اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904064392512308

14 تفاوت اصلی چیلر تراکمی و جذبی

کد: 139904064392512308

https://bit.ly/31pVOku

، تهران , (اخبار رسمی): بنا به درخواست حجم زیادی از دانشجویان رشته مکانیک سیالات و تکنسین ها گروه فنی سرویسکاران 24 مقاله تفاوت های اصلی چیلر های جذبی و تراکمی را استارت کردیم و پس از گرد آوری مطالب مفید این مقاله به انتشار رساندیم.

14 تفاوت اصلی چیلر تراکمی و جذبی
14 تفاوت اصلی چیلر تراکمی و جذبی

معنی کلمه چیلر آب سرد کن است و بعنوان تهویه از آن استفاده میشود. تفاوت های چیلر تراکمی و جذبی را در اینجا مورد بررسی قرار میدهیم .در اصل چیلر ها به دو دسته تقسیم میشوند. چیلر های جذبی و چیلرهای تراکمی تقسیم می شوند.

و هر کدام از این دو نوع در انواع مختلف تولید میشوند یعنی با سیستم های متفاوت کار میکنند. چیلرها با تفاوت اساسی در ساختار و عملکرد و بسته به نوع کاربری تولید و مورد استفاده قرار میگیرند.جهت انجام تعمیر چیلر – سرویس چیلر حتما از متخصصین کمک بخواهید.

برای انتخاب چیلر مناسب خود حتما باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در اینجا قصد داریم تا توضیحاتی در زمینه نوع چیلر و تفاوت های این چیلرها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

و همین طور در زمینه ساختار و موارد استفاده آنها و میزان انرژی که مصرف میکنند. و همچنینی عملکرد هر کدام از آنها را به طور کامل مورد بررسی قرار میگیرد. دقت فرمایید که سرویس چیلر باید سالیانه و به طور مرتب انجام گیرد.

چیلر جذبی چیست؟

نفاوت های چیلر تراکمی و جذبی در ساختار چیلر جذبی جذب کننده ها و مولدهای حرارتی بکار رفته است. و سیستم خنک کننده بکار رفته در این چیلر لیتیم برماید استفاده میشود. که در اصل عمومی ترین سیستم های خنک کننده مورد استفاده در این نوع از چیلرها است.

در بخش جذب کننده چیلر جذبی، اول بخار آب بوسیله لیتیم برمایدی غلیظ شده جذب میگردد و آب در قسمت مولد حرارتی ، به بخار تبدیل میگردد. در مرحله دوم ، بخار آب وارد شده در کندانسور به مایع تبدیل میگردد و دوباره در خنک کننده تبدیل به بخار می شود.

در اصل آب، گرمای مورد احتیاج خود برای بخار شدن را از محیط میگیرد و بعد از آن بخار تولید شده در خنک کننده ، به جذب کننده سیستم انتقال پیدا میکند. و این چرخه مکرر انجام میگیرد.

در سیستم چیلرهای جذبی با بخار کم فشار و آب داغ  هزینه ها را به طور قابل توجهی کاهش می دهند و میتوانند جایگزین خوبی برای چیلرهای تراکمی باشند.انواع چیلرهای جذبی در این سه نوع هستند.

سرویس چیلر جذبی نیازمند تخصص و تجربه است برای انجام کلیه امور مربوط به آن از متخصصین این امر کمک بخواهید.

چیلر جذبی تک اثره

چیلر جذبی دو اثره یا دو مرحله ای

چیلر جذبی شعله مستقیم

چیلر تراکمی چیست؟

تفاوت های چیلر تراکمی و جذبی در ساختار سیستم چیلر تراکمی از کمپرسور بکار رفته است . نحوه کار کرد آن به این صورت است که اول  گاز، بوسیله  کمپرسور چیلر تراکمی متراکم میگردد. و بعد از آن بوسیله آب یا هوای محیط، خنک میگردد و  مایع میشود.

این مایع تولید شده ، از شیر انبساط یا لوله موئین عبور میکند و به درون لوله خنک کننده که فشار کمتر دارد میرود. ادر اصل کاهش فشار باعث تبخیر مایع میگردد و با دریافت حرارت محیط ، سبب ایجاد سرما میگردد. و در آخر ، گاز تولید شده از تبخیر به کمپرسور منتقل میشود.تعمیرات چیلر خانگی باید توسط مهندسین با تجربه صورت گیرد .

انواع چیلر تراکمی:

1. چیلر تراکمی با کمپرسور رفت و برگشتی| پیستونی| ضربه ای

2. چیلر تراکمی با کمپرسور گریز از مرکز یا سانتریفیوژ

3. چیلر تراکمی با کمپرسور اسکرو

4. چیلرهای تراکمی با کمپرسور اسکرال

تفاوت چیلر جذبی و تراکمی چیست؟

تفاوت های چیلر تراکمی و جذبی در سیکل تبریدو قطعات مورد استفاده در ساختار آنها و میزان مصرف انرژی آنها است. در سیستم چیلرهای جذبی کمپرسور وجود ندارد و در سیستم چیلرهای تأمین انرژی لازم برای شروع کار از حرارت آب داغ است.

اما در ساختار چیلرهای تراکمی، بوسیله کمپرسورها  انرژی چیلر تامین میشود.و اگر دقت بفرمایید انواع چیلر تراکمی بر اساس نوع ساختار و مدل کمپرسور نامگذاری می گردد.تعمیر چیلر جذبی با چیلر تراکمی قدری متفاوت است به دلیل وجود قطعات متفاوتی که در این دو نوع بکار رفته است.

ادامه مطلب...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه فنی سرویسکاران 24

تعمیرات و نگهداری از تاسیسات ساختمان ،تعمیر موتورخانه ، تعمیر پمپ آب خانگی ، تعمیر پکیج شوفاژدیواری ، تعمیر چیلر ، تعمیر کولر آبی ، تعمیر اسپیلت ، تعمیر ونگهداری استخر و دیگر خدمات تاسیسات ساختمان به همراه کادری مجرب و دوره دیده زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان