اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904264433114460

دانلود افکت صدا

افکت صوتی چیست؟

کد: 139904264433114460

https://bit.ly/30u2dJ8

، تهران , (اخبار رسمی): افکت صوتی معمولاً تحت عنوان عنصری ناپخته در صداگذاری های ویدیویی گزینه استعمال قرار می‌دهند. به صورت نمونه صدای شکستن ظروف، صدای منش رفتن، صدای تشویق، صدای باران و… مثال‌هایی از افکت صوتی است.

افکت صوتی چیست ؟
افکت صوتی چیست؟

مضمون‌ مختصری که در ابتدا به آن اشاره شد تمجید همگانی از افکت صوتی است. البته در صورتی بخواهیم تعریف‌و‌تمجید جامع تری از این کلمه و واژه داشته باشیم می بایست بگوییم که افکت های صوتی موادسازنده خامی می‌باشند، که در تمام اشیا اثبات و متحرک، که از واکنش دو شیء یا این که مولکول یا این که ذرات آن‌ها به یکدیگر ساخت می‌گردد، افکت صوتی در قالب های گوناگون می‌گویند.

برخلاف تصوری که موجود است افکت صوتی صرفا در مسئله ساخت یک جلوه مختص بر روی شی ءها نمی‌باشد. بلکه می‌تواند از منابع فیزیکی حریم ما به وجود آید، لابد میپرسید چطور؟ همان گونه که هنگامی که شما وارد یک خیابان می شنوید فقط یک صدا نمی شنوید بلکه تیمی از صداهای متفاوت مثل صدای بوق ماشین، صدای پا، صدای گفتگوی بشر ها، صدای پرنده ها و … .

اسم های دیگر افکت صدا
این روز ها بازار متساوی سازی کلمه های غیر فارسی بسیار داغ است. روزمره معادلات فارسی کلماتی را مشاهده می کنید که در سوی مراقبت فرهنگ وتمدن و گویش پارسی چهره می گیرد. واژه و کلمه افکت صوتی نیز از این فرمان مستثنا وجود ندارد. در تمدن مشخص و معلوم برای واژه افکت صوتی هم اندازه آواپردازی در حیث گرفته شده‌است. همین طور ممکن است واژه های دیگری مساوی این کلمه و واژه را شنیده باشید. کلماتی مثل جلوه های صوتی، Audio Effect و … که اما همه این ها متساوی واژه و کلمه افکت صوتی یا این که Sound Effects هستند.

افکت های صوتی از پیشین تا اینک
تاریخچهی به کار گیری از افکت های صوتی به سال های به دور مربوط می شود. در قبل برای تولید افکت های صوتی ناچار بودند از وسایل طبیعی مو جود در صحنه به کار گیری نمایند یا این که اینکه در استودیو با وسایل حقیقی وواقعی صدا و افکت متبوع خویش را مشابه سازی نمایند و در ویدئو خویش از آن به کار گیری نمایند. اما واضح است که‌این طرز بسیار وقت گیر و پرهزینه است.

با پیشرفت تکنولوژی و ابزار و اپلیکیشن های گوناگون، همین طور با دقت به تنوع افکت ها و دشواری زمینه، افکت های صوتی به طور دیجیتال و از پیش مهیا به کارگیری می شود. کافی است مورد و مدل افکت متبوع خویش را بدانید و گزینش نمایید در سریع ترین و با صرف هزینه سنجیده می توانید افکت متبوع را تنظیم و استعمال فرمایید.

برای تهیه و تنظیم افکت های از پیش مهیا از گیرنده های ضبط ماهر به وسیله میکروفن و بوم های صدابرداری بر روی دستگاه یا این که دوربین به کار گیری می‌گردد که معمولاً با فرمت های FLAC یا این که WAV ضبط و ذخیره می‌شود.

گونه های افکت های صوتی

افکت های صوتی شی ءها 
افکت های صوتی که از اشکال وسایل و اشیای گوناگون در گونه و فرآورده های گوناگون تولید می‌گردد.

افکت صوتی اشیای الکترونیکی 
در برگیرنده افکت های صوتی از اشیای الکترونیکی مشتمل بر امکانات رادیویی و دیجیتال است. 

افکت صوتی اشیای شکستنی 
در برگیرنده افکت های صوتی اشیای شکستنی است. 

افکت صوتی اشیای پلاستیکی 
دربرگیرنده افکت های صوتی مختلفی از شی ها پلاستیکی است که مشتمل بر اکشن های صوتی متفاوت در کاربرد روزمره است.

افکت صوتی ورزشی 
این موسسه دربرگیرنده افکت های صوتی از اشکال توپ های ورزشی، وسایل ورزشی، بازی کردن و … است

افکت صوتی حمل و نقل 
دربرگیرنده افکت صدای اشکال ماشین و وسایل حمل نقل زمینی، هوایی، آبی رنگ و ریلی

افکت صوتی شهر و بخشها مسکونی 
دربرگیرنده افکت صدای سروصدا شهر، صدای محیطی بخش ها مسکونی، ساختمان و …

افکت صوتی بشر و جانداران 
مشتمل بر افکت صوتی از اشکال صدای آدم در موقعیت های متفاوت، جنگ، نفس کشیدن و …

افکت صوتی طبیعت 
دربرگیرنده تمامی افکت های صوتی از صدای طبیعت، بیشه، آب، حریق، هوا و خاطر، باران و …

افکت صوتی کارتونی و فانتزی 
افکت های صوتی فانتزی، خردسالان، تم های تولید بازی و موشن گرافیک

افکت صوتی جنگی 
مشتمل بر افکت صوتی اشکال امکانات جنگی سنگین و سبک، نفری و وسایل نقلیه جنگی

به هنگام تماشای فیلم ها، کارتون ها، تیزر های تبلیغاتی افکت های صوتی تا چه اندازه شنوایی شمارا تحریک و بر روی شما تأثیر میگذارد؟ حقیقت آن است که تأثیر افکت های صوتی بر مخاطب اضافه از چیزی میباشد که تصور می کنید. چراکه با به عمل بردن افکت های صوتی مطلوب و با با کیفیت پیام و هیجان فیلم طولانی تر و حقیقی خیس به مخاطب انتقال میابد و در ساخت رضایت تماشاچی تأثیر دیده گیری دارااست. براین اساس به کار گیری به جا از افکت های صدا تحت عنوان یکی مورد ها جلوه های ویژه در جذب و گیرایی مخاطب نقش مهمی دارااست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ای دولوپر

محصولات envato بدون واسطه خریداری کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]