اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904164410914566

6 ایده جذاب برای دکوراسیون داخلی ایرانی

کد: 139904164410914566

https://bit.ly/38G9tWk

، یزد , (اخبار رسمی): در گذشته دکوراسیون داخلی ایرانی از معنا و مفهوم غنی و ماندگاری برخوردار بود که تا سالیان سال نیازی به تغییر آن پیدا نمیشد. حتما شما هم خانه­های قدیمی مادربزرگ یا سایر اقوام را به خاطر دارید. همه چیز در عین سادگی و کارآیی، آرامش بخش بود و حس سرزندگی را در کل فضا القاء می­کرد. ​​​​​​​

6 ایده جذاب برای دکوراسیون داخلی ایرانی
6 ایده جذاب برای دکوراسیون داخلی ایرانی

با آمدن ترند (روند)های دکوراسیون داخلی روز دنیا به خانه­ ایرانی­، خیلی چیزها تغییر کرد: نورپردازی بیشتر، استفاده از مبلمان اروپایی، رنگ های خنثی و سرد، حذف شدن اشیاء و وسایل ریز و درشتی که قبلا جای جای خانه قرار داشت. اگرچه این ترندها به کارآیی فضا و به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می­کردند اما به کل حس و حال دکوراسیون داخلی ایرانی را تغییر دادند. 

برای بازسازی دوباره دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی، شاید نتوان از مبلمان دست کشید یا دوباره به ویلاهای قدیمی بازگشت، اما بی شک می­توانیم حس و حال خانه­مان را دوباره زنده و تاثیرگذار کنیم. در ادامه این نوشتار، سرام پخش از 6 ایده جذاب برای دکوراسیون داخلی ایرانی برای شما می­گوید تا زیبایی و جذابیت معماری ایرانی را در منزلتان زنده کنید.

رنگ و نور، دو عنصر اصلی دکوراسیون داخلی سبک سنتی ایرانی

ایده اول) نورپردازی در دکوراسیون داخلی ایرانی

هیچ خانه­ی قدیمی ایرانی شبیه به دیگری نیست اما دکوراسیون سنتی ایرانی اشباع شده از رنگ و نور هستند. اگرچه در استان­ها و شهرهای بیابانی و گرم، نور کمتر به داخل خانه وارد می­شود اما بازی استادانه معماری ایرانی، فضایی گرم و صمیمی در داخلِ خانه به ارمغان می­آورد.

استفاده از نورپردازی مصنوعی (لوستر یا شیشه رنگی) جایگزین مناسبی به جای نور طبیعی در آپارتمان­های امروزی هستند. نورپردازی هوشمندانه باعث می­شود تا فضای خانه حسی طبیعی و زنده داشته باشد.

ایده دوم) بازی با رنگ در دکوراسیون داخلی ایرانی

به جرات می­توان گفت رنگ نقش اول معماری و دکوراسیون سنتی ایرانی ست. بازی با رنگ در دکوراسیون داخلی ایرانی، نه تنها باعث خستگی چشم و کم اهمیت شدن زیبایی­ها نمی­شود بلکه نتیجه­ای عکس دارد. کاشی فیروزه­ای، فرش و گلیم ایرانی، پتینه یا ترمه­های سنتی، کاسه بشقاب گل سرخی، همه و همه رنگ درمانی دکوراسیون داخلی ایرانی را اثبات می­کند.

از رنگ های اصیل ایرانی می­توان به رنگ لعل گون یا قرمز آتشی، رنگ فیروزه­ای، رنگ طلاگون و لاجوری اشاره کرد.

ایده سوم) کاشی­کاری سنتی

کاشی­کاری همیشه برای ما ایرانی­ها جذاب است. اگر قصد اجرای دکوراسیون داخلی ایرانی را در منزلتان دارید، کاشی­کاری را از قلم نیاندازید. شما می­توانید از کاشی یا پرسلان طرح موزاییکی سنتی و یا سرامیک تزئینی سنتی در جای جای خانه­تان استفاده کنید: بین کابینتی آشپزخانه، کفپوش یا دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی و بالکن و ...

ایده چهارم) یادگاری­ها را دمِ دست بگذارید  

خانه سنتی ایرانی همیشه به اجداد خود احترام می­گذارد. یادگاری­های قدیمی روی احساس ما از فضا بسیار اثرگذار است. هر چیزی که از قدیم و نسل­های قبلی برای شما به ارث مانده، دوباره دمِ دست بگذارید. فرقی نمی­کند: سماور قدیمی، آینه و شعمدان، قالیچه یا کتاب‌ها و عکس‌های به جا مانده یا ... همه­ی این موارد باعث شده تا خانه­ای اصیل به نمایش گذاشته شود.

ایده پنجم) از هنر صنایع دستی استفاده کنید

فرش، فلز و سفال ایرانی حتی در جهان شناخته شده هستند. برای آنکه دکوراسیون داخلی منزلتان سبک سنتی و شخصی‌تری به خود بگیرد، صنایع دستی مخصوص شهر یا استان‌تان را در آن جای دهید.

توجه داشته باشید که در استفاده از صنایع دستی زیاده روی نکنید، چون ممکن است خانه بیش از حد شلوغ شود و کارآیی فضا کاهش یابد.

ایده ششم) گل و گیاه

طبیعت دوستی ما ایرانی­ها در دکوراسیون داخلی سبک سنتی کاملا مشهود است. وجود گلدان­های کوچک و بزرگ، سفالی یا رنگی رنگی در خانه یا بالکن، احساس سرزندگی به شما می­دهد. پس هر چقدر می­توانید از گل و گیاهان زینتی در خانه­تان استفاده کنید

سخن آخر

سبک­های سنتی ایرانی و شیوه اجرای آن در معماری داخلی خانه و آپارتمان، بسیار متنوع است. هر خانه سبک مخصوص به خود را دارد تا صاحبان خانه وقت خود را با آرامش و راحتی در آن سپری کند. در مطالب بعدی بیشتر به معرفی عناصر و اثر آن بر روی دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی خواهیم پرداخت.

با سرام پخش همراه باشید...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی کاشی و سرامیک سرام پخش

اولین بازار آنلاین تخصصی کاشی، سرامیک و مصالح ساختمانی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل