اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904044389314512

شیوه‌ آموزشی در مقطع دکتری

کد: 139904044389314512

https://bit.ly/3fVFjke

، تهران , (اخبار رسمی): به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، شیوه‌ آموزشی در مقطع دکتری با سایر مقاطع تفاوت‌های اساسی دارد که در مطلب پیش‌رو به آن پرداخته شده است.

شیوه‌ آموزشی در مقطع دکتری
شیوه‌ آموزشی در مقطع دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، شیوه‌ آموزشی در مقطع دکتری با سایر مقاطع تفاوت‌های اساسی دارد که در مطلب پیش‌رو به آن پرداخته شده است.

نگارش پایان‌نامه ازجمله موارد تخصصی است که اغلب دانشجویان در نحوه نگارش علمی آن با مشکلاتی روبرو هستند، از انتخاب عنوان گرفته تا نگارش بخش‌های مختلف پایان‌نامه و اصلاحات تخصصی مربوط به آن، ازاین‌رو خبرگزاری آنا بر آن است تا با ارائه سلسله مباحثی در رابطه با نحوه نگارش پایان‌نامه و نکاتی که در این خصوص دانشجویان باید بدانند، چراغ راهی برای علاقه‌مندان به نگارش دقیق و تخصصی پایان‌نامه‌ها باشد.

پس از خواندن این گزارش دانشجویان و علم‌دوستان با شیوه‌های آموزشی مقطع دکتری PHD آشنا خواهند شد.

شیوه‌های آموزشی در مقطع دکتری با سایر مقاطع تفاوت‌های اساسی دارد و به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود.

الف- شیوه آموزشی ـ پژوهشی: شیوه آموزشی ـ پژوهشی، روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و پایان‌نامه است. این شیوه تا سال ۱۳۸۹ تنها شیوه آموزشی در ایران بوده و پذیرش دانشجو در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور فقط به این روش صورت می‌گرفت.

ب- شیوه پژوهش محور: دوره دکتری تخصصی است که با محوریت پژوهش و مشتمل بر اخذ واحدهای آموزشی محدود و ارائه رساله برگزار می‌شود.

برگزاری دوره دکتری پژوهش محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضا محور (طرح پژوهشی دارای کارفرمای مشخص که برابر قرارداد، اجرای آن به مؤسسه واگذار و اعتبارات کامل آن به همراه هزینه‌های نظارت بر آن توسط کارفرما تامین و نتیجه کار نیز تحویل گرفته می‌شود) با کارفرمای مشخص (شخصیت حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی است که طی یک قرارداد، انجام طرح پژوهشی را به دانشگاه/مؤسسه واگذار نموده و متعهد به تأمین کلیه هزینه‌های انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد است.

منظور از کدرشته محل‌های پژوهش محور رشته محل‌هایی از موسسات است که دارای طرح پژوهشی تقاضامحور است و در زمان انتخاب رشته عناوین آنها در این دفترچه درج شده است.

منظور از طرحواره، طرح اولیه رساله متقاضیان رشته محل‌های پژوهش محور است که در راستای طرح پژوهشی تقاضامحور که از طرف مؤسسه اعلام شده است توسط داوطلب تهیه و تدوین و در زمان انجام مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی،(جدول امتیازات آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دکتری) فناوری به صورت مکتوب ارائه می‌شود. عنوان یا عناوین طرح پژوهشی مربوط به هر یک از کدرشته محل‌های پژوهش محور به منظور تهیه طرحواره توسط داوطلبان از طریـق سـایت مؤسسات پذیرنده اعلام خواهد شد.

طول مدت دوره در هر دو شیوه حداکثر 5 سال است. در موارد استثنایی افزایش طـول مدت دوره با تشخیص شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مجاز است و همچنین انتقال، تغییر رشته و مهمان در هر دو شیوه ممنوع است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایگاه خبری آزمون دکتری

وب سایت پایگاه خبری آزمون دکتری (phdphd.org) دارای نماد اعتماد رسانه برخط از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(کد شامد 1-1-711906-65-4-1)، با هدف اطلاع‌رسانی آخرین اخبار آزمون دکتری، مشاوره رایگان آزمون دکتری و توزیع عادلانه سرفصل های آزمون دکتری میان داوطلبان این دوره تحصیلی، شروع به فعالیت کرده است و همواره با بکارگیری برترین روش های مشاوره تحصیلی، مطالعه ویژه آزمون دکتری و به روزترین سرفصلها و اخبار دکتری ، راه را برای داوطلبان آزمون دکترا هموارتر نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش