافی می‌توان در آن موفق عمل کرد(تغییر عناوین دروس امتحانی کنکور دکتری 99).
کنکور دکتری 98 هم شامل همان بخش‌هایی است که در سال‌های گذشته بوده، آزمون کتبی و مصاحبه دکتری. یکی از مواردی که در تمامی رشته‌های دکتری باید به آن توجه کرد زبان انگلیسی است. در برخی از رشته‌ها مثل زبان و ادبیات فارسی‌ ، زبان انگلیسی کمتر از سایر رشته‌ها به کمک شما می‌آید ولی در نهایت نقش تأثیرگذاری در رتبه و قبولی دارد. زبان انگلیسی نیاز به تقویت در طول زمان دارد و لازم است برای مطالعه و تمرین آن زمانی در روز قرار دهید. در نهایت تقویت زبان انگلیسی در مصاحبه شما نیز کمک بزرگی خواهد بود.

برنامه‌ریزی رمز موفقیت در کنکور دکتری

بهترین کار برای برنامه‌ریزی دقیق و موفقیت در کنکور دکتری 98 این بود که واقع‌بین باشم. اگر مثل من شاغل و متأهل هستید؛ نمی‌توانید زمانی زیادی برای مطالعه روزانه اختصاص دهید ولی با روش‌های نوین مطالعه و تمرکز بالا از زمان کم خود میتوانید نهایت استفاده را بکنید. برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید به این معنی که همه سرفصل‌ها را یادداشت کرده و در بازه‌های زمانی کوچک بنویسید که چه میزان از آن را مطالعه می‌کنید. شاید یک منبع 500 صفحه ای زمان زیادی نیاز داشته باشد ولی وقتی شما داوطلب کنکور دکتری هستید یعنی با این منابع آشنایی دارید. حالا لازم است کمی تخصصی‌تر برخورد کرده و گستره مطالعه خود را زیاد کنید. برنامه‌ریزی رمز موفقیت شماست، اگر زمان کافی برای مطالعه همه منابع را ندارید هیچ اشکالی ندارد؛ برنامه‌ریزی واقع‌بینانه‌ای داشته باشید و منابع را بر اساس اولویت‌ها در ساعاتی که می‌توانید درس بخوانید تقسیم کنید. بر روی همین میزان تمرکز کنید و خواهید دید تمرکز کردن چطور باعث موفقیت شما خواهد شد.

مطالعه منابع کنکور دکتری 99

چه منابعی را بخوانیم؟ اولین سؤال این است؛ و بعد لازم است اولویت‌بندی بر اساس میزان زمانی که به‌طور واقعی و واقع بینانه دارید انجام شود. منابع را از سایت‌های معتبر دریافت کنید، دقت کنید که از وبلاگ‌هایی که نویسنده مشخصی ندارند استفاده نکنید ، پایگاه خبری آزمون دکتری (PhdPhd.org) منابع را به درستی معرفی کرده‌اند، در علوم انسانی معمولاً منابع گسترده‌تر از آن چیزی است که معرفی می‌شود و مطالعه شما در نهایت در حوزه‌های مختلف درباره رشته به کمک شما خواهد آمد.

آمادگی نسبی برای مصاحبه

این بخش شفاهی از آزمون کنکور دکتری نقش تأثیرگذاری در قبول شدن شما دارد و باید به روش‌های مختلف برای آن آماده شوید، تقویت رزومه یکی از موارد مهم برای موفقیت در مصاحبه دکتری است، نشریه‌هایی که دانشگاه مورد نظر شما معتبر و علمی می‌داند و معمولاً در فهرستی در سایت دانشگاه قرار می‌دهد را شناسایی کنید، در این نشریه‌ها مقاله چاپ کنید، از ترجمه کتاب و تالیف آن نترسید و اجازه دهید رزومه شما پربارتر شود، برای این کار می‌توانید از کارشناسان پایگاه خبری آزمون دکتری کمک بگیرید، آن‌ها به شما می‌گویند چطور رزومه خود را تقویت کنید.

غلبه بر استرس، رمز پیروزی

روز آزمون دکتری برای من روز پراسترسی بود، اضطراب ناشی از آزمون به اضافه مشکلات خانه و دختر کوچکی که نمی‌خواست از من جدا شود شروع بسیاری بدی بود، وقتی آزمون شروع شد هنوز قلبم تند می‌زد و وقتی به زمان فکر می‌کردم حالت تهوع داشتم، یک لحظه کنترل خودم را به دست آوردم. نفس عمیقی کشیدم و چشم‌هایم را برای 5 دقیقه بستم. دیگر به زمان و کم بودن آن و سایر مواردی که اضطرابم را بیشتر می‌کرد فکر نکردم، ساعت‌ها و روزها و ماه‌ها برای این آزمون تلاش کرده بودم و نباید این زحمت‌ها به هدر می‌رفت. این تمرکز اثر کرد و موفق شدم با کنترل بیشتری بر روی خود و بدون استرس آزمون را تا انتها پاسخ دهم.

روز خاص اعلام نتایج کنکور دکتری 98

من خودم را برای دیدن هر نوع نتیجه‌ای آماده کرده بودم. ممکن بود قبول نشده باشم، برای بعد از قبول نشدن هم برنامه داشتم، خوشحالم که وقتی سایت سنجش را باز کردم و اطلاعات را وارد کردم توانستم خبر قبولی خود را به خانواده‌ام بدهم ولی اگر این اتفاق نیفتاده بود هم دوباره تلاش می‌کردم.

مشاوره برای انتخاب رشته

برای انتخاب رشته با توجه به دانشگاه‌ها و مسیر رفت‌وآمد و رتبه‌ای که آورده بودم ، تصمیم گرفتم از راهنمایی اطرافیانم استفاده کنم و در آخر با مشاوره تحصیلی تخصصی آزمون دکتری، تصمیم خودم را گرفتم، اگرچه مسیر طولانی دانشگاه در طول تحصیل کمی خسته‌کننده بود ولی رشته‌ای را انتخاب کردم که در آن موفق‌تر عمل می‌کنم و این راهنمایی‌ها برای انتخاب نهایی بسیار تأثیرگذار بود.

اعتمادبه‌نفس در روز مصاحبه دکتری

در روز مصاحبه دکتری 98 هم همین مشکلات بود به اضافه آنکه من اساتید این دانشگاه جدید که در آن پذیرفته شده بودم را نمی‌شناختم، اینکه ممکن است آن‌ها دانشجویان خود را به من ترجیح بدهند و اصلاً چه مواردی برایشان مهم است و مصاحبه در چه سطحی است استرس زیادی داشت. آنجا برای دقایقی، راهرویی که در آن در انتظار بودم را ترک کردم، یک نوشیدنی خوردم و با تمرکز شدید بر روی موضوعات درسی بازگشتم. وقتی به اتاق مصاحبه رفتم و در طول یک ساعت مصاحبه استرس کمتری داشتم. آن لحظات انتظار، زمانی است که استرش بیشتر و بیشتر می‌شود، برای این زمان، بهتر است برنامه یا کاری تعریف شود که به آن مشغول شده و تمرکز را بر روی آن بگذارید.
رو به روی 5 نفر از اساتید برجسته دانشگاهی معتبر اعتمادبه‌نفس من را پایین آورده بود ولی با اولین سؤال‌ها و اینکه دیدم بر موضوع مسلط هستم، توانستم اعتما دبه ‌نفسم را حفظ کرده و محکم و قوی تا انتهای مصاحبه پیش بروم(فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری).

ثبت‌نام در دانشگاه

روزی که برای ثبت‌نام دکتری به دانشگاه رفتم را از یاد نخواهم برد، تمامی تلاش‌هایم نتیجه داده بود و از آن لحظه دانشجوی دکتری در دانشگاهی بزرگ در کشور بودم. فکر نمی‌کردم به این سرعت این روزها سپری شود و خوشحالی آن روز را از یاد نخواهم برد، روندهای اداری به‌کندی طی می‌شد و مشکلاتی برای ثبت‌نام وجود داشت و مدارکی نیاز بود که باید از دانشگاه قبلی ارائه می‌دادم که بعدها این مسائل حل شد ولی درمجموع روز به‌یادماندنی برای من بود.
امیدوارم تجربه من از کنکور دکتری 98 ، برای داوطلبانی کنکور دکتری 99 راهگشا باشد … با آرزوی موفقیت برای شما

تجربه من از کنکور دکتری 98

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایگاه خبری آزمون دکتری

وب سایت پایگاه خبری آزمون دکتری (phdphd.org) دارای نماد اعتماد رسانه برخط از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(کد شامد 1-1-711906-65-4-1)، با هدف اطلاع‌رسانی آخرین اخبار آزمون دکتری، مشاوره رایگان آزمون دکتری و توزیع عادلانه سرفصل های آزمون دکتری میان داوطلبان این دوره تحصیلی، شروع به فعالیت کرده است و همواره با بکارگیری برترین روش های مشاوره تحصیلی، مطالعه ویژه آزمون دکتری و به روزترین سرفصلها و اخبار دکتری ، راه را برای داوطلبان آزمون دکترا هموارتر نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش